PDA

View Full Version : Een bezoekje aan VD Haar



ieme
27 maart 2004, 14:51
test

ieme
27 maart 2004, 14:52
Ik ben gister bij erik vd haar thuis geweest (beetje rare snuiterd maar wel verstand van zaken!) en heb daar lang met hem zitten praten over verschillende gitaren.

@ sash: hij maakt wel degelijk Gibson Les Pauls na maar zet ze niet op de site om problemen met gibson te voorkomen!

Verder heb ik een aantal gitaren kunnen bespelen en bekijken (waaronder een Suhr strat!) en heb zelf een gitaar bij hem gekocht, niet een fender copie maar een GIBSON

Het is een Gibson les paul junior model (singlecut met 1 P-90) sunburst en ge-aged...
Klinkt erg goed!

Ik zit nu al te denken om een strat door hem te gaan laten bouwen!

Groet,
ieme

ieme
27 maart 2004, 14:53
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/junior%20relic%20%204%20aug%20small.jpg

one piece light mahonie body in aged sunburst
gibson P-90 alnico bridge, kluson tuners
rio fingerboard

ieme
27 maart 2004, 15:17
Wat trouwens ook erg leuk was, ik heb daar onder andere een VALVETECH versterker geprobeerd... http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Valvetech/Valvetech.htm
en die klinken echt super!
Aanrader om eens te gaan testen!

Vexx
27 maart 2004, 17:40
Congrats met je nieuwe axe, ieme...

Ik vind de LP's ook erg vet, alleen ben ik geen fan van de neck en het gewicht..

ieme
27 maart 2004, 17:43
Congrats met je nieuwe axe, ieme...
Ik vind de LP's ook erg vet, alleen ben ik geen fan van de neck en het gewicht..

Dankjewel, de neck kan bij erik vd haar precies zo geshaped worden als jij wil...
Het gewicht van mijn junior is bijzonder laag maar een "echte" les paul model zal idd wat wegen...

Vexx
27 maart 2004, 17:57
Congrats met je nieuwe axe, ieme...
Ik vind de LP's ook erg vet, alleen ben ik geen fan van de neck en het gewicht..

Dankjewel, de neck kan bij erik vd haar precies zo geshaped worden als jij wil...
Het gewicht van mijn junior is bijzonder laag maar een "echte" les paul model zal idd wat wegen...

De shape is niet het grootste probleem, het probleem is meer de lak. Die kan je natuurlijk afschuren, maar dat vind ik eigenlijk not-done.

En ik kan bevestigen dat de Les Paul Custom van mijn vader aardig wat weegt... heel wat als je van die lichte superstrats gewend bent.

ieme
27 maart 2004, 19:22
En ik kan bevestigen dat de Les Paul Custom van mijn vader aardig wat weegt... heel wat als je van die lichte superstrats gewend bent.

Customs zijn erg zwaar!

sash
27 maart 2004, 19:37
Mooi ding Ieme! Ik heb meermalen gehoord dat ie alleen Strats en Tele's wilde bouwen, maar dat zal dus wel niet kloppen.

Dat je een Strat bij em wilt laten bouwen raad ik je af, maar dat wist je al.

ieme
27 maart 2004, 20:14
Mooi ding Ieme! Ik heb meermalen gehoord dat ie alleen Strats en Tele's wilde bouwen, maar dat zal dus wel niet kloppen.

Dat je een Strat bij em wilt laten bouwen raad ik je af, maar dat wist je al.

Ik heb gister daar op meerdere strats gespeeld (ook Suhr!) en ik vind ze zo goed dat ik er een van ga kopen...

Ps, die junior gaat mee naar de meeting in Groningen

ieme
29 maart 2004, 21:37
Hier even 2 fototjes van mn nieuwe gitaar, het agen is goed duidelijk. vragen en reacties welkom....

http://groups.msn.com/_Secure/0QAD!Al4RnQptTPwMidA6shf9pNqux!rA7sDWdMqLcVXKgds0p 86IbBI!!p12R9I!y72MlqlalHafSeVBAnsFOOkLGUf!SDNvzoz !AgBwZCk/DSCF0014.JPG?dc=4675465823113291554
http://groups.msn.com/_Secure/0QADVAmERQQttTPwMidA6snJZexb!yUBTtmOU3j2dF8dJX0hbl iOENX9pv*CFZk!**cccYvSRWnCr4z*Ochb0bUR2lZOJKfILzoz VAgBwZCg/DSCF0008.JPG?dc=4675465823100290529

The Mule
30 maart 2004, 08:05
Mooi ding, de aging komt behoorlijk authentiek over. Zowiezo heb ik wel een zwak voor 'basic' gitaren (zou je niet zeggen als je m'n collectie ziet trouwens). Met die P90 zo dicht bij de brug, kun je dan wel een beetje dynamiek aanbrengen in je spel? Is dat trouwens de originele plaatsing van het element bij LP Juniors?

Nielsje
30 maart 2004, 08:37
mooi gitaartje!

wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag?

en wat vraagt vd haar voor het bouwen van een les paul?!

gewoon een standaard model dan..

ieme
30 maart 2004, 09:24
Mooi ding, de aging komt behoorlijk authentiek over. Zowiezo heb ik wel een zwak voor 'basic' gitaren (zou je niet zeggen als je m'n collectie ziet trouwens). Met die P90 zo dicht bij de brug, kun je dan wel een beetje dynamiek aanbrengen in je spel? Is dat trouwens de originele plaatsing van het element bij LP Juniors?
Ik heb ook nog een lp junior uit 1957 en deze is vrijwel qua opbouw hetzelfde

ieme
30 maart 2004, 09:28
mooi gitaartje!
wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag?
en wat vraagt vd haar voor het bouwen van een les paul?!
gewoon een standaard model dan..

Dankje, wat een standard les paul kost bij vd haar is afhankelijk wat je zou willen qua hout, constructie en hardware
Als je een Gibson Les Paul standard met Flamed maple top zou laten maken moet je op zo'n 2000 tot 2500 euro rekenen schat ik, maar daar kun je het beste erik zelf even over mailen/bellen...

ieme
30 maart 2004, 09:53
Komende maandag ga ik met de gitaar naar Fred Dons, hij gaat side dots in de hals aanbrengen. Tevens gaan we dan kijken wat we met de kop gaan doen omdat er geen logo oid opzit, ik weet nog niet zo goed wat ik zal gaan doen. Een Gibson logo is wel leuk maar het is geen Gibson. Mijn naam in de headstock is wel mooi maar dan is de gitaar nooit weer te verkopen (maar is ook niet de bedoeling)... iemand een andere optie?

Tevens heb ik bij WD-music products slagplaat, trusrod cover en electronica cover besteld... Of ik een Bad-ass brug erop ga zetten voor een perfecte intonatie weet ik nog niet (momenteel is de intonatie goed)
Waren nog een aantal dingetjes wat ik zelf moest gaan doen, dat wist ik bij aanschaf en zijn ook de leuke kleine dingetjes wat een gitaar je eigen maakt

ieme
30 maart 2004, 09:54
Komende maandag ga ik met de gitaar naar Fred Dons, hij gaat side dots in de hals aanbrengen. Tevens gaan we dan kijken wat we met de kop gaan doen omdat er geen logo oid opzit, ik weet nog niet zo goed wat ik zal gaan doen. Een Gibson logo is wel leuk maar het is geen Gibson. Mijn naam in de headstock is wel mooi maar dan is de gitaar nooit weer te verkopen (maar is ook niet de bedoeling)... iemand een andere optie?

Tevens heb ik bij WD-music products slagplaat, trusrod cover en electronica cover besteld... Of ik een Bad-ass brug erop ga zetten voor een perfecte intonatie weet ik nog niet (momenteel is de intonatie goed)
Waren nog een aantal dingetjes wat ik zelf moest gaan doen, dat wist ik bij aanschaf en zijn ook de leuke kleine dingetjes wat een gitaar je eigen maakt

ieme
30 maart 2004, 09:54
Komende maandag ga ik met de gitaar naar Fred Dons, hij gaat side dots in de hals aanbrengen. Tevens gaan we dan kijken wat we met de kop gaan doen omdat er geen logo oid opzit, ik weet nog niet zo goed wat ik zal gaan doen. Een Gibson logo is wel leuk maar het is geen Gibson. Mijn naam in de headstock is wel mooi maar dan is de gitaar nooit weer te verkopen (maar is ook niet de bedoeling)... iemand een andere optie?

Tevens heb ik bij WD-music products slagplaat, trusrod cover en electronica cover besteld... Of ik een Bad-ass brug erop ga zetten voor een perfecte intonatie weet ik nog niet (momenteel is de intonatie goed)
Waren nog een aantal dingetjes wat ik zelf moest gaan doen, dat wist ik bij aanschaf en zijn ook de leuke kleine dingetjes wat een gitaar je eigen maakt

ieme
30 maart 2004, 09:56
Komende maandag ga ik met de gitaar naar Fred Dons, hij gaat side dots in de hals aanbrengen. Tevens gaan we dan kijken wat we met de kop gaan doen omdat er geen logo oid opzit, ik weet nog niet zo goed wat ik zal gaan doen. Een Gibson logo is wel leuk maar het is geen Gibson. Mijn naam in de headstock is wel mooi maar dan is de gitaar nooit weer te verkopen (maar is ook niet de bedoeling)... iemand een andere optie?

Tevens heb ik bij WD-music products slagplaat, trusrod cover en electronica cover besteld... Of ik een Bad-ass brug erop ga zetten voor een perfecte intonatie weet ik nog niet (momenteel is de intonatie goed)
Waren nog een aantal dingetjes wat ik zelf moest gaan doen, dat wist ik bij aanschaf en zijn ook de leuke kleine dingetjes wat een gitaar je eigen maakt

green_day
30 maart 2004, 10:19
aaah vette gitaar! Dat is pas een rock n roll bak! maar waarom heb je geen dogear p90 er op gezet? Dat hebben die gibson juniors toch ook? verder gefeliciteerd hoor!

ieme
30 maart 2004, 11:14
@ green_day waarom heb je geen dogear p90 er op gezet? Dat hebben die gibson juniors toch ook?
Dat is omdat deze P90 geheel in hoogte verstelbaar is en een dogear niet (alleen de polepieces zeg maar)

Dirtypool
30 maart 2004, 13:35
Eric had het vorig jaar over rond de 1200€ , type MM EVH, strat hetzelfde.
Les Paul zal rond de 1500 liggen schat ik

Richard

ieme
30 maart 2004, 13:51
Eric had het vorig jaar over rond de 1200€ , type MM EVH, strat hetzelfde.
Les Paul zal rond de 1500 liggen schat ik

Richard
musicman is idd 1100 met hardtail...
Maar voor een mooie les paul ben je snel 2000 kwijt hoor!

treblemaster
30 maart 2004, 14:01
Erg mooie gitaar!!! Zo'n 1 zou ik ook wel willen laten bouwen (als ik het geld heb) en dan in TV Yellow!

PeArLjAm
30 maart 2004, 14:02
Eric had het vorig jaar over rond de 1200€ , type MM EVH, strat hetzelfde.
Les Paul zal rond de 1500 liggen schat ik

Richard
musicman is idd 1100 met hardtail...
Maar voor een mooie les paul ben je snel 2000 kwijt hoor!

zon musicman is dat een gewone kleur of met flametop.. Ik wil namelijk al een tijdje een musicman EVH, maar die zijn erg duur! :-? Vd haar is dan wel een goede optie namelijk.

fred dons
30 maart 2004, 16:49
voor een musicman zou ik ook een warmoth in overweging nemen
maar Erik heeft mooie EVH kopieen gemaakt

waix
30 maart 2004, 18:37
http://members.lycos.nl/karwin/45.bmp

gebruik een 45 toeren adapter als logo 8-)

PeArLjAm
30 maart 2004, 18:39
voor een musicman zou ik ook een warmoth in overweging nemen
maar Erik heeft mooie EVH kopieen gemaakt

is ook een idee. Daar kan je toch ook onderdelen kopen die al gefinished zijn enzo? Want daar heb ik echt geen verstand van :lol:

ieme
30 maart 2004, 18:40
Eric had het vorig jaar over rond de 1200€ , type MM EVH, strat hetzelfde.
Les Paul zal rond de 1500 liggen schat ik

Richard
musicman is idd 1100 met hardtail...
Maar voor een mooie les paul ben je snel 2000 kwijt hoor!

zon musicman is dat een gewone kleur of met flametop.. Ik wil namelijk al een tijdje een musicman EVH, maar die zijn erg duur! :-? Vd haar is dan wel een goede optie namelijk.

quilted top yellow 1100 euro hij is te koop bij www.muziekhandel-jukebox.nl

Hier ff een paar fotos van musicmans door erik(de onderste is die bij jukebox staat)



http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/Figured_Maple_Front.JPG
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/Light_Flame_Maple_Front.JPG
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/Quilted_Maple.JPG

gibls6
30 maart 2004, 18:51
Ik wil het feestje niet verstoren, maar meer dan €300,- zou ik er niet voor uitgeven en zelfs dan zou ik hard moeten nadenken of ik het wel zou doen :evil: :evil: :evil:
Ofwel mijn smaak niet. Veel geld betalen voor één pickup, 2 knopjes en een expres beschadigde body (lees: vintage) en dat nog een echte rock gitaar noemen, brhhhh :-(
Ik hoop dat de bespeelbaarheid en het geluid de rest van de euries rechtvaardigd :sneaky:

ieme
30 maart 2004, 23:27
Tsja een GibsonL6s vind ik persoonlijk een van de minder mooie gitaren, ik hoop dat als ik em ooit weg doe ik er meer als 300 voor krijg

Nielsje
31 maart 2004, 00:51
*Gibson geil mode on*

heb je er een dan? en wil je hem kwijt?!

zo ja.. wat vraag je ervoor?

*Gibson geil mode off*

gibls6
31 maart 2004, 19:23
@ieme: Ach, hij is zwart met chroom beslag dus oogt inderdaad niet zo spectaculair, maar tot nu toe heb ik geen enkele andere gitaar in mijn handen gehad met een zo grote variatie aan sounds en met zo'n bespeelbaarheid (als boter). Je ziet ze ook bijna nooit te koop, als je hem hebt dan hou je hem voor je leven!

@nielsje: zal duidelijk zijn, niet te koop, deze gaat nooit de deur uit!

Wil op termijn een PRS er naast hebben staan, maar moet er nog een vinden die in de buurt komt en ook nog een beetje te betalen is :wink:

sash
31 maart 2004, 21:05
Ieme: Wat heb je nou betaald voor die Junior? Ben er wel erg benieuwd naar.

ieme
31 maart 2004, 21:07
Ieme: Wat heb je nou betaald voor die Junior? Ben er wel erg benieuwd naar.
Het is een demo model, ik had een "vriendenprijsje"
Kan er helaas verder weinig over zeggen... sorry, moet je erik zelf even informeren

Mithrandir
31 maart 2004, 21:13
oeh, wat een geheimzinnigheid, krijg er kriebels van........

wel mooi gitaartje in al zijn eenvoud....

ieme
31 maart 2004, 21:50
oeh, wat een geheimzinnigheid, krijg er kriebels van........

wel mooi gitaartje in al zijn eenvoud....
Dankje!

staavie
3 april 2004, 16:43
En ik kan bevestigen dat de Les Paul Custom van mijn vader aardig wat weegt... heel wat als je van die lichte superstrats gewend bent.

Customs zijn erg zwaar!

Mijne is van'73 en weegt 4,200kg,
Staavie

staavie
3 april 2004, 16:47
En ik kan bevestigen dat de Les Paul Custom van mijn vader aardig wat weegt... heel wat als je van die lichte superstrats gewend bent.

Customs zijn erg zwaar!

Mijne is van'73 en weegt 4,200kg,
Staavie

sash
3 april 2004, 16:47
4200 kg? waar is dat ding van gemaakt?

staavie
3 april 2004, 16:57
4200 kg? waar is dat ding van gemaakt?

4kg 200gr
Zo beter?

sash
3 april 2004, 17:03
Ja hoor, maar begreep em wel.

Was maar een beetje aan het dollen :D

staavie
3 april 2004, 20:44
Dacht het wel hoor Sash. :lol:

Swan
3 april 2004, 20:45
Ja hoor, maar begreep em wel.

Was maar een beetje aan het dollen :D


dollen :D jeetjemineeejtje knul dol toch eens niet zo......jemig !

sash
3 april 2004, 22:14
hehehehe :D

Static-M
3 april 2004, 22:24
Over gewicht: mijn Maverick X-1: 5,3 kilo :D Was eerst nogal wennen, kon er geen kwartier achter elkaar op spelen. Nu slinger ik er gewoon mee rond en alles. M'n gitaarleraar wou er laatst weer es op spelen, en toen gaf ik em onnadenkend en die kerel liet em bijna uit de handjes flikkeren, zo onverwacht was t gewicht! Vind t eigenlijk wel fijner dan zoon licht dingetje.

ieme
3 april 2004, 22:39
Ey sash niet ouwehoeren in mn topic!

sash
3 april 2004, 22:46
Ik ouwehoer niet, ik dol alleen maar :razz:

Akira
3 april 2004, 22:47
Over gewicht: mijn Maverick X-1: 5,3 kilo :D Was eerst nogal wennen, kon er geen kwartier achter elkaar op spelen. Nu slinger ik er gewoon mee rond en alles. M'n gitaarleraar wou er laatst weer es op spelen, en toen gaf ik em onnadenkend en die kerel liet em bijna uit de handjes flikkeren, zo onverwacht was t gewicht! Vind t eigenlijk wel fijner dan zoon licht dingetje.

Heb je wel ff een rekenmachine gebruikt?
Mijn maverick x1 is 4,3 kilo.
En ik heb totaal geen moeite gehad om hem om te hebben, kon er meteen oefensessies van 3 uur achter elkaar met doen.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik een lekker brede draagriem er aan heb zitten.

bert k
4 april 2004, 15:20
Gewicht bepaal je met een weegschaal, niet met een rekenmachine toch?

Akira
4 april 2004, 18:06
Gewicht bepaal je met een weegschaal, niet met een rekenmachine toch?

Lol...ja, dat klinkt inderdaad erg vaag wat ik typte. :-D
Ik nam eigenlijk aan dat Static het op dezelfde manier gewogen heeft als ik.
Eerst jezelf wegen op de weegschaal, dan nog een keer met je gitaar in je handen, en dan van elkaar aftrekken.

ieme
16 april 2004, 21:07
De gitaar waar ik deze topic over begonnen ben is nu te koop!

Mithrandir
17 april 2004, 01:25
Damn, ik deel dit forum met impuls kopers en handelaren, waarom doe je hem weer weg?

ieme
17 april 2004, 13:06
Omdat ik meer op mn lp junior van Gibson speel! en ik heb een nieuwe amp op t oog...

Quink
17 april 2004, 14:06
Mijn naam in de headstock is wel mooi maar dan is de gitaar nooit weer te verkopen (maar is ook niet de bedoeling)...


http://smile.smilies.nl/460.gif

ieme
18 april 2004, 11:54
Mijn naam in de headstock is wel mooi maar dan is de gitaar nooit weer te verkopen (maar is ook niet de bedoeling)...


http://smile.smilies.nl/460.gif
Tsja, als je de kans hebt een Bogner Shiva te kopen...

BartL
18 april 2004, 17:57
...nu zal ie helemaal niet meer zeggen hoeveel het "vriendenprijsje" was :-D

Hoeveel wil je er ongeveer voor hebben? :)

niels5150
19 april 2004, 10:17
ja Ieme,

lijkt mij ook wel een vet gitaartje om te hebben!

ieme
19 april 2004, 13:00
ja Ieme,

lijkt mij ook wel een vet gitaartje om te hebben!
Niets voor jou niels? Mooie site heb je trouwens!

BartL
19 april 2004, 15:07
VOor mij toch niet :)

Wilson
11 mei 2004, 20:12
ieme zag ik nou dat je LP junior nu alweer op gitaarmarkt staat? hij bevalt toch niet zo goed :???:

Static-M
11 mei 2004, 20:28
Net ff gewogen nog een keer: ik kwam op vijf kilo percies. 77,8 kilo weeg ik zonder gitaar (hmm moet toch es wat vanaf :P) en 82,8 met gitaar. Ik denk dat t komt doordat ik 013 snaren gebruik.

Swan
11 mei 2004, 20:43
hoeveel denken jullie dat het grofweg zou kosten om n String en Neckthru soloist (strat) gitaar, 2 hums, te laten bouwen met ebony fretboard zonder inlays en n niet al te bijzondere finish?

ieme
14 mei 2004, 13:31
ieme zag ik nou dat je LP junior nu alweer op gitaarmarkt staat? hij bevalt toch niet zo goed :???:

Klopt, ik heb ook nog een gibson lp junior uit 57 en die gebruik ik steeds en vind t nou ook zonde om die vd haar te laten staan....