PDA

View Full Version : Leve de kringloopwinkel



Struik
25 maart 2004, 21:21
Ok,

Helaas heb ik er nog nooit marshalls / fenders of zelfs maar een geloso gezien...

Maar wel een leuk versterkertje met 1 ecc83 en 1 ecl80. Is duidelijk een soort zelfbouw geval uit de jaren 60 maar ik denk dat er wel een leuk gitaarversterkertje mee te maken is.(1 watt als ik de specs van de ecl80 goed heb gezien)

Moet wel een nieuw chassis voor gemaakt worden, al was het maar omdat ik niet op de isolerende werking van hansaplast wil vertrouwen.

De voedingstrafo is een Imperial NT1b, de uitgangstrafo een amroh Muvolett 7045.

Binnenkort eens op mijn gemak het huidige schema uitpluizen, en dan uitdenken wat ik er precies van wil maken

EDIT: typo

nicoverduin
25 maart 2004, 22:16
mazzelaar.....
Nico

Al
25 maart 2004, 22:48
mazzelaar.....
Nico

Ligt aan het prijskaartje..

Al

Dirk_Hendrik
26 maart 2004, 09:35
Of zelfs maar een geloso gezien...


Een Geloso heeft m'n pa een paar jaar geleden voor me meegesjouwd voor twee kwartjes . :-D

aad
26 maart 2004, 11:51
Ok,

Helaas heb ik er nog nooit marshalls / fenders of zelfs maar een geloso gezien...

Maar wel een leuk versterkertje met 1 ecc83 en 1 ecl80. Is duidelijk een soort zelfbouw geval uit de jaren 60 maar ik denk dat er wel een leuk gitaarversterkertje mee te maken is.(1 watt als ik de specs van de ecl80 goed heb gezien)

Moet wel een nieuw chassis voor gemaakt worden, al was het maar omdat ik niet op de isolerende werking van hansaplast wil vertrouwen.

De voedingstrafo is een Imperial NT1b, de uitgangstrafo een amroh Muvolett 7045.

Binnenkort eens op mijn gemak het huidige schema uitpluizen, en dan uitdenken wat ik er precies van wil maken

EDIT: typo

Leuk voor je. Hier wat spec's van de ECL80.

http://members.chello.nl/aad.sieraad/ECL80.jpg

Struik
26 maart 2004, 22:55
Al, het kostte me 6 euro 50, dat is nog wel te doen

Aad, bedankt voor de specs