PDA

View Full Version : CAE 3+ SE versus VHT GP3...



MaBeCo
26 maart 2004, 21:11
Ben al een tijdje jullie discussies in dit forum aan 't lezen, ben op zoek naar een vette rock pre-amp, ik ga nu voor de CAE 3+ SE of de VHT GP3.
Mijn eindtrap is een VHT 2.50.2, mijn effect een Lex MPX G2.
De VHT GP3 kan ik op diverse plaatsen beluisteren, wie weet waar ik een CAE kan horen?
ps. Ko, bedankt voor je hulp (Martin)

Rectifier
26 maart 2004, 21:50
:o

Moet niet gekker worden hier.

De 3e al met een VHT eindbak en een G2

:zz:

kokeleko
27 maart 2004, 09:51
Het wordt een epidemie, hehehehe :D

idd die GP3 tjes staan in bijna iedere winkel :lol:, maar die CAE zal een probleem worden, tja?

srv-man
27 maart 2004, 11:05
:o

Moet niet gekker worden hier.

De 3e al met een VHT eindbak en een G2

:zz:

:-( Lekker is dat, tel ik zeker niet meer mee......

kokeleko
27 maart 2004, 11:07
Hahaha, hij is jou vergeten, counter reset, stand = 4 :D

Rectifier
27 maart 2004, 12:06
:dontgeti: sorry Stevie Ray :lol:

Ik was je niet vergeten maar ik twijfelde over of je de G2 nog wel had.

Inmiddels is de stand 4 maar hij komt nog op 5.

Hou Morris in de gaten :razz:

MaBeCo
27 maart 2004, 14:42
leuke discussie dames, maar wie weet nou waar ik een CAE kan beluisteren, een VHT setje ( pre + eind ) wordt binnenkort bij Juke Box voor me klaar gezet, moeilijk echter te vergelijken als ik de CAE nergens kan horen, volgens Morris is ook de Engl 580 ( + Engl eindtrap! ) een aanrader. moeilijke materie hoor, zo'n 19" rackie...

MaBeCo
27 maart 2004, 14:46
Maar ik weet nog steeds niet waar ik een CAE kan beluisteren/kopen. Binnenkort zetten ze bij Juke Box een VHT GP3 + VHT 2.50.2 voor me klaar om eens een middagje te plukken, moeilijk een beslissing te nemen als ik de CAE nergens kan horen. Misschien gewoon maar naar Morris luisteren en ook de Engl 580 + Engl eindtrap meenemen in mijn vergelijk.
Lastig hoor zo'n 19" rekkie opbouwen...

MaBeCo
27 maart 2004, 14:46
Maar ik weet nog steeds niet waar ik een CAE kan beluisteren/kopen. Binnenkort zetten ze bij Juke Box een VHT GP3 + VHT 2.50.2 voor me klaar om eens een middagje te plukken, moeilijk een beslissing te nemen als ik de CAE nergens kan horen. Misschien gewoon maar naar Morris luisteren en ook de Engl 580 + Engl eindtrap meenemen in mijn vergelijk.
Lastig hoor zo'n 19" rekkie opbouwen... :???:

kokeleko
27 maart 2004, 16:11
Kun je ook doen, over stappen naar het Engl kamp :D

Wordt wel een beetje duf als iedereen een GP3 heeft :lol:

Rectifier
27 maart 2004, 16:33
Dames? :sneaky:

De CAE3+ staat naar mijn weten nergens in Nederland test klaar.
Die zijn ook niet verkrijgbaar via een dealer.

Voor zover ik weet (en Morris correct me if I'm wrong)
is de CAE3+ gebasseerd op:
Kan.1 Mesa/Fender clean
Kan.2 Marshall Plexi
Kan.3 Soldano

De CAE3+ is een goed klinkende pre-amp echter heeft geen midi.
Ik weet niet wat je zoekt in een pre-amp (geluiden etc.) maar ik vind de VHT GP3 meer een high-gain beest dan de CAE.
De VHT GP3 kan Rectifier geluiden makkelijk evenaren.

Wil je echte klassieke geluiden (Lukather/Landau) dan is de CAE3+ de pre-amp.
Wil je meer moderne high-gain richting Dream Theater sounds...dan GP3.

De Engl 580 zou ik niet nemen. Veel te duur en iedereen heeft al Engl :seriousf:

Wat ik zeker zou overwegen is de Egnater M4 pre-amp.
Daarin kan je 4 modules (minder kan ook) plaatsen met de desgewenste sound.
Bv. Twin clean, Plexi crunch, Vox AC30 boost, Recto enz. enz.

Midi, FX loop en schijnt zeeeer goed te klinken.
Met de huidige USD - EUR koers is het gunstig om er 1 te importeren.
Soundfiles staan op de Egnater site.
www.egnater.com

MaBeCo
27 maart 2004, 17:15
kijk daar heb ik nu wat aan, bedankt! Jammer alleen dat de keus weer moeilijker zal worden, de mp3'tjes op de Egnater site klinken inderdaad wel lekker, moet ik daar maar weer het een en ander over gaan napluizen, anyway bedankt!

Rectifier
27 maart 2004, 18:17
Wat voor sounds zoek je precies?

Wat heb je gehad hiervoor?

MaBeCo
28 maart 2004, 03:13
Speel momenteel over een Koch Multitone met een Musis Man Luke ( solo ) en een Music Man Silhouette ( slag ) en met wat losse Line 6 effecten, ik wil gewoon eens wat anders en ben daarom me aan 't informeren over 19" racks. Gitaristen eigen geloof ik om ondanks een goede set-up toch weer eens wat anders te willen..., wat ik zoek is een cleane sound voor mijn slag en een vette solo sound, het geluid van Steve Luthaker vind ik te gek, hij speelt op een Music Man Luke met CAE pre-amp, vandaar dat die ook mijn voorkeur heeft, als die echter niet te beluisteren is in Holand vind ik ook de Egnater heerlijk klinken. De Engl 580 is inderdaad erg duur, de VHT schijnt lekker te zijn maar ik lees veel reacties in dit forum dat de cleane sound nogal "dun" is. Al jullie hulp is welkom, na deze adviesen van jullie kan ik gericht zoeken waar ik die geadviseerde set-up ken beluisteren en kijken of dat ook mijn sound is.

Rectifier
28 maart 2004, 04:20
Luke? :stop: Nou is't wel genoeg geweest met de overeenkomsten... :lol:

Morris en ik willen wel een beetje exclusief blijven :wink:

Tja tja...als je echt helemaal into Luke bent blijft er niet veel meer over.

Maar eh, lekker handig een Luke voor solo's en een Silhouette voor slag.
Hoe vaak per optreden switch je van gitaar? :-?
Met mijn Luke kan ik ook wel slag spelen hoor.

Tja er zijn niet zo heel veel opties qua pre-amp.
De CAE heeft geen midi en dan moet je een seperate schakelunit kopen en heeft ook geen FX-loop maar dat is met je G2 (interne mixer) niet erg.

Je moet echt geluk hebben om een 2e hands CAE3+ (SE) te treffen hier.

kokeleko
28 maart 2004, 10:18
Morris en ik willen wel een beetje exclusief blijven :wink:


Klinkt heel klef :lol:

kokeleko
28 maart 2004, 10:28
en heeft ook geen FX-loop maar dat is met je G2 (interne mixer) niet erg.


Hoe weet je dat allemaal ? , heb jij stiekem de manual gelezen :D :D

Beter is om de interne (Insert Parallel) analog dry path te gebruiken, zo maak je een parallele fx-loop in je G2.
Op die manier gaat je gitaar geluid zonder door allerlei digitaal gedonder te gaan rechtstreeks(analoog) naar de outputs van de G2.
Zet je je interne fx routing nou ook parallel kun je b.v. je Reverb en Delay, allebeide op 100% wet zetten, om zo out of phase geluiden te vermijden, en kun je binnen een patch je Reverb en Delay uit zetten , zet je ze allebiede uit hoor je alleen het geluid wat via het analoge dry path komt.

Preamps is allemaal persoonlijk, maar willen we en Blackface , en Plexi , en Soldano en wat er ook allemaal nog meer is , dan wordt het toppies en comboos slepen :lol:

MaBeCo
28 maart 2004, 17:44
Eventjes wat duidelijkheid scheppen. Ik speel ook slag op mijn MM Luke hoor, ik vind de sound van de Silhouette + Multitone Koch gewoon erg lekker voor slag. Als de sax of de pianeur in een nummer de solo speelt dan speel ik slag op mijn Silhouette, als ik een nummer mag gillen pak ik mijn Luke voor slag en solo, heerlijk met de EMG's. Als ik toch met wat collega's aan het mailen ben, ik speel nog steeds met de 3 veren in de Luke, hebben jullie deze 3 laten zitten ( zo is die door de fabriek geleverd ) of hebben jullie de 2 extra veren ( totaal dus 5 veren ) reeds erbij geplaatst? Ik weet inmiddels wat voor 'n "klein" setje Morris ( PRACHTIGE SITE Morris! )heeft staan ( 580+930 en CAE+VHT ), ik weet wat Ko heeft ( VHT GP3+VHT ), waar speel jij mee Rectifier? Ik wil jullie trouwens wel enorm hartelijk danken om mij via deze weg zo te helpen!

Rectifier
29 maart 2004, 00:17
DML (forum bezoeker) had volgens mij ook een Silhouette en wat Koch's.
Weet et niet helemaal zeker.

Mijn Luke heeft 4 veren. 2 aan elke kant en is tegen de body getrokken.
Ik kan dus alleen maar downbends. Ik ben geen fervent trem. gebruiker.
En als ik em gebruik dan alleen naar beneden.
Ik laat m'n gitaren afstellen door Dick Dijkman.
Hij's de MM reperateur voor de Benelux en je Luke is bij hem in goede handen.

Mijn pre-amp is in bestelling :dance:

Als't goed is dan komt ie 1 dezer dagen binnen en dan zal ik wel een foto mailen van mijn setje :razz:

MaBeCo
29 maart 2004, 14:42
Is dat Dick Dijkman van Double D? Zou mooi uitkomen wat die zouden binnenkort een VHT set hebben staan die ik daar kan gaan beluisteren, kan die gelijk mijn Luke eens onder handen nemen. Ben benieuwd naar je rack, leuk om binnenkort de foto's eens te bekijken.

Rectifier
29 maart 2004, 15:55
Ja idd. Dickie Dick van Double-D (zou z'n vrouw.....double-d? :D )

Hij olie-d je hals meteen. Dat is erg prettig.

Woon je in't oosten?

MaBeCo
29 maart 2004, 16:10
Lijkt mijn bijdrage dan zo wijs...? Nee, helemaal niet zelfs, ik woon in het westen, tussen Den Haag en Rotterdam. Ik vind het helemaal niet erg hoor om eens een middagje naar Double D te rijden, kan ik mijn Luke is goed laten afstellen en gelijk eens naar die VHT set ( pre + eind ) luisteren. Ik zal maar niet reageren op de opmerking over zijn vrouw, als hij deze rubriek ook leest vertrouw ik hem mijn Lukie niet meer toe.

Rectifier
29 maart 2004, 17:03
Hehe grapje man. :wink:

Dickie Dick slaat nergens op. Hij's een mega vakman.
Ik breng er binnenkort m'n Taylor heen voor een goeie beurt.

morris
29 maart 2004, 18:26
Hehe grapje man. :wink:

Dickie Dick slaat nergens op. Hij's een mega vakman.
Ik breng er binnenkort m'n Taylor heen voor een goeie beurt.

Ik wist niet dat je vriendin Taylor heette?

Rectifier
29 maart 2004, 23:08
Ik wist niet dat je vriendin Taylor heette?

:sneaky:

Ja, haar maten zijn 410 zonder cut-a-way

morris
29 maart 2004, 23:14
Ik wist niet dat je vriendin Taylor heette?

:sneaky:

Ja, haar maten zijn 410 zonder cut-a-way

is dat niet lastig? zo zonder cut?

Rectifier
29 maart 2004, 23:17
Dus nu snap ik wat je bedoelt als je je vrouw aan't downloaden bent :dance:

kokeleko
30 maart 2004, 08:20
Heren we dwalen af !!! straks doet morris er een slotje op :-D :-D

Chiel
30 maart 2004, 10:13
:-D Gezellie hier :P

ff on-topic, ik vind die GP3 echt een geweldig apparaat. Iets té High Gain voor mij, maar als ik alles weer opnieuw moest uitzoeken dan zou hij een zeer grote kans maken om uiteindelijk in mijn rack te belanden. De CAE is erg goed, maar wel overdone. Net als de Casewell Soldano preamp waar ze gewoon de hoofdprijs voor vragen :oops: . Wellicht is de CAE een zeer interessante optie als je hem ergens tweede hands tegenkomt, maar anders vind ik het gewoon té veel geld.

Tja, helaas is de ideale preamp nog steeds niet uitgevonden (de ideale eindtrap gelukkig wel :P ).

MaBeCo
30 maart 2004, 17:58
Ben inmiddels weer een paar stapje verder, enthousaist geworden over de Engl set-up: een 580 + 930/60 + G-force. Morris heeft zo'n 930/60 voor me te koop, daarna alleen nog maar de 580 en de G-force...! Zijn er hier ook geldsponsers op het forum? Wat is dan volgens jou dan de ideale eindtrap Chiel?

Rectifier
30 maart 2004, 18:23
Ben je niet lekker?

En dan je VHT weg doen? Hehe

Oh ik snap het al.....ik weet al wie je VHT dan wil kopen ;)
Laat je niet lekker maken. Er is geen 1 eindtrap die zo lekker klinkt als de VHT 2:50 en daar moet je een CAE3+ bij kopen :lol:

Die 580 die schijnt niet zo goed te klinken :D

Rectifier
30 maart 2004, 22:49
Ben je niet lekker?

En dan je VHT weg doen? Hehe

Oh ik snap het al.....ik weet al wie je VHT dan wil kopen
Laat je niet lekker maken. Er is geen 1 eindtrap die zo lekker klinkt als de VHT 2:50 en daar moet je een CAE3+ bij kopen

Die 580 die schijnt niet zo goed te klinken

kokeleko
31 maart 2004, 08:17
Wat is dan volgens jou dan de ideale eindtrap Chiel?

Niks zeggen Chiel, straks heeft iedereen er eentje :razz:

wimmeltje
31 maart 2004, 08:30
Wat is dan volgens jou dan de ideale eindtrap Chiel?

Niks zeggen Chiel, straks heeft iedereen er eentje :razz:

Ben maar niet bang. Ik wil er geen. Ik ben erg blij met mijn eindtrap. :-D

kokeleko
31 maart 2004, 08:33
Ben maar niet bang. Ik wil er geen.

:lol: :lol: :D

wimmeltje
31 maart 2004, 08:50
Wat is de reden dat je enthousiast ben geworden over de ENGL setup? Het is zeker geen slechte combi, maar volgens mij wel veel anders dan een CAE met VHT setup.

MaBeCo
31 maart 2004, 19:15
Je hebt gewoon gelijk, mijn mening over de Engl 580 + Engl 930/60 is geboren a.d.h.v. hetgeen ik lees in dit forum. Eerlijk gezegd; ik heb nog nooit zo'n een Engl als boven omschreven gehoord...! Ik ben me aan 't orienteren naar een 19" pre-amp en eindtrap, momenteel speel ik op een Koch Multitone combo. Uit alle reacties die ik inmiddels heb gelezen als antwoord op mijn vraag van enige dagen geleden wijzen richting VHT, Engl en CAE. Het praktische nadeel van de CAE is de verkrijgbaarheid, nergens kan je zo'n pre-amp beluisteren en ook de levertijd van zo'n ding schijnt circa 16 maanden te zijn, dit heb ik gelezen in in deze discussies.
Blijft over een VHT set-up of een Engl set-up, over deze beide set-ups lees in namelijk goede verhalen. De VHT ga in binnenkort beluisteren bij Juke box, de Engl 580 ken ik van mijn gitaarleraar, daarna kan ik dus mijn keus maken; Engl of VHT. Heb jij nog andere set-ups die het beluisteren waard zijn dan? De beste verhalen nogmaals van dit forum zijn geschreven over de Engl en de VHT.

Chiel
31 maart 2004, 20:05
Dé ideale eindtrap??? De VHT 2/50/2 natuurlijk :-?

Ik heb zo'n beetje de hele top van de middelmoot gechecked (Marshall 9200, de Engl 2x50 eindtrap, Brunetti, Mesa 20:20 en 50:50) maar uiteraard ook de toppers (Engl 930/60, Soldano Lead II, Mesa 2:90 en de Ernst Traveller).

Het is natuurlijk mijn eigen bescheiden mening, maar de VHT 2/90/2 en de 2/50/2 steken zondermeer met kop en schouders boven alle genoemde eindtrappen uit! De 2/90/2 was mij veel te bruut kwa vermogen waardoor ik destijds voor de 2/50/2 heb gekozen. De druk en dynamiek van de VHT heb ik in geen enkele andere eindtrap terug gehoord :o .

Rectifier
31 maart 2004, 20:18
Vergeet de Mesa 2:90 niet. Ook een zeer goede eindtrap.

En tussen de VHT 2:90 en 2:50 zit natuurlijk ook de keus in eindbuizen.
Voor de klassieke sounds vind ik de 50 watter met of EL34 of 6L6 beter geschikt dan de 2:90 met KT88.

Brunetti heeft ook een Mille pre-amp. Heeft ook wel wat weg van een CAE georienteerd ding. Dus met name 3 kanalen.

Wat ik begrepen heb is dat op de Engl 580 ook wel enige levertijd zit.
Ik wacht al maanden :roll: ......... :lol:

.... :-? ................. :D :D :D

Chiel
31 maart 2004, 20:24
Vergeet de Mesa 2:90 niet. Ook een zeer goede eindtrap.



:-? Uuuh, had ik ook niet vergeten... toch :???:

MaBeCo
31 maart 2004, 21:28
Zoals ik jullie al schreef ben ik geheel nieuw op het 19" rack gebeuren, nou ben ik door jullie reactie wederom op een dwaalspoor gezet. Ik dacht te hebben begrepen dat de "sound" voornamelijk door de pre-amp wordt bepaald en dat de eindtrap als bijna enige functie heeft het geluid van de pre-amp te versterken. Uit jullie reactie begrijp ik nu dat ook de eindtrap heel veel met je uiteindelijke geluid doet. Gezien het volume waar wij mee spelen is trouwens een 50 Watter voldoende. Als ik je statement juist begrijp Rectifier heb jij dus ook een Engl 580 besteld? Ben benieuwd wat jij dan daarvoor als eindtrap wilt gaan gebruiken, volgens Morris klinkt een 580 niet met een VHT eindtrap, letterlijk heeft Morris mij geschreven:" een 580 heeft 6L6 buizen nodig zoals bijv in de 930/60, een 580 klinkt niet lekker op een VHT eindtrap". Nou lees ik in de reactie van Rectifier dat ook de VHT eindtrap met 6L6 buizen kan worden geleverd, uit Harmony Central begrijp ik dat er standaard EL34 inzit maar dat je er zelf 6L6 in kan zetten. Hopelijk snappen jullie dat ik het een moeilijke materie blijf vinden. Blijft mijn vraag aan Rectifier; heb jij een 580 besteld en met welke eindtrap ga je die dan versterken? Als jullie me al zat worden dan hoor ik het wel hoor.

MaBeCo
31 maart 2004, 21:31
Dé ideale eindtrap??? De VHT 2/50/2 natuurlijk :-?

Ik heb zo'n beetje de hele top van de middelmoot gechecked (Marshall 9200, de Engl 2x50 eindtrap, Brunetti, Mesa 20:20 en 50:50) maar uiteraard ook de toppers (Engl 930/60, Soldano Lead II, Mesa 2:90 en de Ernst Traveller).

Het is natuurlijk mijn eigen bescheiden mening, maar de VHT 2/90/2 en de 2/50/2 steken zondermeer met kop en schouders boven alle genoemde eindtrappen uit! De 2/90/2 was mij veel te bruut kwa vermogen waardoor ik destijds voor de 2/50/2 heb gekozen. De druk en dynamiek van de VHT heb ik in geen enkele andere eindtrap terug gehoord :o .

Chiel, je gebruikt dus een VHT 2/50/2. Met welke pre-amp?

Chiel
31 maart 2004, 22:31
Ik heb idd een VHT 2/50/2. Als preamp gebruik ik een Ernst Fliek 'the Rover'. Een geweldig veelzijdige amp, maar absoluut geen High Gain monster. Hij heeft 4 kanalen en gaat echt van Fender Dual Showman clean, naar een lekkere Fender bassman meets Marshall achtige voicing tot het leadkanaal wat iets weg van een Soldano/Triaxis achtige sound, alleen met relatief weinig gain.

Thans gebruik ik nu nog voor 'the heavy shit' een Soldano SP77. Ik gebruik alleen het leadkanaal hiervan voor de Metallica en Van Halen sounds. Ik heb pas nieuwe buisjes in de Rover zitten en i.c.m. de EMG Lukathers kan ik het nu prima af zonder Soldano, dus die gaat t.z.t. mijn rack verlaten.

Verder gebruik ik een setje BagEnd 12" speakertjes en een Intellifex ltd.

MaBeCo
31 maart 2004, 22:59
Bedankt voor je reactie Chiel, ik heb een Music Man Luke ( met EMG's dus ), ga morgen eens bellen met Ernst Fliek wat zo'n ding moet kosten.
Wip ik een dezer dagen eens langs bij hem om te luisteren. Zoals je ziet ben ik nog geheel neutraal en luister ik gewoon naar jullie ervaringen. Opties momenteel dus: VHT GP3 + VHT 2/50/2 of Ernst Fliek + VHT 2/50/2 of Engl 580 + Engl 930/60. Nogmaals bedankt.

morris
31 maart 2004, 23:33
Het is heel simpel.
John Suhr heeft de CAE ontworpen met de VHT classic als eindtrap.
Als je 4HE en zoveel power teveel is, is de 2/50/2 de next best thing, maar eigenlijk is de 2/90/2 nog de betere oplossing (KT88).
Voor de Engl 580 geldt hetzelfde. Deze is door Horst Langer ontworpen op een 930/60 6L6 eindtrap.
Moraal van dit verhaal: als je precies wil horen wat de ontwerper in gedachte had, weet je dus welke poweramp je moet nemen. Dit betekent echter niet dat je niet mag experimenteren met combinaties van merken en type buizen, dus laat je gehoor beslissen zou ik zo zeggen.

En trek je maar niks aan van Dano, zijn nieuwe 580 gaat morgen op de post! ;-)

Later,
Morris

Rectifier
1 april 2004, 00:48
Vergeet de Mesa 2:90 niet. Ook een zeer goede eindtrap.



:-? Uuuh, had ik ook niet vergeten... toch :???:

:oops: sorry, ik had de wc-bril vergeten op te zetten :lol:

Rectifier
1 april 2004, 01:04
Gezien het volume waar wij mee spelen is trouwens een 50 Watter voldoende. Als ik je statement juist begrijp Rectifier heb jij dus ook een Engl 580 besteld? Ben benieuwd wat jij dan daarvoor als eindtrap wilt gaan gebruiken, volgens Morris klinkt een 580 niet met een VHT eindtrap, letterlijk heeft Morris mij geschreven:" een 580 heeft 6L6 buizen nodig zoals bijv in de 930/60, een 580 klinkt niet lekker op een VHT eindtrap". Nou lees ik in de reactie van Rectifier dat ook de VHT eindtrap met 6L6 buizen kan worden geleverd, uit Harmony Central begrijp ik dat er standaard EL34 inzit maar dat je er zelf 6L6 in kan zetten. Hopelijk snappen jullie dat ik het een moeilijke materie blijf vinden. Blijft mijn vraag aan Rectifier; heb jij een 580 besteld en met welke eindtrap ga je die dan versterken? Als jullie me al zat worden dan hoor ik het wel hoor.

Oh ik had je een PM (prive berichtje) gestuurd. Niet gelezen dus.

Ik heb idd. een 580 besteld :wink:
Ik heb zelf ook een VHT 2:50 en een Lex. G2.
De VHT 2:50 wordt af fabriek met EL34 geleverd en dat wordt ook aanbevolen door Steve Fryette (van VHT).
Echter er zit een bias switch in waardoor je er ook 6L6 pitters in kunt gebruiken.
Kijk de gain word in de pre-amp gemaakt maar je eindbak zorgen grotendeels voor de kleuring.

Om het kort en simpel te houden als richtlijn:
6L6 = Fender/Mesa Boogie
EL34 = Marshall

Enne we worden je niet zat, daar is dit forum juist voor :wink:

kokeleko
1 april 2004, 08:29
Ik zou iets totaal anders kopen, en niet wat de hele meute op dit forum heeft :D .

Straks hebben we allemaal het zelfde, en kunnen we het niet meer kwijt als we wat anders willen :(

Ook kun je nog ff op HRI informeren, kun je nog meer indrukken tot je nemen. :lol:

morris
1 april 2004, 11:50
Ik zou iets totaal anders kopen, en niet wat de hele meute op dit forum heeft :D .

Straks hebben we allemaal het zelfde, en kunnen we het niet meer kwijt als we wat anders willen :(

Ook kun je nog ff op HRI informeren, kun je nog meer indrukken tot je nemen. :lol:

Ik ken eigenlijk niemand anders hier die een 580 met een 930 heeft? :-D

kokeleko
1 april 2004, 12:06
Ik ken eigenlijk niemand anders hier die een 580 met een 930 heeft? :-D

Had ......... :razz:

Chiel
1 april 2004, 14:42
Als je dan toch bezig bent, dan is de Mesa Boogie TriaX wellicht ook het overwegen waard :) (uiteraard met een stel Thiele kastjes en een 2:90 8-) ).

Niet mijn ding maar dat blijft uiteraard een kwestie van smaak, dus wie weet een prima apparaat voor ons nieuwe forumlid MaBeCo :cool: .

LordRiffenstein
1 april 2004, 15:10
Ik zou ook nog even wachten tot de nieuwe Engl pre-amp op de markt is :razz:

MaBeCo
1 april 2004, 18:02
Dacht ik net weer alles redelijk op een rij te hebben staan wordt gezegd:" wacht ff tot de nieuwe Engl pre-amp op de markt is...". Waarom zegt nou niemand van jullie gewoon wat ik moet kopen, geintje hoor, ik snap best wel dat iedereen zijn eigen geluid heeft. Het grote probleem in deze hele discussie is geloof ik het feit dat er niet een winkel in Nederland is waar je alle besproken opties ( Engl-CAE-VHT-Fliek-MBTriax-Brunetti Egnater ) kan horen.Weet er iemand of Engl idd met een nieuwe pre-amp komt??? Is dit dan de vervanger voor de 580 of de 530? :???: Nou, na het beluisteren van de VHT combi bij Double D of bij Juke Box en na het beluisteren van de Engl combi bij Morris zal ik jullie informeren wie en waarom er heeft gewonnen, ga ff bellen met Double D, de vrouw van, begreep ik uit dit forum. :-D

MaBeCo
1 april 2004, 18:14
Heb net gebeld met Peter Peerlings, de importeur van Engl in Nederland, er komt/is ( Messe Frankfurt ) inderdaad een nieuwe 19" pre-amp van Engl, gebaseerd op de "Special Edition", deze week getest in het blad "Gitarist", adviesprijs circa 1700,00 Euro, dus tussen de 530 en 580.
BEDANKT VOOR DE TIP!!!!!!!!! :lol:

charlie45
1 april 2004, 18:26
je kan nergens alles vergelijken, je mag al blij zijn als je een heel setje kan horen ergens.

ik probeer tweedehands spullen in te kopen, als ze niet bevallen verkoop ik ze gewoon weer, daar verlies je meestal weinig op behalve wat reiskosten om het ding te halen.

Rectifier
1 april 2004, 18:50
Dacht ik net weer alles redelijk op een rij te hebben staan wordt gezegd:" wacht ff tot de nieuwe Engl pre-amp op de markt is...". Waarom zegt nou niemand van jullie gewoon wat ik moet kopen, geintje hoor, ik snap best wel dat iedereen zijn eigen geluid heeft. Het grote probleem in deze hele discussie is geloof ik het feit dat er niet een winkel in Nederland is waar je alle besproken opties ( Engl-CAE-VHT-Fliek-MBTriax-Brunetti Egnater ) kan horen.Weet er iemand of Engl idd met een nieuwe pre-amp komt??? Is dit dan de vervanger voor de 580 of de 530? :???: Nou, na het beluisteren van de VHT combi bij Double D of bij Juke Box en na het beluisteren van de Engl combi bij Morris zal ik jullie informeren wie en waarom er heeft gewonnen, ga ff bellen met Double D, de vrouw van, begreep ik uit dit forum. :-D

Vergeet de Soldano X99 niet ;)
Wordt niet meer gemaakt maar zo nu en dan kom je die 2e hands nog wel eens tegen.

Mag ik trouwens weten waarom je 19" wil gaan spelen?
Er zijn ook genoeg goede top's met midi en meerdere kanalen die zeer goed klinken en waar je niet afhankelijk bent of er een goede poweramp in de buurt is...snappie?

MaBeCo
1 april 2004, 21:10
Weet jij het... :-? Een terechte vraag ja, ik speel gewoon eigenlijk al 25 jaar met combo's en via een vriend van me heb ik 1 maand geleden iemand ontmoet die met 19" speelt ( PSA-1 + Rocktron ), ik was erg onder de indruk van zijn sound en daarom enthousiast geworden over een 19" rack. Wat ook mee speelt is het feit dat mijn gitaarleraar ( de oud gitarist van de Livin Blues ) met een rack speelt ( 580 + Boogie ) en ook hij een wereldsound heeft. Beide spelen ook nog eens stereo wat ik persoonlijk met mooie getokkelde akkoorden en stereo chorus waanzinnig vind klinken. Realiseer me dat dit ook met een goeie Top kan hoor. Ik ben de laatste paar weken in diverse zaken geweest en dan word je ook niet erg positief te woord gestaan als je over een rack begint. "ouderwets", "achterhaalt" "ga toch voor de POD", "ga voor Boss pedalen", "je bent de eerste die met een rack gaat spelen", alles heb ik al gehoord. Lijkt me gewoon eens lekker om met m'n case met pre-amp + eindtrap + G-force en 2 cabs voor stereo geluid te gaan spelen. Niet echt een overtuigend antwoord realiseer ik me, maar een betere reden heb ik niet. Gewoon weer eens iets anders dan een combo. Ik doe beslist mijn Koch Multitone niet weg! Ik denk dat de bassist van de band me voor gek verklaart dan, die is helemaal weg van mijn Luke + Multitone.

kokeleko
2 april 2004, 10:43
Weet jij het... :-? Een terechte vraag ja, ik speel gewoon eigenlijk al 25 jaar met combo's en via een vriend van me heb ik 1 maand geleden iemand ontmoet die met 19" speelt ( PSA-1 + Rocktron ), ik was erg onder de indruk van zijn sound en daarom enthousiast geworden over een 19" rack.

Wat voor 19"rack heeft ie dan, schijnt ook nogal wat verschil te maken met de klank :D

MaBeCo
2 april 2004, 17:35
Misschien begrijp ik de vraag niet geheel, maar wat die gozer in z'n rack heeft zitten is dus een pre-amp van Tech 21, een Sansamp PSA-1 en een eindtrap van Rocktron ( ik weet niet welke ). Je wilt toch niet zeggen dat zelfs de behuizing ( het 19" rack ) belangrijk is voor het geluid. Waarschijnllijk heb je je bericht 1 april geschreven zeker? :-?

kokeleko
3 april 2004, 09:17
Misschien begrijp ik de vraag niet geheel, maar wat die gozer in z'n rack heeft zitten is dus een pre-amp van Tech 21, een Sansamp PSA-1 en een eindtrap van Rocktron ( ik weet niet welke ). Je wilt toch niet zeggen dat zelfs de behuizing ( het 19" rack ) belangrijk is voor het geluid. Waarschijnllijk heb je je bericht 1 april geschreven zeker? :-?


nee hoor op 2 april, hehehe

Rectifier
3 april 2004, 11:28
Misschien begrijp ik de vraag niet geheel, maar wat die gozer in z'n rack heeft zitten is dus een pre-amp van Tech 21, een Sansamp PSA-1 en een eindtrap van Rocktron ( ik weet niet welke ). Je wilt toch niet zeggen dat zelfs de behuizing ( het 19" rack ) belangrijk is voor het geluid. Waarschijnllijk heb je je bericht 1 april geschreven zeker? :-?

Je bent dus onder de indruk van iemand met een rack met transistor componenten? :-?

Waarom dan zoveel geld willen gaan uitgeven aan buizen high-end apparatuur :wink:

ra-jazz
3 april 2004, 17:23
Ik ben geen morris, maar je hebt het inderdaad mis.
De CAE3+ is hoofdzakelijk gebaseerd op de gedachtgoed marshall, deze is drastisch aangepakt door dhr Suhr welbekend van die super elementen, onze vriend van custom audio heeft hier met veel plezier een 3 kanaals pre-amp van gemaakt, zeer uniek toendertijd.

De CAE3+ is een te gekke bak, laten we daar geen discussie over voeren maar de GP3 is totaal niet te vergelijken met de CAE 3+, niet qua geluid en ook niet qua technologie.

De heren van de droomtheather spelen hoofdzakelijk op boogie ook weer appels met peren helaas. Triaxis, roadking, niet mijn smaak maar dat is een andere discussie.


Ik heb de Engl 580, een te gekken bak maar weer is het de smaak die het doet. En daar valt helaas of gelukkig niet over te twisten.

Vor zover ik de egnater heb geprobeerd, vind ik de kanalen 2 en ook een beetje 3 niet echt overtuigend. Maaar dit is weer de kwestie: SMAAK!

Wilde ik effe kwijt! :razz: :razz:

ra-jazz
3 april 2004, 17:25
Hee morris je vergeet mij!! :lol: :lol:

Rectifier
3 april 2004, 17:33
Jij praat over de Egnater IE4.
Das heel wat anders dan de M4.

Bij de M4 ben je vrij om welke modules (sounds) te gebruiken.
De IE4 niet, die klinkt zoals ie klinkt.

En de CAE3+ is niet alleen op Marshall gebasseerd :-?

morris
3 april 2004, 17:45
Hee morris je vergeet mij!! :lol: :lol:

sorry!!!

MaBeCo
3 april 2004, 18:19
Rectifier schreef: je bent dus onder de indruk van iemand met een rack met transistor componenten? Waarom dan zoveel geld willen gaan uitgeven aan buizen high-end apparatuur?

Je hebt voor 100% gelijk, ik WAS onder de indruk van zijn sound. Toen ik zelf wat 19" spul wilde gaan aanschaffen kwam ik terecht in een opwaartse spiraal van kwaliteit ( en van Euro's :( ), eerst zijn Tech 21 PSA-1, toen via Feedback een POD XT ( klote ) en nu ben ik na jullie advies al gaan luisteren naar de 580 + 930/60 en binnenkort naar de VHT GP3 + VHT 2.50.2. Natuurlijk hoor ik verschil tussen een PSA-1 via de POD naar deze high-end spulletjes.


[/quote]

MaBeCo
3 april 2004, 18:25
RA-Jazz schreef: ik heb de Engl 580... Mijn vraag aan jou. Wat voor eindtrap heb je achter je 580 zitten?

ra-jazz
3 april 2004, 18:27
Ik bedoel de pre-amp bestaande uit 4 modules, dat is toch degene die jij bedoeld rec.
Getest in Den Haag not my kind of stuf! :razz: :razz:

He die morris, hoe gaat tie!
Over die 930/60 ik moet hem nog terug krijgen, als ik hem heb ondergaat ie een welverdiende metamofose. (Niets met die twee mutsen van de modepolitie te maken, hahaah)
Ik hou je op de hoogte.
Mzzl

kokeleko
3 april 2004, 18:33
Ra - jazz wat leuk dat je je zelf zo bescheiden introduceert :P

Hebben ze in Den Haag dan Egnater, was dat geen Randall???

Rectifier
3 april 2004, 19:57
Ik bedoel de pre-amp bestaande uit 4 modules, dat is toch degene die jij bedoeld rec.
Getest in Den Haag not my kind of stuf! :razz: :razz:

He die morris, hoe gaat tie!
Over die 930/60 ik moet hem nog terug krijgen, als ik hem heb ondergaat ie een welverdiende metamofose. (Niets met die twee mutsen van de modepolitie te maken, hahaah)
Ik hou je op de hoogte.
Mzzl

Dat is de Randall want Egnater wordt niet geimporteerd.
Het is sterk afhankelijk van welke modules er in zaten dus het kan zijn dat het niet jouw smaak is, maar een andere module wel.

ra-jazz
3 april 2004, 23:56
Lekker scherpe mensen hier, daar hou ik wel van!!!
Toppie!
Inderdaad jullie zijn zeer wakker!
Geef het toe het was een rocktron, maar mr.egnater heeft hier ook aan de bakermat gestaan en een "budget"model gemaakt lees:iets goedkopere materialen gebruikt.

Oke ik zal maar schade proberen te beperken door mij te introduceren.
Hallo mensen van dit forum mag ik mij voorstellen ik ben ra-jazz en ik hoop dat jullie mij een warm welkom aanbieden.
Ik was wat fel van wal gestoken, zonder een waardige introductie sorry.
Dit was te wijten aan een (on)gezonde enthousiasme voor dit soort van materie.

Antwoord: ik heb een gecustomized 10 watt versterkertje, en een egle 930/60 eintrap.

Nogmaals hallo iedereen, voortaan zal ik een stuk braver zijn!! :lol: :lol: :lol:

ra-jazz
3 april 2004, 23:58
kokeleko je hebt gelijk, excuus!!!

kokeleko
4 april 2004, 09:03
kokeleko je hebt gelijk, excuus!!!

hehehe, welkom op dit trage forum :-D