PDA

View Full Version : Plectrum kiezen



AllodoX
28 maart 2004, 00:34
Hoe zit dat nu precies met plektrums ? Is het gewoon een kwestie van kijken wat het lekkerste speelt, of zijn er nog bepaalde richtlijnen ?

Ik speel momenteel namelijk op 2mm big stubbie ( zie plaatje ) omdat die voor mij het beste werken, maar als ik in een winkel vraag om die dingen wordt ik altijd aangekeken met zo'n blik van " WTF ? :o "

http://www.stagebeat.co.uk/sites/stagebeatv3.6/productimages/big/1555.jpg

Kjiratsiekoedel
28 maart 2004, 00:44
ach, het is maar wat je lekker vindt.

ik speel ook met dunlop 3mm big stubbie's, kom ik overgens in iedere winkel wel tegen hoor. maar met big stubbie's vind ik het slagwerk wat lomp gaan (solo's gaan heerlijk) en dan schakel ik over op de dunlop tortex van ongeveer 0.80 mm.

ik hoor ook vaak dat de big stubbie's een basplectrum zijn (boeiûh als het waar is)

mij eisen aan een plectrum:
-stijf
-niet te hard slijten (zoals de fenderzooi)
-niet glad (een vijl erover doet ook wonderen)

=-=-=-=-=-=-=

maar velen zweren ook bij sharkfins (dunne rare fluberdingen)

andy
28 maart 2004, 01:32
maar velen zweren ook bij sharkfins (dunne rare fluberdingen)

Zoals ik dus, maar ook de Sharkfins zijn er in alle maten en vooral diktes en ik gebruik dus echt niet de flabber exemplaren, maar de keiharde. Want die zijn er dus ook.

Wilson
28 maart 2004, 13:36
persoonlijk vind ik het niet eens zon enorm verschil maken. Ik speel meestal op tortex dingen van variabele dikte, wat ik maar kan vinden op mn kamer. Die extreem dunne dingen houd ik ook niet van maar, maar verder kan het met niet zo boeien. Alleen heb ik wel lichte voorkeur voor dunlop jazz III plectrums. maar dat is vooral omdat ze (vooral clean) beter klinken lijkt het wel.

RS-Rik
29 maart 2004, 13:34
Wat ik heb gemerkt in de korte tijd die ik nu speel is dat een plectrum bij het puntje stomp moet afkopen, dus met een grote hoek op het "rechte"deel staan, dan blijf je nog minder makkelijk haken achter de snaren. Een grof oppervlak is natuurlijk altijd fijn, want een grof oppervlak heeft minder contact met de snaren waardoor ze er lekkerder overheen glijden (grof oppervlak, veel kleine ronde puntjes komen op de snaar, glad oppervlak, veel oppeervlak op de snaar) en je huid blijft wel beter zitten op een grove. Tenminste, dat is mijn eeh, natuurkundige beredenering..

Zelf heb ik een keer een rekje (10 van die dingen die je er als modelbouwonderdelen vanaf moet draaien) Techland (of iets in die trant) plectrums gekocht van 1 mm... die dingen spelen veel minder dan de plectrums van een vriend van me.. er is wel verschil neem ik aan.

De vijl erover helpt? Zal ik eens proberen

bert k
29 maart 2004, 16:32
Ik speel op groene Tortex, en laatst per ongeluk een Gator gekocht. Iets te dik naar mijn smaak, maar die Gator houd wel lekker vast, hij is wat stroever.
En ik vind juist dat het puntje van een plectrum vlijmscherp moet zijn, daar ben je sneller mee. Je blijft wel makkelijker haken, maar das een kwestie van oefenen.

yhcmarc
29 maart 2004, 21:40
groene tortex hier

ieme
29 maart 2004, 21:51
ik speel meestal op die gele .73 tortex en anders die groene .80

Spieker
30 maart 2004, 10:34
Ik zweer bij de Dunlop de 088 en de 073mm

Voidhead
30 maart 2004, 17:43
Dunlop Jazz II plectra, niet te dik, zeker niet dun. gewoon lekker allround.
Ook vind ik een klein plectrum fijner dan een grote, maar das ook maar wenning denk ik.

Daniël_san
31 maart 2004, 21:41
ik speel op 2 en 3 mm stubbies en jazz III van dunlop en een .80
Nu vooral op jazz III's

t0n3h^
2 april 2004, 23:44
sinds kort 2 tortextjes erdoor gesleten...ik ben er wel over te spreken maar ze slijten zo hard ;)....ik speel voor namelijk Clayton USA ook wel relax...slijten niet zo hard en eigelijk nog fijner dan tortextjes (sorry tortex-fans, maar in dit land geldt het recht op meningsuiting)

stringer
3 april 2004, 15:50
Ik speel altijd met "teardrops" Dat zijn van die kleine k#$plectra van 1 mm dik. Bevallen goed, maar zijn wel steeds moeilijker te krijgen. (daarom koop ik maar alles op)

NeeraDJ
3 april 2004, 23:08
Ik raakte m'n plectra kwijt dus toen ik m'n Ibbi ging halen een paar maanden geleden besloot ik maar een zooi plectra te halen. Die dingen kosten toch bijna nix, ik heb toen de Dunlop Ultex .73 mm, Tortex .88 mm, Gels M en M-L, Gator .71, Nylon .88 en Boston .88 meegenomen. Alleen even gekeken of ze hard genoeg waren, maar ook weer niet van steen (bij wijze van spreken). En ik heb gemerkt dat het wel lekker is om in eens in de zoveel tijd een ander plectrumpje te pakken. Ook als ik clean runs wil spelen dan pak ik iets lichters zoals de M-L en voor Metal de Ultex. Voor leads vind ik de M Gels toch het lekkerst. Het klinkt misschien vreemd, maar zo'n ding is handiger dan de meeste players denken.

strattie
5 augustus 2004, 15:35
Ik zweer bij de Dunlop de 088 en de 073mm

+1[/b]

Blijepanda
5 augustus 2004, 15:47
ik speel meestal op die gele .73 tortex en anders die groene .80

Ik ook; al gebruik ik ook wel eens de paarse tortex (.96mm). Ik vind het aleen jammer dat ze iets te 'glad' zijn.

thijsov
5 augustus 2004, 16:55
oranje en gele tortexs baby, en ik raak ze niet kwijt, heb er altijd 1 onder mijn zweetbandje zitten, werkt geweldig :D

m^rton
5 augustus 2004, 17:44
Dan heeft je zweetbandje op de plek waar de plectrum zit niet eens nut.

gershwin5150
5 augustus 2004, 19:52
Ik gebruik altijd 1,5 mm dunlops (paarse gladde), en die schuur ik wat op op de plek waar ik hem vasthoudt, werkt prima..

thijsov
5 augustus 2004, 20:58
Dan heeft je zweetbandje op de plek waar de plectrum zit niet eens nut.

half eringestoken dan :-?

Shaggy
8 augustus 2004, 16:01
Een plectrum heeft ook invloed op je sound. Hoe dunner des te dunner je sound en vice versa.

Ik gebruik 2 mm dunlop big stubby .. deze lopen bollig af in een punt wat een volle sound geeft en de snelheid intact houd. Voor slag vind ik het niks maar hier ben ik nog zoekende voor .. voorlopig speel ik slag met met nagels

Svenson
8 augustus 2004, 16:56
Big Stubby 2.0 - 2.5 mm heeft ook mijn voorkeur, maar inderdaad niet bij slag. Op mijn elek.ak. gitaren speel ik nog het liefst met mijn vingers/nagels, op elektrisch slag gebruik ik gewoon een .96 mm plectrum, merk ed. interesseert me niet. Kom op, het is een plastic driehoekje :)

kokteejl
8 augustus 2004, 20:44
big stubby 3mm...waarom zou het niet goed voor slagwerk zijn? Ik gebruik het voor beiden allensins..

soup
8 augustus 2004, 21:14
de dunlop .88 vind ik erg lekker spelen en ook de ibanez Paul Gilbert
http://www.ibanez.co.jp/world/products/accessories/pict/pick/1000pgbk.gif

JvD.
9 augustus 2004, 14:08
enige waar ik goed meej speel is 0,73 dunlop, als ik een 0,88 heb voel ik het al als ik um vast pak

Bluesbreaker
9 augustus 2004, 18:18
ik gebruik altijd de oranje tortex (0,60 mm geloof ik)
eerder kocht ik altijd die wat dikkere groene tortex, en jatte ik zo af en to zo'n oranje ding van mn gitaarleraar. Ik vond die oranje toch beter spelen dus koop ze zelf nu ook. (nadeel is echter wel dat mn leraar nu altijd denk dat ik op zijn plectra speel :D)

ik heb ook wel wat van die teardrops (omdat ik nog een kadobon van 20 euro had liggen en ze geen tortex meer hadden) maar daar speel alleen op als de rest weer eens kwijt is. Ik vind dat je met teardrops maar een beetje aait over die snaren door de stompe punt.

oranje tortex voor mij dus :)

RRRobin
9 augustus 2004, 18:53
groene dunlop :P

Dweezman
10 augustus 2004, 09:02
3mm stubby, klein model.

(warning: niet doorslikken!) :o

hadv
10 augustus 2004, 21:48
witte sharkfin (gold print) voor electrisch (maar dan wel de ECHTE uit zweden)

onlangs met Kasho's gespeeld (kreeg ik als cado'tje bij een bestelling bij ToneToys uit Duitsland), zien er leuk uit, maar ik vond ze dof klinken (celluloid)

akoestisch rode sharkfin (ook gold-print en, ja, ook uit zweden) of Awe-in-one (folk series, ook al van Tone Toys)

BramVersteeg
11 augustus 2004, 19:14
Jazz II hiero.
Of wat ik maar door de kamer heb slingeren. Ik heb zo'n vd haar plectrum die ook wel fijn is.

Paultje-k
11 augustus 2004, 23:38
Dunlop 1 mm......

Rw
27 oktober 2004, 18:13
Hoe zit dat nu precies met plektrums ? Is het gewoon een kwestie van kijken wat het lekkerste speelt, of zijn er nog bepaalde richtlijnen ?

Ik speel momenteel namelijk op 2mm big stubbie ( zie plaatje ) omdat die voor mij het beste werken, maar als ik in een winkel vraag om die dingen wordt ik altijd aangekeken met zo'n blik van " WTF ? :o "

http://www.stagebeat.co.uk/sites/stagebeatv3.6/productimages/big/1555.jpg

die dingen gebruik ik ook rete mooie handige dingen gaan lang mee maar de doorzichtige raak je zo kwijt....
waar ga je trouwens heen want het is mij nog nooit overkomen dat ze WTF zeiden.... :-?

MazeMouse
27 oktober 2004, 19:44
Dunlop Big Stubby 2 en 3mm (en ook de kleinere stubbys maar die houd ik niet zo makkelijk vast)

lennartengel
27 oktober 2004, 20:31
Ik speelde altijd met delrin plectrums van 1.14 of 1.21 maar sinds ik een opname van mijn band heb geluisterd ben ik overgestapt op jazz III. Ik hoorde bij iedere aanslag zo'n raspend geluid en das niet zo mooi...
Die jazz III stiffo's zijn ook zo goed als onverwoestbaar!!! Die rode hebben overigens wel een iets heldere aanslag. Kan voor snelle licks met bakken gain wel mooier zijn.

AlterEgo
27 oktober 2004, 21:00
Ik gebruik Wegenpicks, die van 4 voor 15 euro :) http://www.wegenpicks.com/images/bluegrasspicks.jpg maar dan righthanded. Spelen erg fijn.

basswasp
28 oktober 2004, 12:26
Fender Heavy

Alleen glijden ze soms uit m'n vingers...

MightyMike
28 oktober 2004, 12:49
Dunlop Jazz II. Zoals reeds gesteld zijn die dingen bijna onverwoestbaar. De meeste andere plectrums begeven het bij mij na één a vijf repetities...

Omdat ze zo hard en klein zijn, heb ik veel meer controle dan met bijvoorbeeld groene Tortex picks.

Anavrin
28 oktober 2004, 13:11
Ik ben begonnen met die hele kleine Ibanez-dingen (zelfde vorm als die grote bas-plectrums, alleen dan maar 1 cm groot; heavy, want die slappe troep van een vriend van me vond ik niks), toen heb ik een tijdje op die gele fenders gespeeld (ook heavy), dat was niet zo veel, toen nog een tijdje op Dunlop extra heavy gespeeld, was wel OK, maar sleet vrij snel, vooral bij pickslides. Toen een keer Reefers geprobeerd (eerst ff proberen, want die waren 4 gulden per stuk, itt de rest maar 2 of 3 gulden):
http://www.ismusic.ne.jp/maria/image4/reefer03.jpg
en daar speel ik nu nog op. Die dingen zijn gedeeltelijk van grafiet, dus ze breken niet af, maar slijten heel gelijkmatig, en zijn keihard. Het logo is er in reliëf opgedrukt, dus de grip is ook nog eens perfect.
Voor bas ben ik begonnen met een gele Ibanez:
http://www.ibanezguitars.co.uk/acatalog/Picks.jpg
net als die linksboven, toen kon ik die nergens meer vinden, dus toen maar zwarte Gibsons:
http://www.rfcharle.com/Images/La_boutique/Accessoires/Mediators/3Medias.gif
die linkse.
Ik heb nog ooit zo'n plectrum:
http://www.fender.com/new_repository/spa/images/0980355100_sm.jpg
gekocht, maar da's echt niks, die punt is te spits, waardoor ie te makkelijk meebuigt, en ze zijn ook veel te groot.
Nu speel ik op de bas met Fender heavy:
http://img.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/11/110541.jpg
maar dan dus de heavy versie, deze bevallen wel goed, maar ze breken wel redelijk snel, vooral bij erge ragstukken (toch maar weer op zoek naar die gele Ibanez-plectrums...)

Thom TK
28 oktober 2004, 19:16
Ikzelf speel op plectrums met www.gitaarnet.nl opdruk :-D
Weet zo niet welk merk dit is...maarja.
Hij is 1 mm dik, dat vind ik het prettigst voor solo's en akkoorden.
Dit is een plectrum met een standaard vorm, want dan weet ik zeker dat de gitaarwinkel ze heeft (in verband met wisselend assortiment; fucking irritant).
Van die Ibanez plectrums (steve vai signature) zijn ook errug goed vind ik.
Vroeger speelde ik op die grote driehoekige Ibanez plectrums, maar op gegeven moment ben ik toch overgestapt op een normale vorm.

scholier
28 oktober 2004, 20:05
ik had eerst een hele zooi plectrums voor kerst gekregen maar ik vind de tortex groen wel lekker spelen. :speed:

AART
28 oktober 2004, 23:56
zwarte dunlop 1 mm plecra, wel heel iets buigzaam off course.
af en toe ook nog wel eens tortex 0.88 mm(geel).

doncker
29 oktober 2004, 01:33
tortex groen of geel

Wormaap
1 november 2004, 17:07
Die paarse tortex, een tijdje geleden van Marcel Coenen gekregen. Eerst altijd .88 Nylon Dunlops maar deze is toch wel fijner :)
Hoe dik is paars eigenlijk? 1 of 1,5mm?

Change_of_Seasons
1 november 2004, 19:19
Hoe zit dat met die Jazz III/II dingen? Ik hoor er van alles over, maar ik heb ze eigenlijk nog nooit kunnen vinden.

Ik zelf speel volgens mij met blauwe tortexjes. De dikte weet ik niet precies, maar wel dik zat (1 mm of meer geloof ik). En de slijtage met deze plectrums valt ook wel mee. Maar na een paar maanden zijn ze toch wel op.

Random_hero
1 november 2004, 20:03
Sinds kort de gele tortex ontdekt. Daarvoor altijd de Jim Dunlop M-L of L (doorzichtig) maar die breken redelijk snel.

Digitech
5 november 2004, 18:44
Ik gebruikte ook eerst de tortexjes (gele en blauwe), maar sinds een half jaartje speel ik met dunlop stubby's van 3mm. Dit werkt voor mij echt super!! Een echte aanrader 8-)

kokeleko
7 november 2004, 17:12
Plectrum glad door zweet??

Boor er eens wat kleine gaatjes in, waar je duim en vinger de plectrum raken.
Met een loeihete spijker kun je ze er ook wel in douwen, die gaatjes.

Javaca
7 november 2004, 18:14
Net een stelletje hele lekkere plectrumpjes gekocht bij gitaar.net het andere gitaarforum.
http://www.gitaar.net/images/plectrums.gif

Net iets kleiner dan normale fendertjes en precies tussen fender en dunlop in qua stroefheid.

Ow ja ik heb de 0,5 mm variant.

Reel Big Fish
7 november 2004, 18:52
Groene tortex, 0.88 mm dacht ik en dan die brede uitvoering :)

biels
8 november 2004, 21:15
ik koop meestal maar wat zolang het maar niet te dikke plectrums zijn. als ze me bevallen koop ik ze vaker

Hashiriya
9 november 2004, 20:28
de dunlop 2mm en 1.14mm doen het wel voor mij...
koop af en toe wel es wat anders, maar uiteindelijk kom ik toch weer hier op terug... :)

Dick Wolkendeck
12 november 2004, 10:40
de dunlop 2mm en 1.14mm doen het wel voor mij...
koop af en toe wel es wat anders, maar uiteindelijk kom ik toch weer hier op terug... :)

Yes indeed! Ik speel op de dikste dunlop 500, 2mm dik. Dikker betekent ook een wat rondere rand zodat je minder bijgeluiden hoort en de snaar warmer klinkt. Komt qua geluid een beetje in de buurt met fingerpicking. Een dikker plektrum klinkt gewoon dikker, vetter. Henk v.d Laars (Elegy) wees mij daarop. 8-)

dejohan
15 november 2004, 16:58
Dunlop all the way. Alle andere plectrums breken.

AcousticFreak
17 november 2004, 11:37
Als je het aandurft om je nagels te 'laten doen' heb je helemaal geen plectra meer nodig :oops:

Neals
17 november 2004, 17:57
Paars en blauwe tortex plectra van jim dunlop.

Welke dikte weet ik niet, want dat is er al afgesleten.
Verder heb ik ooit als tip gekregen deze plectra in een gebruikt wietzakje te bewaren voor betere grip!

Aca Ilic
17 november 2004, 18:03
Ik gebruik Wegenpicks, die van 4 voor 15 euro :) http://www.wegenpicks.com/images/bluegrasspicks.jpg maar dan righthanded. Spelen erg fijn.
Yeah!

Goeie keuze alter ego, wegenpicks rulez!

Zelf gebruik ik fatone voor solo's (5mm dik), krijg je echt die lekkere SRV aanslag, voor slagpartijen gebruik ik Gupsy jazz. Die liggen echt lekker in de hand, alleen ze kosten :roll: :roll: ....

www.wegenpicks.com
mvg
Alex

Vroeger had ik Dunlops big stubby 2,5 mm totdat ik toevallig via een kastelijn achter kwam, dat ze nog dikkere hadden.Mijn eerste krijg ik nog cadeau van hem, samen met een mooie picks-portemonnee ,van Wegenpics

Wormaap
17 november 2004, 23:54
Sinds vandaag Dunlop 205!!!
Dik, zwart, puntig en afgerond langs de randen, geweldig! 'K was m'n plectra vergeten op de gitaarles en heb er 1 van m'n leraar gekregen, ben meteen verkocht :-D

The_RockeR13
21 november 2004, 21:39
Wie weet waar je op internet gelijk een zooi plectrums kan kopen? Heb geen zin om elke keer naar de muziekwinkel te gaan voor een paar plectrums, luie ik :-? :D

wietse
21 november 2004, 21:54
bij mij ook net wat ik voor handen heb of kan vinden alhoewel ik daar vanaf vandaag geen problemen meer mee heb .
vanmorgen een dikke 200 plectrums gekocht op een muziekbeurs voor 10 euro.
voornamelijk ibanez heavy en dunlop 0.46 erg dun dus ,was een lekker koopje en allles mooi in een speciaal doosje.
die ibanez heavy zijn wel aan de kleine kant maar toch ook wel lekker.

Van Dattum
26 november 2004, 23:04
Al jaren Jim Dunlop X-H (die transparant gele). Lekker stevig voor zowel solo als slag.

Snake-Eye
5 december 2004, 17:03
Dunlop Tortex Sharp groen en blauw

Ritch
5 december 2004, 18:48
Ik gebruik de Dulop Tortex 2.0 mm (lekker in de hand, stevig)

scholier
6 december 2004, 08:11
ik heb vrijdag (toen ik me bas ging kopen :-D ) een big stubby 2mm gekocht en een 3mm, ik wou ze gebruiken voor me bas maar met normaaal gitaar spelen ze ook erg lekker :o (voor solo's hehheeh :razz: )

dejohan
6 december 2004, 14:51
Ik gebruik alleen door Leo Fender himself geproduceerde plectrums van voor 1958.





Geloof dit nu niet hé

sash
6 december 2004, 20:31
Alleen maar Dunlop Tortex 0.71mm

maarten
9 december 2004, 10:41
ik vind gladde plectrums juist veel prettiger zitten. ik speel zelf op ibanez heavy plectrums.

Zo'n glad plectrum blijft beter aan mn vingers zitten dan die met een meer "smooth" oppervlakte.. bij die ga ik ook onherroepelijk met een mes erin krassen voor wat meer grip

Die gladde plectrums blijven als t waren plakken..veel stroever dan die smoothe.. behalve als je net uit de douche komt hehe

Ritch
11 december 2004, 12:58
Ik heb gister even wat nieuwe gekocht om te expirimenteren:

Dunlop Stubby Triangle (bah rotding)
Dunlop Ultex 1mm (wel aardig, zit precies tussen het stroeve en gladde in, heeft wat een rare "feeling".. dus.. beetje gek, maar wel lekker :D)
Dunlop Tortex 1.14mm (lekker voor het slagwerk, niet dat ik wissel van plectrum met slag -en solo's)
EN de Ibanez Paul Gilbert,... heerlijk gewoon, dit stukkie plastic is wel ietsje duurder dan de tortex etc; 90 cent ..... heerlijke allround plectra zeer aan te raden

Jeroenvanhulsteijn
11 december 2004, 19:03
ik gebruik een Dunlop Jazz III, 205 (ook jazz pick), 1.14 en .71 (gewone picks), afhankelijk van wat voor geluid ik wil.

.71 voor lichte slagpartijtjes
1.14 voor rock
Jazz III voor metal (chugga chugga)
205 voor Jazz

maar blijft natuurlijk ook vooral kwestie van persoonlijke voorkeur.

stimmt
11 december 2004, 22:21
ik snap die plectrum hype niet...

ik heb 3 plectrums, de eerste kreeg ik bij mijn akkoestische (gewoon uit de graaibak, 40ct) en de andere kocht ik. ook uit de graaibak, onbekendmerk .93 mm, a 50 ct

nog nooit eentje gebroken...

prs
11 december 2004, 22:54
ik gebruik een Dunlop Jazz III, 205 (ook jazz pick)

+1

Azrael
12 december 2004, 00:15
ik snap die plectrum hype niet...

ik heb 3 plectrums, de eerste kreeg ik bij mijn akkoestische (gewoon uit de graaibak, 40ct) en de andere kocht ik. ook uit de graaibak, onbekendmerk .93 mm, a 50 ct

nog nooit eentje gebroken...

Het is geen hype.
Elk plectrum klinkt en speelt anders.....een belangrijk onderdeel van je gitaar dus. Ik heb ook nog nooit een plectrum gebroken en slijten doen ze ook niet.
Speel zelf enkel op plectra van boven de 1mm. Daaronder wordt het te slap...leuk als je net gitaar leert omdat je dan lekker hard en slecht kunt rammen omdat je plectrum toch meebuigt en zorgt dat het goed komt , maar als je verder komt wil je een plectrum dat er ook voor zorgt dat je snelheid en dynamiek goed over worden gebracht. En dan kom je bij dikkere plectrums uit.
Speel al heel lang met een Big Stubby 2mm en een D'Andrea Pro Grip roze plectrum van 1,2mm keihard plastic. Wil binnenkort ook de 3mm Stubby eens proberen....

Ome Henk
12 december 2004, 00:18
'T is wel lang geleden :roll: , maar ooit gebruikte ik als plectrum een... stuiver :o

soup
12 december 2004, 10:33
Ik heb gister even wat nieuwe gekocht om te expirimenteren:

EN de Ibanez Paul Gilbert,... heerlijk gewoon, dit stukkie plastic is wel ietsje duurder dan de tortex etc; 90 cent ..... heerlijke allround plectra zeer aan te raden

is het deze ??http://www.ibanez.co.jp/world/products/accessories/pict/pick/1000pgbk.gif
die heb ik ook, speelt erg lekker maar ik speel er zelf niet veel mee omdat ik niet weet of je ze in belgie kunt kopen, eigenlijk jammer want het is echt een lekker plectrum

Ritch
13 december 2004, 11:04
Ik heb gister even wat nieuwe gekocht om te expirimenteren:

EN de Ibanez Paul Gilbert,... heerlijk gewoon, dit stukkie plastic is wel ietsje duurder dan de tortex etc; 90 cent ..... heerlijke allround plectra zeer aan te raden

is het deze ??http://www.ibanez.co.jp/world/products/accessories/pict/pick/1000pgbk.gif
die heb ik ook, speelt erg lekker maar ik speel er zelf niet veel mee omdat ik niet weet of je ze in belgie kunt kopen, eigenlijk jammer want het is echt een lekker plectrum
klopt, alleen heb ik de witte :razz:

Reel Big Fish
13 december 2004, 15:32
Ik ben overgestapt naar 0.60 Nylon U.S.A

Toch iets beter vond ik,.... :-D

Psycho-Maggot
14 december 2004, 21:19
Hoe duur zijn die big stubby's ongeveer? Ik ga in de kerst vakantie naar de stad(Schreeven muziek winkel) en dan ff vragen of ze die hebben. Die lijken me wel fijn ik heb bijna geen dikke plectrum's meer

Bluesbreaker
14 december 2004, 21:22
ga je even druk maken over de prijs van een plectrum....

Azrael
15 december 2004, 08:07
ga je even druk maken over de prijs van een plectrum....

LOL......inderdaad.....dat wordt sparen voor die knul :-D

ToTaL FaKe
15 december 2004, 17:26
ja stel je voor je heb geen 50 cent meer :-D (of nog minder..)

Bluesbreaker
15 december 2004, 18:14
ja stel je voor je heb geen 50 cent meer :-D (of nog minder..)

nouja, hij moet de reis naar de grote stad natuurlijk ook nog betalen :wink:

Soul Grinder
15 december 2004, 20:24
Ik gebruik uitsluitend Dunlop Jazz III plectrums.
Lekker klein en wendbaar over de snaren, ideale dikte, de zwarte versie slijt heel erg langzaam en de rode versie nog langzamer. 8-)
Het puntje is ook van de voor mij ideale scherpte.

krizz
15 december 2004, 22:14
Ik gebruik uitsluitend Dunlop Jazz III plectrums.
Lekker klein en wendbaar over de snaren, ideale dikte, de zwarte versie slijt heel erg langzaam en de rode versie nog langzamer. 8-)
Het puntje is ook van de voor mij ideale scherpte.
Idd. of Dunlop stubby 2.0mm is ook erg fijn en slijtvast. :)

yanto
7 januari 2005, 18:30
hier ook jazz III, de rode voor het elektrische werk. voor akoestisch gebruik ik wel een standaard plectrum maakt niet uit eigenlijk voor merk dan. wel hard en dik.

In tegenstelling tot wat ik hier lees slijten mijn plectrums wel. Als het puntje eraf is dan vind ik het al niet lekker meer spelen en ook de randen slijten van de pickslides.

D3nnis
7 januari 2005, 22:18
Ik gebruik de laatste tijd altijd dunlop delrin 500 plectrums, dikte 1.5mm
Ik merk de slijtage van het plectrum trouwens meer aan mijn geluid dan aan het speelgemak (ik kan niet spelen misschien ligt het daar aan 8) )

Ghost_44
14 januari 2005, 09:27
Idd. of Dunlop stubby 2.0mm is ook erg fijn en slijtvast. :)
Speelde ook op stubby 2.0 mm plectra maar na snele stukken zat mijn gitaar onder het afgesleten gruis, vind ze dus niet echt slijtvast. Ben nu overgestapt op de zwarte jazz III bevalt me goed lijken ook slijtvaster

ResNovae
15 januari 2005, 10:49
Ben ooit begonnen met Dunlopjes, maar speel nu alweer jaren op (houten) Jean-Charles Dugain plectra.

Zijn wel prijzig, maar echt geweldig.

up-guitarman
17 januari 2005, 20:01
Grijze Dunlop 0.88