PDA

View Full Version : Morley Bad Horsie



Theije
26 maart 2004, 14:22
Test

Theije
26 maart 2004, 14:26
Dit is ongetwijfeld al eens ter sprake gekomen, maar heeft iemand ervaring met deze wah? en zo ja, wat is je mening?
Ik heb begrepen dat ie switchless is en bypass, klopt dit?
Mijn dank is wederom groot :D
cheers

Lucky
26 maart 2004, 14:53
Ik dacht niet dat ie true bypass was, maar ik weet het niet zeker.

Morley moet je van houden, het is soundmatig niet zo mijn "cup of tea" maar ik vindt ze wel altijd mooi en stevig gebouwd. Een beetje modern maar wel cool.

harrie-beton
27 maart 2004, 11:27
ik heb een morley te koop op marktplaats.nl

urezna
29 maart 2004, 10:11
ik heb een bad horsie II....
qua klank zal het altijd een kwestie van smaak blijven, ik ben er dik tevreden mee in elk geval, moet je gewoon zelf beoordelen....

true bypass? prachtige kreet... geen idee, maar wat ik wel weet is dat ie mn klank NIET aantast als ik hem niet gebruik.... en dar gaat het om lijkt me....
hij gaat aan zodra je hem intrapt, en veert automatisch terug als je hem loslaat, en gaat dan ook automatisch uit... vind ik echt geweldig!!!!!

heel robuust gebouwd, werkt volgens mij optisch, en anders magnetisch, maar in elk geval zonder bewegende delen die op elkaar zullen slijten.... dus een te verwachten levensduur van heel erg lang..!!!

al met al, vinnik het echt een aanrader, al zal de klank, maar dat geldt voor iedere wah, altijd een kwestie van smaak zijn, dus daar doe ik geen uitspraak over....

jpb
29 maart 2004, 11:28
Ik ken de BH niet, maar ik vraag me het volgende af: Wanneer die schakeling van de BH (i.e. meteen aan als je hem intrapt en uit als je hem loslaat) geen belangrijke nadelen heeft, waarom dan alle dure/booteek pedalen nog gewoon een trapschakelaar hebben...??? Mischien omdat je met de BH-methode geen echte true-bypass kunt hebben/installeren??? Enlighten me...

Mitch
29 maart 2004, 12:55
Dat is juist, jpb. Automagic heeft daar een tussenvorm in gevonden, maar daar hebben we het hier niet over (kan door aanraking van het pedaal aangaan, maar heeft een TB ervóór).

Ik heb tijdens Pedalendag 1 een Morley Bad Horsie naast een Teese Wizard Wah gehoord en dan zijn de verschillen niet zo groot als je zou denken, maar wel duidelijk aanwezig.
De Morley is net iets minder soepel in het middengebied, heeft iets minder mooi uiterst hoog en uiterst laag.
Zeker niet slecht, maar het kan beter. De schakeling is natuurlijk lekker lui, maar ik vind ze te prijzig als je ze afzet tegen Teese wahs, die gewoon mooier klinken.

Mithrandir
29 maart 2004, 14:55
Dat was dus mijn bad horsie......en ik vind het erg fijne apparaten, maar met name door de robuustheid en gebruiksgemak. Je hoeft niet bang te zijn dat je wah per ongeluk nog aan staat nadat je hem gebruikt heb en volgens mij kan je er vol op gaan springen met 200 kilo en hij werkt nog.

Qua geluid vond ik hem prettiger dan de standaard Cry Baby en Voxes naast wie ik hem destijds getest heb, althans het geluid sprak mij meer aan. Echter, de wizard wah vond ik zelf nog een stukkie mooier en is volgens mij goedkoper.

Luke
16 november 2006, 11:34
Deze nog maar eens oprakelen... kwam m tijdens de search tegen....

Een Bad Horsie is inderdaad niet true bypass... Helaas...
Ik vind mijn sound er wel degelijk op achteruit gaan wanneer ik mn BH ervoor zet (ook al staat mn voet er dus niet op (en staat ie dus uit)).

Een echte Morley adapter is ook een must. Bij willekeurige andere adapters (geloof me ik heb er wel een stuk of 10 geprobeerd omdat ik dacht dat ik het wel met adapters van andere soortgelijke apparaten kon oplossen... niet dus) gaat ie brommen.

Het is meer een soort boost wah, hij knalt overhal doorheen. Daar moet je van houden.... ik vind het PERSOONLIJK een van de best klinkende wah's die er is.

B_2_the_a
16 november 2006, 11:41
ik heb een hoop wah's getest

van crybaby tot rmc tot bh 2

geef maar mijn versie van dunlop en vox wahs (1 grote schakelbak met een hoop sounds :P)