PDA

View Full Version : Jazz Meets Blues



Bastijn
28 maart 2004, 12:05
Ik ben van plan in mn bas die al twee SingleCoil jazzbass elementen rijk is, een sidewinder in te laten bouwen, tegen de hals aan.
Met een Sidewinder humbucker bedoel ik het befaamde element dat Gibson en Epiphone gebruiken voor onder andere hun EB-0, hun EB-3 en hun Rivoli bas. Ik heb overwogen een EB-3 aan te schaffen, omdat ik het geluid gewoon geweldig vind, maar ik kan natuurlijk ook een Sidewinder Humbucker laten inbouwen, dat is goedkoper dan een nieuwe bas, en ik ben gewoon verslaafd aan mn snelle hals.
Nu heb ik 3 vragen:

- Denk je dat ik dat heerlijke ouderwetse geluid kan benaderen door er een Sidewinder in te laten bouwen, of heeft dat geluid ook te maken met de body en hals?

-Hoe moet ik het oplossen qua knoppen? Mijn bas heeft namelijk 2xvolume en 1xtone, wat ik eigenlijk niet wil veranderen, aangezien het speciale knoppen zijn die niet los verkrijgbaar zijn. Ik dacht aan een simpele aan/uit switch voor de Sidewinder, en de rest van de configuratie
onveranderd te laten. Maar heeft de tone-knop dan ook invloed op de Sidewinder? Een andere optie is de toneknop te veranderen in een volume voor de sidewinder, en voor de tone een simpele aan/uit te nemen.

-Waar kan ik een Sidewinder aanschaffen? Op de site van Gibson staat ie als vintage set samen met een minihumbucker.

Hier staat een merkloze versie, het is wel precies het element wat ik bedoel (ALLPARTS.COM)
http://portweb.webmonde.net/allparts/Previews/PU_0416-010.jpg