PDA

View Full Version : Leuke nummertjes om mee te spelen (redelijk beginner)



JaZ86
26 maart 2004, 18:52
test

JaZ86
26 maart 2004, 18:52
Hey iedereen,

nu ik een tijdje een bas en sinds kort (eindelijk) een versterker heb begin ik toch te merken dat ik toch echt elke dag wel een minstens een uur speel.Alles gaat gewoon wat makkelijker en ik kan steeds meer nummers lekker meespelen. M'n nieuwste zijn bijvoorbeeld Stuck en Take a look Around van LimpBizkit (uhm, tsja, lb ok, maar wel lekkere bas :P ) En vooral Stuck heeft een heerlijk toonladdertje in het einde, waarmee ik een tijdje terug niet eens aan moeten beginnen, maar nou gaat ie lekker :D
Vooral meerdere snaren in 1 loop vind ik nog pittig lastig, maar zoals gezegd gaat het wel steeds beter. Daarom ben ik op zoek naar tabs/nummers waar dat ook een beetje in zit. te doen voor een beginner, maar toch een beetje een uitdaging zeg maar :)
Weet iemand iets in mijn muzieksmaak? (metal, hardcore, punk) Alles is welkom natuurlijk :P

bassopotmus
26 maart 2004, 19:33
metal..., gotta play Metallica ( niet bang zijn, lukt wel!).

seek and destroy is wel leuk, en zeker in je repetoire. Kan je opstappen naar the four horsemen (hehe) enzo.

Anty weet hier wel raad mee!

MuNKeY
26 maart 2004, 19:54
rancid nummertjes zitten wel leuke loopjes in

probeer maar eens "journey to the end of east bay"
die intro heb je zo onder de knie , en die klinkt heel erg indrukwekkend :P

MuNKeY
26 maart 2004, 19:55
rancid nummertjes zitten wel leuke loopjes in

probeer maar eens "journey to the end of east bay"
die intro heb je zo onder de knie , en die klinkt heel erg indrukwekkend :P

Attempted
27 maart 2004, 10:09
Vooral meerdere snaren in 1 loop vind ik nog pittig lastig

Probeer Fuck a Dog van Blink 182
http://thetabworld.com/Blink_182__Fuck_A_Dog_bass_tab.html

Primitive
27 maart 2004, 10:10
Probeer wat van soulfly:) ook vast niet heel erg moeilijk vooral veel op e e snaar rammen:)

JaZ86
27 maart 2004, 19:39
zow metallica, ik weet nog nie of dát al gaat lukken :D Ik kijk wel :)

blink en rancid zijn niet echt mijn smaak (hoewel ik van rancid nog niet veel ken) maar ik ga zeker nog het een en ander van Soulfly opzoeken, tips daarvoor?

en verder nog aanraders? In ieder geval bedankt iedereen!