PDA

View Full Version : merk: Samick?????



THW
28 maart 2004, 11:55
test

THW
28 maart 2004, 11:57
ey
ik heb een vriend en die heeft een gitaar van het merk Samick gezien en die is daar helemaal gek van alleen heeft hij twijfels want hij kent het merk niet

Kent iemand dit merk en zo ja is het een goed merk (kaliteit prijs of is het gewoon rommel)

hier is de site ( hij had de royale in gedachte):
http://www.hollandcentre.nl/Samick%20GB%20E.htm

ieme
28 maart 2004, 12:10
Ah een greg bennet... leuke prijs kwaliteit verhouding!

wietse
28 maart 2004, 13:13
samick is de grootste gitaarfabriek ter wereld maakt veel voor o.a ibanez , epiphone etc.
de gitaren die ze onder eigen merk voeren hebben over het algemeen een goede prijs kwaliteit verhouding, ook hier geldt natuurlijk hoe goedkoper de gitaar des te minder is de kwaliteit ,dus niet hun goedkoopste model kopen.

Dirk_Hendrik
29 maart 2004, 09:53
Samick mag dan in prijs/kwaliteitsverhouding redelijk goed zijn; Het is zo ongeveer de slechtste inverstering die je kunt doen. Een Samick is op het m oment dat je er de winkel mee uitloopt ineens verschrikkelijk veel minder ward en mocht het instrument je om wat voor reden na een tijdje toch niet bevallen dan krijg je em aan de straatstenen niet kwijt.

marc_o
29 maart 2004, 15:47
Niet iedere gitaar hoeft een investering te zijn toch?
Daarvan krijg je pas last als je wat langer bezig bent over het algemeen.

Dirk_Hendrik
29 maart 2004, 16:24
OK, draai het om,
Het was geen investering maar gitaar spelen bleek na verloop van tijd toch niet echt helemaal je van het.... daar zit je met een waardeloos apparaat.

John P
29 maart 2004, 21:51
Ja, tweede hands krijg je er niks meer voor. Daar moet je rekening mee houden. Maar dan is-ie nog altijd decoratief aan de muur, moet je maar denken. Een goed schilderij is duurder!

AntY
29 maart 2004, 21:58
maar wel mooi, een samick is dat niet.

als je toch niet zeker weet of muziek maken iets voor je is, koop dan een tweedehandsje, dat is sowieso altijd wat ik voorstel.

tweedehands heb je ook veel keus, t is goedkoper, kwalitatief niet minder, en je hebt ook de mogelijkheid wat meer te experimentern omdat je niet met waardeverlies te maken hebt, terwijl dat bij nieuwe spullen wel zo is.

zelf ben ik ook allemaal dingen tweedehands aan het kopen, over 5 jaar ben ik afgestudeerd, baan en zo, weet ik beter wat ik wil, en dan ga ik wel eens nieuwe spullen kopen. tot die tijd bevalt tweedehadns prima.

schaap
29 maart 2004, 23:30
Samick heeft erg slechte gitaren en wel redelijke hoor :)
Mijn 1e gitaar was een Samick, heb em nog steeds en af en toe speel ik er ook nog wel op, enige echte nadeel was de lage output die dat ding had, verder heeft dat ding me nu al iets van 3 jaar overleefd zonder echte schade :cool:

Ghostdancer
31 maart 2004, 19:23
Ik heb een samick acoustic, goeie gitaar, speelt lekker!