PDA

View Full Version : Electro harmonix is absoluut super



Lucky
20 maart 2002, 12:39
Die opnieuw uitgebrachte EHX pedalen zijn echt een redding !!!
Goed te bedienen, super super vet en ze dagen je volledig uit om ze creatief te gebruiken.

eindelijk weer apparatuur waarme je meer aan het spelen bent dan dat je de hele avond op kleine tiptoetsjes staatte drukken.

heeft iemand ervaring met de EHX bassballs?

Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 13:29
Dat valt ook welweer mee hoor. Er zijn alle afgelopen jaren meer dan genoeg speeltjes met grote knoppen geweest. EH ie daar nu echt niet vernieuwend mee. Verder vind ik persoonlijk 1 knop (op b.v. een phaser) echt te weinig

Lucky
20 maart 2002, 13:39
ja, dat klopt wel een beetje...je stelt de snelheid van je golf af...en ze kunnen verder alleen maar aan of uit....
Maar ze hebben zoveel karakter...zoveel meer dan de meeste effectprocessoren of het gemiddelde Boss pedaaltje

Grooveyard21
21 maart 2002, 08:53
EHX is zeker een verademing, zeker naast al die boss pedaaltjes die iedereen al gebruikt. De ehx pedalen hebben vaak wel een heel eigen karakter en dat maakt ze wel uniek.

Lucky
21 maart 2002, 10:01
grooveyard...
heb jij ervaring met de ehx bassballs !

Grooveyard21
21 maart 2002, 11:01
jawel, klink wel goed, wel enigzins weird, maar ja das ehx eigen, the bassballs is vooral bij bassisten geliefd, gitaristen maken er niet zoveel gerbuik van, maar laat je hierdoor natuurlijk niet tegenhouden.

Lucky
21 maart 2002, 11:06
Is het een soort envelope filter of anders?

Grooveyard21
21 maart 2002, 11:32
ja het is een soort enveloppe filter.

je kunt mp3 downloaden van http://www.ehx.com dan kun je een idee krijgen hoe het klinkt.

Dirk_Hendrik
26 augustus 2005, 18:46
klaarblijkelijk is het weer kikjestijd.

Eéntje uit de oude doos :-D

fullorder
26 augustus 2005, 19:29
ik ga het weer roepen :roll:

waarom zijn die EHX zo $!#@! groot!? :o

sorry voor het in herhaling vallen, maar het is toch zo? ik vind het goede pedalen, maar ze passen gewoon niet op m'n pedalboard.
en er zijn zoveel goede pedalen in veel kleiner formaat dus het kan wel compact. ik weet dat in amerika alles groter is, maar toch....

jorrit
27 augustus 2005, 08:44
mooi toch die grote pedalen, als ik alleen maar boss pedalen zou hebben op mn board zou ik ze net zo ver uit elkaar moeten zetten om dat mn voeten nou eenmaal zo groot zijn :D

de bassballs voor gitaar vond ik vrij nutteloos, k vond hm veelste veel hoog hebben. voor de bas was ie leuk maar niet echt bruikbaar voor mij.

H.Manback
27 augustus 2005, 16:19
Ik snap vooral niet waarom iets als een big muff de afmetingen van een koelkast heeft terwijl een small clone met toch aardig wat meer onderdelen weer normaal is qua grootte (niet zo compact als boss pedalen, maar niet aso groot).

Enige wat ik kan bedenken is vanwege het aantal knoppen, yanks hebben zeker allemaal dikke worsten vingertjes :wink:

FruscianteFan
27 augustus 2005, 16:29
weinig, maar grote knoppen op een groot pedaal is toch alleen maar handig om tijdens het spelen de klank met je voeten bij te regelen?

Ik hoor en lees alleen maar positieve dingen, maar mijn grote idool is dan ook een fanatiek gebruiker van een aantal pedalen (meerdere Big Muffs, Holy Grail en Electric Mistress en nog een delay geloof ik) :cool:

fullorder
27 augustus 2005, 16:33
Als je in America woont zijn die grote effectendozen niet zo'n probleem. Je bouwt gewoon een pedalboard van 4x2 m (of 13x6.5 ft. in het debiele imperial system :evil:), die past dan mooi in de achterbak van je veel te grote pickup. ;)
Evengoed wel raar dan dat Amerikaanse bouwers als ZVex en Robert Keeley wel hele goede (zo niet beter!) effecten in charmante, kleine, handige pedaaltjes kunnen gieten.

fullorder
27 augustus 2005, 16:36
weinig, maar grote knoppen op een groot pedaal is toch alleen maar handig om tijdens het spelen de klank met je voeten bij te regelen?

Ik hoor en lees alleen maar positieve dingen, maar mijn grote idool is dan ook een fanatiek gebruiker van een aantal pedalen (meerdere Big Muffs, Holy Grail en Electric Mistress en nog een delay geloof ik) :cool:

Jouw idool is ook fanatiek gebruiker van hele goed amps en speelt bijna altijd over dezelfde gitaar, om even over te schakelen naar die andere topic ;)

FruscianteFan
27 augustus 2005, 16:57
ik reageer, maar wel ff in dat andere topic ;)

Mitch
27 augustus 2005, 19:12
Jee Dirk, waar haal je deze nou weer vandaan ? :D

Dirk_Hendrik
27 augustus 2005, 19:59
Van heel ver........

Altijd leuk, ouwe kots opwarmen en zien hoe het dan gaat lopen :-D

vulvasonic
28 augustus 2005, 00:28
de bassballs voor gitaar vond ik vrij nutteloos, k vond hm veelste veel hoog hebben. voor de bas was ie leuk maar niet echt bruikbaar voor mij.

Ik vind 'm schitterend. Ik had nogal een zooitje pedalen. Die heb ik onlangs allemaal verkocht, op 2 na; de EHX Frequency Analizer en de EHX Bassballs.
Die doe ik niet weg, omdat die geluiden gewoon niet te vervangen zijn door een ander apparaat.

De Bassballs is het mooist in de 'distortion-mode', je krijgt dan een heel gaaf effect (als een wah) die reageert op je aanslag en dynamiek. De gevoeligheid van die dynamiek kun je afstellen.

Ik gebruik 'm meestal in combinatie met een octaver; SCHITTEREND voor solo's op een 'funky' achtergrond.