PDA

View Full Version : Is dit moord ?



Desperado
26 maart 2004, 20:36
???

Desperado
26 maart 2004, 20:36
Omdat ik graag in de toekomst een akoestische gitaar zou willen bouwen ben ik zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen,en dus ook div gitaren om een goed idee te krijgen van de mogelijkheden en de verschillende constructies.

Nou zocht ik ook een gitaar om door te zagen,een gitaar die reddeloos verloren was als instrument,beschadigd tot op het bot zodat ik zonder gewetensbezwaren de zaag en in zou kunnen zetten.
En die heb ik gevonden....
Maar nu vind ik het zonde,en nu blijkt dat de gitaar van 1967 is (1 jaar ouder dan mijzelf) voelt het bijna als moord en vind ik de gitaar steeds mooier ondanks dat er spleten en barsten overal zitten....

En nu? niet zeuren en de zaag erin of bloed zweet en tranen erin stoppen om een oude dame weer bespeelbaar te maken ?
En waar het eigenlijk om draait... is dit moord voor een gitarist ?

wietse
26 maart 2004, 20:56
niet echt hangt er natuurlijk vanaf wat voor merk er op staat natuurlijk.
ik heb nog 2 akoustische krengen liggen (jazzgitaar en staalsnarige) mag je zo bij mij ophalen anders gooi ik ze weg.
zijn wel weer te restaureren maar dat loont niet , de stem mechanieken heb ik al eens gebruikt dingen zijn verder kaal.

Desperado
26 maart 2004, 21:11
Hmm het is een flamenco gitaar van de bouwer "Raṃn Marin" maar ik heb nog geen info verder kunnen vinden over deze bouwer.

Een gratis gitaar haal ik graag op (zeker als ik deze wel zonder gewetensbezwaar kan doorzagen :D ),alleen waar op aarde bevind zich het plaatsje Grou ???

sash
26 maart 2004, 21:30
Friesland.

Moet je weer een bootje huren :D

wietse
26 maart 2004, 21:36
Friesland.

Moet je weer een bootje huren :D
weer?
woont hij op een eiland soms?
en grou is hartje friesland aan de snelweg naar leeuwarden ligt bijna precies tussen heerenveen en leeuwarden in.
hier hebben we ook wegen hoor sash ,en beter dan waar ik op weg naar veenendaal bij putten overheen werd geleid omdat de weg er daar uit lag.
kelere wat een karresporen daar , was als de dood dat ik een vrachtwagen of tractor daar tegen zou komen dat had niet gepast.

Desperado
26 maart 2004, 22:40
Moet je weer een bootje huren :D

Nee hoor, inmiddels heb ik er een gekocht 8-)

Helaas is Friesland wel wat te ver weg... hoewel... als je er 5 gitaren van maakt waag ik de gok :D

blues_traveller
27 maart 2004, 08:01
[quote="Desperado"]Hmm het is een flamenco gitaar van de bouwer "Raṃn Marin" maar ik heb nog geen info verder kunnen vinden over deze bouwer.

De gitaren gebouwd door Marin zijn helemaal met de hand gemaakt.
De zoon van Ramon Marin bouwt nu ook gitaren. De prijzen liggen rond de 2000 euro.
http://www.zavaletas-guitarras.com/mirror/jlmarin.htm
Casa benelly verkoopt enkele Marin gitaren. Ik weet niet of die familie van elkaar zijn. www.casabenelly.nl
Ik denk niet dat het verstandig is om deze gitaar in stukken te zagen voor je weet waar wat hij waard is.

John

wietse
27 maart 2004, 19:12
waarom wacht je niet nog een maandje , op koninginnedag struikel je bijna over die krengen op de vrijmarkt en zijn dan ook nog erg geodkoop.

Desperado
27 maart 2004, 20:42
Bedankt voor de links blues_traveller !

Ik weet niet of de gitaar nog te repareren is eigenlijk (barsten overal en de hals is ook niet recht meer) maar dat doorzagen zal ik idd maar niet doen dat zou hoe dan ook zonde zijn.

(de gitaar heeft ondanks de beschadigingen echt een enorm potentieel,een mooi vol geluid en een sustain om van te watertanden duidelijk vele klasse beter dan mijn alhambra 1p cedro)

@wietse: koninginnendag is idd een goed moment om voor weinig wat verzaagbare gitaren te kopen,goede tip :)

telecastermaster
29 maart 2004, 16:22
Ik zou alleen een flamenco gitaar als voorbeeld nemen als je een flamenco gitaar wilt bouwen! Anders heeft het n.l. niet zoveel zin; ze wijken namelijk nogal af van klassieke gitaren.