PDA

View Full Version : jazz elementen



emielow
26 maart 2004, 13:05
test

emielow
26 maart 2004, 13:05
dag mensen

ik heb nu deze bas zoals jullie misschien wel weten:

http://groups.msn.com/_Secure/0SQAAAKYV7Bp0htpUIlz18vxCAgMmvhNRckm8aOFcA4EpL*zLV 5!hzbkvsG6CJU7Lc8xz0mnaoa6GPpNfLdrJWwSLtG3Hbl0sEze DYpH3YDxXBkkkqgbRQw/jazz%20body%201.jpg?dc=4675455275684536528

over mijn hartke stack klinktie vet, maar over mijn cheap-ass behringer oefenversterkertje thuis heb ik vaak het idee dat ie "clipt" als je te hard aanslaat, en vooral bij het slappen op de E snaar. nu heb ik de snaren vrij dicht op de hald liggen omdat dit nou eenmaal fijn speelt. maar hou zou ik dat clippen kunnen voorkomen (zonder de snaren hoger te zetten, of zachter aan te slaan :-D )

en ik ben best tevreden met mijn geluid, maar ik zit er toch over te denken om er misschien andere elementen in te gooien. het is een koreaanse bas, ik weet niet wleke elementen er nu inzitten, maar de koper zei dat er goede elementen inzaten. ikben ook tevreden over de ronk, maar het zou misschien wel iets vetter kunnen.

wat raden jullie aan?

Joghy
26 maart 2004, 13:43
Niet doen!!!!!!!!!!!! Waarom aan je bas sleutelen als het probleem bij je cheapo versterker ligt?

emielow
26 maart 2004, 14:03
ja hte ligt denkik wel aan de bas, maar bij de hartke "valt het niet zo op" denkik. (mede door compressor) kheb 1 keer gehad dat ik wel een vette clip hoorde. toen was ik love games van level 42 aan het hakken op de E snaar, ik had het idee alsof de snaar aan het magneetje vast "gemagnetiseerd" :???: (ik weet niet of dat nederlands is) was en toen weer los klapte zegmaar

Anavrin
26 maart 2004, 14:11
misschien kun je elementen nog wat naar beneden schroeven, dat wil ook wel eens helpen.

emielow
26 maart 2004, 14:12
ja hte ligt denkik wel aan de bas, maar bij de hartke "valt het niet zo op" denkik. (mede door compressor) kheb 1 keer gehad dat ik wel een vette clip hoorde. toen was ik love games van level 42 aan het hakken op de E snaar, ik had het idee alsof de snaar aan het magneetje vast "gemagnetiseerd" :???: (ik weet niet of dat nederlands is) was en toen weer los klapte zegmaar

John P
26 maart 2004, 15:35
Ik denk, dat Anavrin gelijk heeft; waarschijnlijk slaan je snaren tegen de elementpooltjes. Mogelijk dat dat het overstuurde geluid oplevert.

Anavrin
26 maart 2004, 15:38
waarschijnlijk hoef je zelfs alleen je halselement naar beneden te schroeven, want je brugelement ligt in verhouding toch al lager tov de snaren (de beweging vd snaren boven het halselement is ook groter dan boven het brugelement).

erik j.
26 maart 2004, 18:48
het basje en zijn baasje schreeuwen dus om: bartolini's.....

lekker vet, met toch een lekkere ronk/knor, en geen hummmm...

bassopotmus
26 maart 2004, 19:30
Laten we niet meteen dure pup's aanraden. Ik denk indedaad het het hier zowel techniek betreft als de set-up. Als het geluid dan niet bevalt kan er altijd nog worden gekeken naar neiuwe set pups.