PDA

View Full Version : Nieuwe inleg



Maap
25 maart 2004, 21:54
Hoi mensen van gitaar net.. ik had een vraag (eigenlijk vragen..)

Zou het mogelijk zijn de inleg op mijn Gibson SG special te vervangen met een inlay zoals de Epiphone bob marley les paul heeft? (http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=211&CollectionID=6) maar dan met grotere blokjes (zoals een les paul custom) en dus ook inclusief eentje op de eerste fret. Is dit mogelijk? en zo ja hoeval zal zoiets kosten en kan ik het laten doen in de buurt van Amsterdam? En zal het het geluid van de gitaar veranderen?

Bij voorbaat dank
Maarten

BartL
25 maart 2004, 22:08
Dit is vast mogelijk...en als je het uiterlijk van je Gibson SG wil verneuken moet je het ook zeker doen :( . Geen idee waar/hoe/bij wie dat kan...ook geen idee hoeveel het kost.

bert k
25 maart 2004, 23:08
Misschien dat Fred Dons het kan. Maar hij wil het vast niet... Wat lelijk, die kleurtjes! :o

Akira
25 maart 2004, 23:10
Ik vind de gekleurde inlay op zich ook niet erg mooi, maar ik vind het wel bij deze gitaar passen eigenlijk.
http://www.epiphone.com/images/211b_01.jpghttp://www.epiphone.com/images/211b_02.jpg

bert k
25 maart 2004, 23:51
Hoe bedoel je? In de zin dat de rest van de gitaar er ook niet uitziet? :-D

Jim Marshall
26 maart 2004, 06:30
Hey Maap, trek je alsjeblieft nix van die gasten aan met hun schaapachtige gedrag.

Jongens, het is ZIJN gitaar en als hij die inlays wilt hebben, geef dan gewoon antwoord op zijn vragen.
Loop het niet gelijk zo af te kraken.


Béhéhéhéhé!!!!!!!!!!!!!!

jorrit
26 maart 2004, 08:30
niets afkraken je mag best je mening geven over iets hoor tis een vrij land.

en jah het lijkt mij ook erg lelijk om een gibson sg van die inleg te voorzien. beetje speelgoed gitaar idee....

Johannes
26 maart 2004, 09:20
maar de vraag was wat het kost!, en om deze even te beantwoorden, ik heb geen flauw idee, ik zou het gewoon even informeren bij en gitaarbouwer.

Kjiratsiekoedel
26 maart 2004, 09:24
geen idee wat het kost. deze inlays komen niet echt veel voor volgens mij. Deze tip had je denk ik zelf al verzonnen: vraag een offerte bij een paar bouwers.

Hoe ziet je gitaar er nu uit? Ik vind het op zich wel heel mooi, maar het moet wel bij de rest van de gitaar passen (of de rest van de gitaar er bij aanpassen)

bert k
26 maart 2004, 13:22
Niet om het een of ander, maar voordat ik met afkraken begon noemde ik Fred Dons. Maap, Fred is een gewaardeerd forumlid en de beste inlegger die we kennen. Dus behalve daty ik het erg lelijk vind was dat wel een serieus advies.

Swan
26 maart 2004, 13:28
www.voxhumana.nl

BartL
26 maart 2004, 13:34
Hey Maap, trek je alsjeblieft nix van die gasten aan met hun schaapachtige gedrag.

Jongens, het is ZIJN gitaar en als hij die inlays wilt hebben, geef dan gewoon antwoord op zijn vragen.
Loop het niet gelijk zo af te kraken.


Béhéhéhéhé!!!!!!!!!!!!!!
Nou...geef antwoord dan!! :sneaky:

amon
26 maart 2004, 15:54
tja, ik kan geen ander antwoord geven dan zeggen 'informeren bij bouwers'

ik vind die inlay niet mooi, maar die print van bob wel erg cool :)

EmgMaster
26 maart 2004, 16:06
Dat noem ik verkrachten van een gitaar, zeker als je dat op een gibson SG doet, zonde.

Maarja, wie ben ik :roll:

Maap
27 maart 2004, 05:12
ja ik weet niet of et heel lelijk gaat worden ( kan niet iemand met wat photoshop skills wat inmekaar gooien?) ik dacht ook aan its als ska blokjes als inleg.. ik ben gewoon niet zo fan van dat hele zwarte gedoe, ik hou wel van kleur en shit...

Maarten

Bins
27 maart 2004, 09:03
Ik denk dat het best vet zou (kunnen) zijn. Maar als ik jou was, dan zouden het of ska-blokjes (dus blok inleg), of kleur stipjes (dotinleg) worden. Kleur blokken wordt denk ik echt too much.

+1 trouwens voor Fred Dons, zoek maar eens naar plaatjes van Skabouter zn Ibanez, daar heeft Fred Dons een hele mooie "dobbelsteen inlay" gemaakt bij de 12e fret. Ik zou zeker even contact opnemen met hem.

Akira
27 maart 2004, 09:56
ja ik weet niet of et heel lelijk gaat worden ( kan niet iemand met wat photoshop skills wat inmekaar gooien?) ik dacht ook aan its als ska blokjes als inleg.. ik ben gewoon niet zo fan van dat hele zwarte gedoe, ik hou wel van kleur en shit...

Maarten

Je houd wel van kleur en je houd wel van shit :???:

Jim Marshall
27 maart 2004, 11:20
Wat ik zelf altijd doe voordat ik van een duur voorwerp het uiterlijk ga veranderen is een tekenking op ware grootte maken.
Als je die een paar keer kopiëert kun je verschillende ideeën uitwerken voordat je daadwerkelijk je gitaar onder handen neemt.
Dan heb je wel de beste indruk van hoe het er uit gaat zien.
Succes

jorrit
27 maart 2004, 12:48
uhm skabouter heeft geen dobbelsteen inleg hoor hij heeft two tone ska blokjes ....

iam
27 maart 2004, 13:18
dit is de inleg van fred dons op skabouter zijn gitaar

http://users.pandora.be/iam/2.JPG

maarten
27 maart 2004, 13:19
jummie t blijft een bloedmooie gitaar, en die inlays maken het echt af!
(die van ska he) 8-)

ieme
27 maart 2004, 15:10
iemand een suggestie wat sidedots op een hals aanbrengen gaat kosten? (hals zonder binding)

BartL
28 maart 2004, 00:20
ik hou wel van kleur en shit...

MaartenVan kleurtjes houd ik ook wel, van shit ietsje minder :razz:

PeeVee
28 maart 2004, 13:43
Zou het mogelijk zijn de inleg op mijn Gibson SG special te vervangen met een inlay zoals de Epiphone bob marley les paul heeft?

Luthier Tom Kuenen van Itankala in Lent heeft de "thumnail inlays" van mijn Gretsches vervangen; was plastic en nu dus echt parelmoer. Het maken van het parelmoer vormpje (wat je dan ook maar zou willen) doet hij helemaal zelf. Kijk maar eens op zijn website, www.itankala.nl, hij zit in omg. Nijmegen