PDA

View Full Version : vraagje van recording-leek



Joey
20 maart 2002, 17:59
Bijvoorbeeld de solo van Slash na de break in November Rain, wie kent hem niet. Nemen ze dat nou van begin tot eind in 1 stuk op of doen ze toch iets met 'knippen en plakken'? Welke bands staan erom bekend dat ze veel losse stukken opnemen ipv bijvoorbeeld het hele ritme- of solowerk van een song in 1 keer? Zomaar geinteresseerd..

Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 19:43
Ik weet er 1 zeker. Da's de supersolo in Hotel California. Die is phrase voor phrase opgenomen door twee gitaristen die elkaar op dat moment al niet meer konden zien of luchten.
Gary Moore's solo op de Ferry Aid versie van Let it be was het tegenovergestelde. Meneer Moore kwam binnen, plugde in, speelde de solo, en was weer vertrokken.

L4A
24 april 2002, 22:36
Op 2002-03-20 18:43, schreef Dirk_Hendrik:
......
Gary Moore's solo op de Ferry Aid versie van Let it be was het tegenovergestelde. Meneer Moore kwam binnen, plugde in, speelde de solo, en was weer vertrokken.


That's the way! Gary roels!!!

Megalodon
2 mei 2002, 21:50
Zo hoort het inderdaad, maar zeker voor een pro veteran als Moore mag je ook niet anders verwachten vind ik.

Wat Gun's 'n Roses betreft weet ik dat ze erg veel moesten editen. Maar dat neemt niet weg dat Slash toch een paar erg mooie solos op z'n naam heeft staan.

Ic3gl0vE
19 juni 2002, 15:47
maar als je op een album een moddervette solo neerzet willen de fans dat natuurlijk ook live horen...
probleem?