PDA

View Full Version : MEGA-JAM : Robbert v.d. Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
26 maart 2004, 19:21
Hallo allemaal,

Ik heb mijn versie van de mega-jam iets verlengd...bijna 2min30...kwam qua opbouw beter uit.
Vandaar dat ik 'm onder 'n nieuw topic heb geplaatst.

Hier is de link:http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000006613_proj.mp3

Gr.

Robbert

Stratman70
26 maart 2004, 19:49
Dit vind ik dus echt he-le-maal te gek he! Jee man, wat kun jij spelen! En jij toert nu niet door Amerika ofzo?! Wat een talent! Wat een talent!
Kritische noot: geen! Echt geweldig gewoon!

Goed, misschien toch een puntje van opbouwende kritiek dan: als ik m dan zo vier keer achter elkaar geluisterd heb, denk ik: gave sounds, briljante techniek en gave trucjes! En nu.... het "gewone" gitaarspel? Dan vind ik het op een enkel momentje zelfs de wat saaie kant op gaan. Of laat ik het zo zeggen: ik ga dan soms denken "laat nu eens gewoon iets zonder tapping of shredding horen." Maar dat is mijn conservatieve geest hoor.

Hopelijk kun je hier iets mee. Maar goed... wie ben ik enz.

want het is echt geweldig hoor!!!

Ibanez RuleZ
26 maart 2004, 19:59
klonk inderdaad leuk, geinig dingetjes ertussendoor, maar zoals mn voorganger zei: t werd op sommige puntjes wel wat saai (alhoewel je wel boven de meeste hier met kop en schouders uitsteekt).

klein puntje is nog: stem je gitaar ietsje pietsje beter, want hij is wel een klein bietje vals

maar voor de rest: keep up the good work!!

harrald

Negative K3 fan
26 maart 2004, 20:08
superkoele solo, technisch waar nodig en absoluut niet slordig. Heel mooi. Ook je gitaartoon is wel goed, misschien heb je het al eens gezegd, maar hoe doe je dat? pod oid?

schaap
26 maart 2004, 20:44
Geil man :o
Erg indrukwekkend en niet saai hoor :cool:

Stratman70
27 maart 2004, 00:46
Geil man :o
Erg indrukwekkend en niet saai hoor :cool:

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het niet saai! Maar het spannende gaat er wat vanaf na verloop van tijd. Dus NEIGT het....

Maar inderdaad: al met al erg indrukwekkend!

slayurrr
27 maart 2004, 01:26
Tering, ik heb me geen seconde verveelt, want dit is echt heel gaaf.
Die trucjes die je uithaalt zijn echt heel erg vet en ik vind het ook absoluut niet saai worden (niet tegen jou verhaal bedoelt Stratman).

Goede opbouw, goede variatie... gewoon cool! :cool:

the_only_mordred_fan
27 maart 2004, 02:35
Hee, echt super mooie solo !

Het meeste hier vind ik kut om eerlijk te zijn, maar soms zijn er mensen
die weten te doseren en met gevoel te spelen, daar kom ik dan altijd weer voor terug naar gitaarnet.

Heb je misschien ook wat tabs van loopjes die je gebruikt (vooral die arpeggios uiteraard) , want we willen hier ook nog wat leren natuurlijk.

M.

Mr. Michiel
28 maart 2004, 15:22
Zeer goed Robbert! echt petje af! hoe lang speel je al??

kittyhawk
28 maart 2004, 23:18
zeer mooi robbert ben onder de indruk
kosmisch en zeer goeie feeling precies zoals het hoort
goed gedoseerd allemaal.

(vette sound ook.)

p.s. spreken binnenkort wat af je bent
nogal veel ingesprek.

groet boudewijn :-D

Robbert v.d. Hanenberg
29 maart 2004, 14:56
He jongens,

...sorry,beetje late reactie,maar bedankt voor jullie gave reactie's! Super!!!
De track is ingespeeld met 'n Vox Tonelab. Een effect-unit voor direct-recording. Zeer bruikbaar apparaat(buizen)! Zowel voor studio- als voor live-doeleinden.
"The only mordred fan" vroeg me om wat tabs dus heb ik er even 1 "uitgeschreven".

Het is de arpeggio die ik speel op "31 sec.". Hij wordt in combinatie met taps geheel legato gespeeld.
Qua snelheid is hij goed te doen,maar als je goed luistert dan hoor je dat hij syncopisch wordt benaderd waardoor hij 'n soort van "toetsen-achtig" effect krijgt. Door syncopen toe te passen wordt 'n arpeggio als 't ware "zwevend". Het kan in tal van variatie's en snelheden worden toegepast, maar zelfs op lage snelheid is 't effect al duidelijk hoorbaar.
Ik denk daarom dat dit 'n goed voorbeeld is om mee te beginnen...Succes !



--------------------------------------------T--------------------------------------
E---------------------------------17-21-22-21-17-------------------------------
B-------T----------------------T---------------------T----------------------------
G--19-21-19-18----18-19-21-------------------21-19-18----------------------
D------------------19------------------------------------------19--T-------------
A-------------------------------------------------------------------19-17-16-----
E-------------------------------------------------------------------------------17-
-----2------2--1--2---1--2------1--4------4---1------2--1--2-------2--1--2---

1=wijsv.
2=middelv.
3=ringv.
4=pink

Mochten er vragen zijn...gewoon vragen ! :)

Gr.

Robbert

Barret Wallace
29 maart 2004, 18:23
hey knekker ik was helemaal vergeten te reageren :oops:

SUPER GAAF GESPEELD !!!

spanky_franky
30 maart 2004, 14:25
:o

geniaal..

hoe je die arpeggio`s speelt.. damn..

Lacrimosa
30 maart 2004, 18:37
supervette shit man!!
:o

the_only_mordred_fan
30 maart 2004, 21:37
Hee bedankt man, het begint al een beetje te lukken, heb je nog meer van dat soort tabs, ik kom er namelijk op dit moment alleen nog niet uit...