PDA

View Full Version : Peavey XXX, hoe tem ik hem...



Josdevos
28 maart 2004, 16:21
test

Josdevos
28 maart 2004, 16:22
http://users.pandora.be/josdevos/Gear/triple%20xxx.JPG

Heb me dus een 2de halfstack erbij gekocht. Speel in 2 bands en was het gesleur met m'n top beu en kon deze voordelig kopen.
Nu ik vind de drive kanalen iets te scooped, en te veel gain hebben. (Kent ze iemand enkele interessante mods die ik kan proberen. (van andere preamp buisjes tot echte modificaties)

Swan
28 maart 2004, 16:44
aan het gain knopje draaien :???:
t is nou eenmaal de voicing en gain van de amp....had je dan niet beter n marshall oid kunnen kopen?

Josdevos
28 maart 2004, 16:50
Op 2de kanaal staat de gain op 8u ofzo, zo goed als helemaal toe... mid staat op 4u.
Sound is ok hoor, maar is iets te muddy en scooped, moet op te lossen zijn met andere preamp buisjes. Amp is 2de hands, er zitten er nu andere in met enorm veel gain, daarmee, het is geen stock XXX.
Marshall klinkt me te crunchy... jech...

Negative K3 fan
28 maart 2004, 17:26
als je andere preamp buisjes neemt, ik heb de V1 in mn 5150 vervangen door een 5751 en het verschil in gain is miniem. Misschien als je ze allemaal vervangt daardoor of de V1 door een 12au7 ofzo, dat het dan wel helpt.

Nielsje
28 maart 2004, 21:31
marshall te crunchy?

wat voor geluid wil je dan eigenlijk?

als je niet van scooped houdt, dan moet je volgens mij wel richting marshall gaan, en dan een normale setting, niet een waarmee je metal gaat spelen ofzo..

of misscchien wat een meer vox geluid?

je zou misschien es een 12AT7 buis kunnen proberen, die hebben niet zoveel gain als een 12AX7...

BLOK182
28 maart 2004, 21:50
Dude, Jos, jij blijft ook maar kopen he? Nice man, 2 vette halfstacks heb je!

Josdevos
28 maart 2004, 22:24
Tja, deze was een koopje, kon ik nie laten staan.
Wel ik hou van een erg strakke droge sound met veel attack en veel mid. En dus ook weinig distortion, voor metal welliswaar.
De omdat ie echt wel veel gain heeft na die mods moet ik voor m'n geluid nu met de gains van beide drive kanelen quasi helemaal dicht spelen, wat ook niet normaal is. Op deze setting heeft hij ook een vrij muddy middengebied, net daar waar de engl retestrak is. Ik zou hem daar dus iets strakker willen maken, en hem ook wat minder gain geven zodat ik wat breder kan gaan. Denk dat ik beter eens naar een amptech er mee ga. Voor de rest ben ik erg tevreden van de sound. Clean kanaal is heel clean, bijna zoals de Engl, drive kanalen klinken ook wat korreliger dan de Engl.

Niet alle metal heeft een scooped sound hé. Ik speel op m'n Savage met m'n mid bijna helemaal open en op het 3de kanaal, gain 3 kwart open.

BLOK182
28 maart 2004, 22:44
Heeft Iam (Koen de Croo of zoiets) je soms getipt over die Peavey? Hij wist er een tijdje terug eentje te staan voor weinig geld, zei ie me.

gerrekat
30 maart 2004, 09:28
ram er EL 34's in in plaats van de stock 6L6.....je zal zien dat je dan veel meer controle over de BUZZ hebt!

het beviel mij zeer goed...meer definitie minder buzzy overcopmpressed gain!

XXX is een goeed top, ik heb er twee jaar met veel plezier op egspeeld!

iam
30 maart 2004, 11:09
nee blok182 het was niet dezelfde die ik wist staan...

die van Jos was (nog) voordeliger... ik zal de prijs niet noemen tenzij Jos dat zelf doet :)

gerrekat
30 maart 2004, 11:57
Als je hem kwijt wil voor een goede prijs ben ik altijd geinteresseerd om er weer en op te nemen in mijn collectie HAHAHHAA

BLOK182
30 maart 2004, 12:21
nee blok182 het was niet dezelfde die ik wist staan...

die van Jos was (nog) voordeliger... ik zal de prijs niet noemen tenzij Jos dat zelf doet :)
Ah ok, ik dacht misschien ben jij het, aangezien jij me een tijdje terug ermee kwam tippen :wink:

heavy-metal-thunder
30 maart 2004, 15:18
We dwalen af : werd een amptech gevraagd.

Guitar&ampcenter te Gent weet hier beslist raad mee.
Mail : sevenstring@pandora.be

Greetz

Raf

iam
30 maart 2004, 15:24
guitar&ampcenter suckt... wilden niet eens mijn silverface twin bekijken omdat ik hem daar niet gkocht had...

+ het is nog eens duur ook!

ik zou gewoon eens bellen naar Musiccenter Tielt waar hij ook gemod is toch?

051 40 44 01

musiccenter.tielt@skynet.be

LordRiffenstein
30 maart 2004, 15:36
We dwalen af : werd een amptech gevraagd.

Een amptech om wat lampjes te vervangen??? :roll:

Jos, check eens welke pre-amp lampen erin zitten. Je kan wel degelijk wat doen door er een 12AT7 in te stoppen. Niet door de V1 te wijzigen maar de anderen!

heavy-metal-thunder
30 maart 2004, 15:50
Lord, je moet mij niet quoten. Ik antwoord gewoon op de vraag v/d Jos.
Blijkbaar is hij wel zinnens om wat meer te doen dan er minder hete buisjes in te poeffen.

Josdevos
30 maart 2004, 17:34
Bwa een amptech ken ik zelf ook wel. Ik dacht inderdaad ook dat andere preamp buisjes de sound pakken minder compressed en scooped te maken. Denk dat er gewone standaard Sovteks 12AX7s inzitten. Gain is geen probleem, die draai ik wel dicht. Die EL34s plaatsen lijkt me inderdaad ook wel een goed id, heb ik ook al veel over gelezen. Hopelijk krijg ik m'n sound er uit, anders doe ik hem misschien wel weg binnekort, zullen nog wel zien.

Bluppie
31 maart 2004, 00:12
ik speelde 5150 daar zat ook een bak met gain in daar word je niet goed van ik had hem ook altijd op 7uur staan bijna helemaal dicht, wat is daar mis mee? waarom ga je niet lager dan 8 uur?

Bluppie
31 maart 2004, 00:12
ik speelde 5150 daar zat ook een bak met gain in daar word je niet goed van ik had hem ook altijd op 7uur staan bijna helemaal dicht, wat is daar mis mee? waarom ga je niet lager dan 8 uur?

Swan
31 maart 2004, 10:34
waarom koop je zo'n amp dan? ik koop toch ook geen fend0r als ik deathmetal wil spelen?

gerrekat
31 maart 2004, 11:05
je hoeft de gain op de XXX iig nooit hoger te zetten dan 12 uur, ik had hem meestal zo rond 11 uur staan en dat was al behoorlijk metal HAHAHHA!

als ik hem hoger zette vond ik het over the top en buzzy....toen er eenmaal EL 34's inzaten was het een stuk beter, minder buzz meer ballen!


Al met al een verschikkelijk brute bak! soms plug ik in mijn oude XXX (de andere giatrist van mijn band heeft hem gekocht) en dan klinkt ie nog altijd supervet!

FNaRK
31 maart 2004, 11:23
ik wil wel ruilen tegen een JCM900 (100W) top :wink:

Josdevos
31 maart 2004, 13:18
Nah, tis gewoon wat Gerre zegt. Een vrij buzzy mid, zeker als je de gain openzet.
Met m'n Engl speel ik ook metal
Check these out:

http://perswww.kuleuven.ac.be/~u0041064/Keltgar_-_Heaven_Of_Deceit_high_resolution_extract.m3u

http://perswww.kuleuven.ac.be/~u0041064/Keltgar_-_Reflections_extract-hi.m3u
en zoals ik al 1000x gezegd heb speel ik daar ook met erg weinig gain. Blijkbaar zijn de Engls de enige versterkers die voor dat soort muziek geschikt zijn. (Goei mid)
Ik krijg uit de XXX wel een redelijke sound nu, maar ga zeker eens andere buisjes en EL34s proberen bij gelegenheid.

Negative K3 fan
31 maart 2004, 14:24
wow jos, dat klinkt echt goed, nette toon, welke engl is dat?

Josdevos
31 maart 2004, 14:51
Dit is een POD2 op rectifier. :-D
Wilde dit laten horen als voorbeeld van ons geluid.
Nu tis ni enkel een POD2 hoor. Die rectifiersetting is normaal supermuddy en helemaal niet deze sound. Er zit nog o.a. een behringer bassprocessor en enkele andere modules tussen om alles strak te krijgen. De pod wordt door een Peavey 50/50 en door een 1960A versterkt.

Nu ik speel daar nog niet op mee op deze nummers, dit zijn gewoon de laatste opnames van de groep, nog met de vorige gitarist. Nu spelen we allebei op een Savage (120 en SE) hopelijk kunnen we deze opnames overtreffen met de Engls.

Bigfoot414
31 maart 2004, 16:42
ram er EL 34's in in plaats van de stock 6L6.....je zal zien dat je dan veel meer controle over de BUZZ hebt!

het beviel mij zeer goed...meer definitie minder buzzy overcopmpressed gain!

XXX is een goeed top, ik heb er twee jaar met veel plezier op egspeeld!

Kan dat dan zomaar? Andere type buizen erin doen? De verkoper van mn Kitty Hawk (particulier) zei dat het gigantisch fout gaat als je 6L6'en omwisselt met EL34's.

Josdevos
31 maart 2004, 17:00
Bij de XXX wel... bij andere amps gaat dit ook, maar de bias moet wel helemaal anders afgesteld worden dan.

Josdevos
3 april 2004, 20:27
Ok, de XXX en cab gaan der terug uit... :-?
Heb hem nu een 2 tal weken getest en krijg m'n geluid er niet uit, en ben tot het besef gekomen dat 2 halfstacks toch wel wat overdreven is. Tis eigenlijk gewoon een mega metalbak. Vergeet maar om er iets anders uit te krijgen. Er komt dus gewoon een andere 4x12 cab zonder head in de plaats. Zal wel terug over een weer lopen met m'n Savage.

Conclusie: de Engl is gewoon te goed...
Ik vraag €1250 voor top en cab in piekfijne staat.
Ni allemaal tegelijk eh... :P

gerrekat
5 april 2004, 16:13
je hoeft de XXX niet te rebiassen als je de buizen omwisselt, alleen de switch van 6L6 naar EL34 zetten.

Josdevos
5 april 2004, 16:45
Gerre geen interesse in XXX en XXX cab?
€1250
Ik wil het liefst verkopen, maar mail me es enkele foto's van je deans die je wegdoet, mssch heb ik wel interesse.

Jos

Josdevos
5 april 2004, 16:52
Gerre geen interesse in een XXX en een XXX cab. Moet €1250 kosten.
Ik verkoop het liefst maar heb mssch wel interesse in een van je deans die je verkoopt. Mail me eens wat foto's?

josdevos@pandora.be

Josdevos
5 april 2004, 16:52
Gerre geen interesse in een XXX en een XXX cab. Moet €1250 kosten.
Ik verkoop het liefst maar heb mssch wel interesse in een van je deans die je verkoopt. Mail me eens wat foto's?

josdevos@pandora.be

Josdevos
5 april 2004, 16:53
tt