PDA

View Full Version : Noten leren,... ja of nee?



Reel Big Fish
27 maart 2004, 10:29
Hallo,

ik ga binnekort beginnen met gitaar spelen...
is het verstandig om noten te gaan leren lezen??

Alvast bedankt,

Robbin.

Koekje
27 maart 2004, 10:40
nee :chicken:

voor een gitaar heb je da echt niet nodig ...
ik speel al 12 jaar sax en kan dus wel deftig noten lezen ... maar op gitaar kan ik ze niet spelen ... moest ik een beetje oefenen, ik ben er direkt mee weg, maar tot nu toe hebbik nog geen redenen gevonden om dat te doen ...

gerust afblijven die handel
:chicken:

abbys
27 maart 2004, 10:55
beh, tijdverspilling, hebt zo van die ouwe gitaristen die al die rommel geleerd hebben, en daar is niks mee aan te vangen, zagen altijd over toonladders en hun noten etc...

ga voor tablatuur, handiger, leuker, en veel simpeler als noten

Iced Dragon
27 maart 2004, 11:02
een beetje kennis kan nooit geen kwaad :roll:
persoonlijk vind ik het gemakkelijk om theorie te leren of verschillen te zien als je toonladders vergelijkt e.d.
tab is gemakkelijk maar da's ook al...nummertjes zeggen niets, alleen waar je je vingers moet zetten...

pimmetje
27 maart 2004, 11:05
't Is niet nodig voor gitaar... maar 't kan natuurlijk nooit kwaad.
Als je er echter totaal geen zin in hebt, is 't waarschijnlijk verstandig om er ook niet aan te beginnen.

Zelf gebruik ik mijn basiskennis van het notenschrift vooral voor de duur van de noten. Dat mis ik echt bij tabulatuur.

THW
27 maart 2004, 11:33
gebruik de tijd liever om akoorden te leren

Lacrymosa
27 maart 2004, 11:34
Het is maar net wat je wil berijken als gitarist, ga je klassiek of jazz spelen moet je zeker noten leren lezen, maar als je een beetje rock/metal wl spelen is et onzin, alleen heb ik de overstap van klassiek naar metal gemaakt en daarna ben ik over gestapt op jazz, en in de tijd dak metal speelde is mn notenlezen verschrikkelijk slecht geworden, en ik heb er nu echt spijt van dak heb laten wegzakken

CheerS!!

birt