PDA

View Full Version : Fender Highway



rvg1
27 maart 2004, 16:59
Iemand al ervaring met de Fender Highway???

Vexx
27 maart 2004, 17:37
De Highway serie van Fender schijnt qua afwerking ongeveer gelijk te zijn aan de Reissue-serie van de Mexicaanse Fenders. De hardware is gelijk aan die van Mexicaanse Fenders, alleen is hij in de USA in elkaar gezet. Het is dus verstandiger om een Mexicaanse (reissue)Fender te kopen aangezien die goedkoper zijn dan de Highways...

Als je perse een Amerikaanse Fender wilt kan je beter een Fender uit de American-serie kopen, die kosten nu door de lage dollarkoers nog maar 850 euri... Ik zou het wel weten..

:strat:

lcvanderhelm
30 maart 2004, 19:28
Ik heb een fender highway stratocaster,waar ik zeer tevreden over ben. Door de dunne[en kwetsbare]laklaag van de body,"zingt"deze gitaar lekker. Hij heeft echt dat ouderwetse ongeevenaarde strato/twang geluid een hele goede american standard hals[wel goed gelakt]en een ouderwetse tremelo arm.De elementen klinken wel wat dun,maar dat hoort er eigenlijk wel bij.Clean of crunch over een goede buizen versterker geeft eenwereldgeluid [en zo herkenbaar nostalgisch].High gain slaat hij echter als een tang op een varken.Ik vind het de perfekte erbij gitaar.

BLOK182
30 maart 2004, 19:53
Ik had laatst een highway tele vast, vond der geen flikker aan, terwijl ik een tijd terug een usa standard tele vast had, en die wel te gek vond. Beetje bielige, kaal en saai kwam die highway over.

lcvanderhelm
30 maart 2004, 20:36
Ik heb hem bij feedback gekocht ,van de 6 highways mijn favoriete gekozen en deze vergeleken met 5 american standards,waarbij mijn highway voor mij het best uit de test kwam.Maar ja smaken verschillen.

green_day
30 maart 2004, 20:57
vind die highways niks uitstralen.. Misschien komt het omdat die lak er zo goedkoop uit ziet. Met zo'n highway heb ik toch het gevoel dat het het net niet is. Maar goed, dat is slechts mijn mening

Vexx
31 maart 2004, 00:24
vind die highways niks uitstralen.. Misschien komt het omdat die lak er zo goedkoop uit ziet. Met zo'n highway heb ik toch het gevoel dat het het net niet is. Maar goed, dat is slechts mijn mening

Dat idee heb ik nou ook! Maar misschien slaat dat wel om als ik er eens een keer een uitprobeer... 8-)

Erik
31 maart 2004, 13:10
ik had laast die strat getest en vond hem niet slecht... en ik vind die specieale lak wel bijzonder

Erik
31 maart 2004, 13:11
ik had laast die strat getest en vond hem niet slecht... en ik vind die specieale lak wel bijzonder

Erik
31 maart 2004, 13:11
ik had laast die strat getest en vond hem niet slecht... en ik vind die specieale lak wel bijzonder

Erik
31 maart 2004, 13:12
ik had laast die strat getest en vond hem niet slecht... en ik vind die specieale lak wel bijzonder

Fuhgawz
31 maart 2004, 16:04
Ik had pas een Highway 1 Fat Strat getest en ik vond hem wel weer erg leuk. Die dikke kop op die hals is toch wel erg mooi en de dunne laklaag vond ik juist wel mooi. De humbucker klonk erg helder, vooral leuk in combinatie met het middelste element.
Maar ja, dat is slechts mijn bescheiden mening... :roll:

Aca Ilic
31 maart 2004, 20:02
RVG just rock man !
Highway zijn degelijke gitaren ( als je de kwaliteit-prijs verhouding in acht neemt). Of zoals iemand in de topic al zei : goede tweede gitaar.

Vexx
31 maart 2004, 20:30
goede tweede gitaar

Daar ben ik dus fel tegen: waarom zou je met opzet een mindere gitaar kopen omdat hij 'toch maar backup is'. Ik spaar liever door zodat ik twee even goede gitaren heb, dan dat ik met één goede zit, en met één kneusje waar ik nooit op wil spelen omdat hij minder goed is. Dan heb je hem dus eigenlijk voor niks gekocht.

Als ik zou optreden, zou ik liever twee (goede) gitaren hebben zodat ik on-stage kan beslissen welke gitaar ik wil.

:strat: :zz: :gitarist:

iam
1 april 2004, 09:49
een tijdje terug heb ik een een MIM thinline telecaster vergeleken met een highway tele
en ik vond de mexicaan met kop en schouders boven de highway uitsteken, qua bespeelbaarheid én sound....

lcvanderhelm
3 april 2004, 01:31
Vexx een goede 2de gitaar is niet per definitie een back up gitaar.In mijn geval is hij bedoeld als tegenhanger van mijn gibson les paul.Vandaar dat ik de dun klinkende elementen juist prettig vind.Opdeze manier heb ik 2 totaal verschillende gitaarsounds tot mijn beschikking.Wat moet je met gitaren die allemaal ongeveer het zelfde klinken.O ja dat was voor de back up.

lcvanderhelm
3 april 2004, 01:41
Vexx een 2de gitaar is niet per definitie een back up gitaar.Bij mij is het als tegenpool bedoeld voor mijn gibson les paul classic.Zodoende heb ik 2 totaal verschillende sounds tot mijn beschikking.Wat moet je met gitaren die allemaal ongeveer hetzelfde klinken? :lol: o ja als back up.