PDA

View Full Version : Ik ben een beginner



Hermes2001
20 maart 2002, 14:27
Ik heb net een spaanse gitaar gekocht. Heeft iemand suggesties om goed te leren gitaarspelen. Zijn er bijvoorbeeld boeken of sites? Of moet ik alles zelf uitzoeken?

dirkw83
21 maart 2002, 12:20
Ok, de snaren. Van laag naar hoog zijn de snaren:

E A D G B e (e is dunne snaar met hoge toon)

Nu. leer volgende akkoorden:

E: A

E=0 E=0
A=2 A=0
D=2 D=2
G=1 G=2
B=0 B=2
e=0 e=0

A=2 wil zeggen: 2e fret op de A-snaar. G=1 wil zeggen: 1e fret op G snaar. Etc.

Succes!

Volgende keer meer akkoorden!

Hermes2001
22 maart 2002, 10:06
Bedankt, ik heb ook een boek besteld maar nu kan ik vast beginnen. Hoe moet je de snaren eigenlijk aanslaan? Ik heb wel eens wat geklooid maar het geluid was niet echt om over naar huis te schrijven.

dirkw83
22 maart 2002, 20:44
nou ik doe het de mark knopfler way maar het kan ook met een plectrum. kies eerst daar maar eens tussen.

Tuul
24 maart 2002, 03:09
"A horse with no name" van America is ook een leuke om mee te beginnen...

(Snaren, van hoog naar laag klinkend):

E--0------0
B--0------0
G--0------2
D--2------0
A--2------0
E--0------2

Enz...0=open snaar, 2=op de 2e fret pakken.

Even het nummer op Kazaa ofzo zoeken om het ritme te horen.

Hermes2001
24 maart 2002, 14:00
Ik ben wel into MK way. Ik krijg nu al een beter geluid. Ik zie je veel reacties plaatsen, ben je goed?

dirkw83
24 maart 2002, 20:11
Of ik goed ben? Nou kijk, over de technische dingen van het gitaarspel (pickups, merken e.d) hoef je mij niets te vragen. Ik heb een oude gitaar, daar speel ik superveel op (4 uur per dag gemiddeld schat ik) en het gaat beter dan mijn reputatie op dit forum is :grin:... Ik speel eigenlijk alleen akoestisch en ben pas begonnen met eigen nummers.