PDA

View Full Version : Gitaar??



Sjaak
20 maart 2002, 17:01
Heej ik heb een probleem.
Nou ja ik speel nu een jaar gitaar en ik wil nu een eigen gitaar kopen tot nu toe huur ik steeds een gitaar
nu heb ik al met verschillende gitaren gespeeld en gaat mijn voorkeur uit naar een Les Paul van Gibson. Kunnen jullie jullie ervaringen met dit instrument vertellen en/of mij een andere gitaren aanraden en waarom. greetz Sjaak

Sandman
20 maart 2002, 17:36
Tja ik zou zeggen, lees het forum door en dan kom je er wel achter naar welke gitaar een ieder zijn voorkeur gaat. Der zijn tal van discussie gaande over welke gitaar het beste is. Ik zou wederom zeggen, meng jezelf daartussen en hopen dat je bevredigend antwoord vind. Deze manier vind erg makkelijk.

Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 18:31
Ik sluit me in deze volledig bij sandman aan

Peter_1
20 maart 2002, 18:53
Ga even rondkijken bij de reviews van harmony central. Vindt je vast wat je zoekt.

Ic3gl0vE
20 maart 2002, 20:03
na een jaar al een gibson kopen? is wel een erg duur gitaartje hoor!

Sjaak
20 maart 2002, 20:31
Ja klopt maar ik heb veel gewerkt dus ook veel verdiend :smile:

BRiet
20 maart 2002, 20:34
Als je een gibson gaat kopen hoef je niet om reacties te vragen, want Gibson is sowieso goed.


Waar ga je mee beginnen? Een 59-er Custom, met drie humbuckers en bigsby tremelo? :smile: Alles in originele en mooie staat natuurlijk :grin:

Sjaak
20 maart 2002, 20:46
euhh ik speel pas een jaartje hoor ik weet net wat de hardware is en welke pick ups een beetje goed zijn

Sjaak
20 maart 2002, 20:47
Niet te gespecialeerd dus

sash
20 maart 2002, 22:04
Een mooie Les Paul om te kopen na een jaartje is de Studio. Heb ik ook gedaan. Speelt heel soepel en klinkt PERFECT!!!

Wolverine_nl
21 maart 2002, 11:49
Klopt, ALS je een Les Paul van Gibson wil hebben na een jaar, dan is die wel geschikt, maar je kunt ook wel met een Ephiphone les paul beginnen en die een beetje customizen, dan leer je je gitaar helemaal van binnenstebuiten kennen, letterlijk :grin:

jamar
21 maart 2002, 12:26
Niet elke Gibson is bij voorbaat goed maar dat even terzijde. Bij een goeie gitaar hoort een dito versterker. Lijkt me v.w.b. budget belangrijk om rekening mee te houden.
Succes met zoeken.

Lucky
21 maart 2002, 12:54
Ik speel al jaren op een Les Paul en ik ben er erg tevreden mee...als je een beetje tijd besteed aan hoe je de verschillende knopjes kunt gebruiken kan het heel leuk worden. Een Les Paul gaat pas echt voor je werken zodra je afstapt van het idee dat de vol. en tone pots toch alleen maar op tien kunnen staan.
Ik zou je wel aanraden een 2e handsje te kopen...ze zijn al duur genoeg en vaak klinken ze nog beter ook. Ik heb de mijne halverwege de jaren negentig gekocht voor 1700 !! gulden...zelf opgenkapt, ze lijkt nu wel een heuse 59-er....Gitaren met karakter ...maar wel (veels te) duur..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lucky op 2002-03-21 12:57 ]</font>

Sjaak
21 maart 2002, 13:42
Thx voor de tips maar een maat van me raad me juist een strat aan Maar daar ben ik niet zo kapot van eigenlijk Nog suggesties??

Lucky
21 maart 2002, 14:14
Gibson Firebird ...erg stoer ! qua sound een les paul met een vleugje strat...erg freaky body.

PRS...les paul-ish met een tremolo.

sluit eens een goede telecaster aan op[ een buizenamp...ze kunnen heel leker stevig klinken ....

lars
21 maart 2002, 15:30
een gibson blueshawk, kost lang niet zoveel als een lespaul (rond de 1000 euro nieuw), weegt 10 keer zo weinig en ziet er veel strakker uit. ik speel er trouwens ook punk/hardcore op dus hij is echt neit alleen voor blues

http://www.gibson.com/products/gibson/Hawk/menu/hawk1_r3_c08.jpg