PDA

View Full Version : fender blues deluxe



black jetta
28 maart 2004, 19:14
Ik heb een fender blues deluxe, en nu zou ik daar graag een cabinet op aansluiten. Is dit mogelijk? Heb al een aantal mensen om hun mening gevraagd en iedereen zei iets anders!

Robbert
28 maart 2004, 19:42
Tuurlijk kan dat wel!

Trek gewoon de plug naar de stekker eruit, en sluit een 8 Ohms cabinet aan.

Stratman70
2 juni 2004, 20:38
Ik heb er sinds een tijdje ook een. Ik vind het een geweldige versterker.

Epic
3 juni 2004, 10:54
Tuurlijk kan dat wel!

Trek gewoon de plug naar de stekker eruit, en sluit een 8 Ohms cabinet aan.
inderdaad, alleen niet doen als de versterker aanstaat!!!

Mr.Jay
10 juni 2004, 16:32
Ik heb een fender blues deluxe, en nu zou ik daar graag een cabinet op aansluiten. Is dit mogelijk? Heb al een aantal mensen om hun mening gevraagd en iedereen zei iets anders!

Bij een Bluesdeluxe zit een "verborgen" 4 ohm TAP aan de uitgangstrafo.
Een beetje tech kan die gemakkelijk via een 2e jack op het chassis monteren >
dan kun je tenminste een 4 ohm CAB aansluiten, die zijn er meer denk ik.
Ik heb zelf ooit zo'n amp gehad waar ik die truc bij gedaan heb.
Begin er NIET zelf aan als je geen kennis van zaken hebt > HOOGSPANNING in zo'n buizenversterker.

JaY

PeeVee
14 juni 2004, 15:58
Ik heb een fender blues deluxe, en nu zou ik daar graag een cabinet op aansluiten. Is dit mogelijk? Heb al een aantal mensen om hun mening gevraagd en iedereen zei iets anders!

Als je beetje handig bent kun je zelfs de interne speaker aangesloten laten want er zit nl. een multitap OT in!!!

Heeft een 8 Ohm (voor interne speaker) maar ook een 4 Ohm tap (waar je interne + nog een extra speaker aan zou kunnen hangen). Is nl. zelfde OT als in Blues Deville (2 x 12").

sonic_sam
2 augustus 2007, 00:06
beste, ik heb sinds een jaar een fender blues deluxe en ben er zeer tevreden over, alleen doet ie de laatste tijd raar... wanneer ik bij bepaalde noten bend (vb bij de hoge e snaar de 15e fret) maakt ie ineens een zwaar trillend geluid ( klinkt als 'tttttttrrrrr'). weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn want het het is alles behalve aangenaam tijdens het spelen
bedankt

Johnny Ramone
2 augustus 2007, 00:34
beste, ik heb sinds een jaar een fender blues deluxe en ben er zeer tevreden over, alleen doet ie de laatste tijd raar... wanneer ik bij bepaalde noten bend (vb bij de hoge e snaar de 15e fret) maakt ie ineens een zwaar trillend geluid ( klinkt als 'tttttttrrrrr'). weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn want het het is alles behalve aangenaam tijdens het spelen
bedankt

Alle buizenvoetjes schoonblazen met luchtdruk, dan contactspray, dan nieuwe buizen. Bovendien alle potmeters ook schoonblazen en behandelen met contactspray. Als dit alles niet helpt zou je ook een andere versterker kunnen overwegen. Ik had deze problemen ook met versterkers uit deze serie, er was altijd wel iets wat weer niet goed was. Nu heb ik een wat duurder Fender versterker met betere onderdelen en de problemen zijn afgelopen.

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 01:35
Huh Johnny Ramone is toch dood :confused:

Kim Wilson
2 augustus 2007, 09:21
En dit topic al ruim 3 jaar oud...

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 10:02
Ooh misschien leefde die toen nog :D

Johnny Ramone
2 augustus 2007, 10:19
En dit topic al ruim 3 jaar oud...

haha

Mijn antwoord was bedoeld voor sonic sam, de vraag is van gisteren, dat valt dus wel mee

Johnny Ramone
2 augustus 2007, 10:24
Huh Johnny Ramone is toch dood :confused:

Mijn voornaam is John en mijn sterrebeeld is Ram en mijn geluksgetal is 1, dus:

John+Ram+1= Johnny Ramone

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 10:59
Serieus? LOL! Sigwaardig!