PDA

View Full Version : Kapjes



Sir Peckerkäse
26 maart 2004, 16:30
ik lees weleens van mensen die de kapjes van hun humbuckers af willen, kan het omgekeerde ook? dus op een humbucker zonder kapje er een kapje op maken

THW
26 maart 2004, 16:41
die dingen heten pickup covers :razz:

dat kan trouwens makkelijk

Casseman
26 maart 2004, 17:07
hoe haal ik ze er trouwens vanaf?

bat
26 maart 2004, 17:10
hoe haal ik ze er trouwens vanaf?

ik geloof met de flex. Of een snijbrander.

Voidhead
26 maart 2004, 17:52
ooit wel eens van een schroevendraaier gehoord?
bij mijn p100's kan dat wel gewoon namelijk.

BartL
26 maart 2004, 18:16
ooit wel eens van een schroevendraaier gehoord?
Een WAT?! :???:















:-D

The Thumb
27 maart 2004, 11:02
bij gibson elementen zitten de kapjes goed vastgesoldeerd aan de elementen, je kunt ze er dus niet zomaar afschroeven (tenzij een vorige eigenaar dit al eens heeft gedaan en ze niet weer heeft vastgesoldeerd).

Joop M
27 maart 2004, 14:29
Met een beetje beleid de soldering insnijden met een stanleymes,dan heb
je de kapjes zo los.
Dan kan je ze later zo weer terug zetten en solderen
Grz Joop

ArpeggioKing
27 maart 2004, 16:08
ik zou als ik jou was geen "kapjes" over je naakte pups heen zetten. Ik had het ook gedaan maar het neemt tochj echt een groot deel van je geluid weg, alsware "the bite" is weg. Ik weet niet hoe ik het presies uit kan leggen maar het geluid mist met dat stuk ijzer erover heen gewoon de attack die pups nodig hebben, niet doen doen dus :) ,

Marijn

ArpeggioKing
27 maart 2004, 16:08
ik zou als ik jou was geen "kapjes" over je naakte pups heen zetten. Ik had het ook gedaan maar het neemt tochj echt een groot deel van je geluid weg, alsware "the bite" is weg. Ik weet niet hoe ik het presies uit kan leggen maar het geluid mist met dat stuk ijzer erover heen gewoon de attack die pups nodig hebben, niet doen doen dus :) ,

Marijn

ArpeggioKing
27 maart 2004, 16:10
ik zou als ik jou was geen "kapjes" over je naakte pups heen zetten. Ik had het ook gedaan maar het neemt tochj echt een groot deel van je geluid weg, alsware "the bite" is weg. Ik weet niet hoe ik het presies uit kan leggen maar het geluid mist met dat stuk ijzer erover heen gewoon de attack die pups nodig hebben, niet doen doen dus :) ,

Marijn

THW
27 maart 2004, 17:32
ik zou als ik jou was geen "kapjes" over je naakte pups heen zetten. Ik had het ook gedaan maar het neemt tochj echt een groot deel van je geluid weg, alsware "the bite" is weg. Ik weet niet hoe ik het presies uit kan leggen maar het geluid mist met dat stuk ijzer erover heen gewoon de attack die pups nodig hebben, niet doen doen dus :) ,

Marijn

hoeft niet persee ijzer te zijn