PDA

View Full Version : Vibrolux Reverb (SF)



mike18
28 maart 2004, 15:51
Hallo, (zegt de nieuweling.. ;-))
Ik ben vanaf dinsdag de trotse eigenaar van een (SF) Vibrolux Reverb (serienr A736449). Afgaande op de info op ampwares.com zou die uit 74/75 moeten komen. Ik heb em van de Duitse ebay voor 850 euro.. Volgens de verkoper nog in geheel originele staat. Ik kan dat zelf niet beoordelen, maar ga dat laten doen binnenkort. Zowieso voor een algehele check up..

Hij klinkt trouwens werkelijk supergoed... maar wel extreem clean.. pas rond 5 komt er een klein randje.. met m'n super-overdrive van boss (enkel) als boost kan ik em uiteindelijk wel lekker over z'n nek laten gaan ;-)

Aangezien ik me onlangs (echt en meer) ben gaan verdiepen in vintage amps heb ik een paar vraagjes:

1. is het laten blackfacen van de amp altijd een vooruitgang/verbetering? En wat is de prcieze uitwerking ervan op het geluid..

2. heb al regelmatig gelezen dat het "beter" zou zijn om de speakers te vervangen, omdat de originele (blauwe/ fender special design/ Alnico's? ) "minder" zouden zijn... iemand tips/meningen?

3. om ook op lager volume meer oversturing te krijgen, is het aan te raden om 'em te laten modden..

Alvast bedankt voor de reacties,
Groeten,
Michael Klaasse