PDA

View Full Version : AllodoX bass :)



AllodoX
19 maart 2002, 21:44
Yesss je leest het goed :grin:

Ik ga m'n eigen bass bouwen :smile:
Het wordt een zogenaamde " jazzman ", dat is een bass met een Musicman pickup bij de brug ( zo'n dik blok met 2 rijen grote ijzeren puntjes ), en een jazzbass pickup halverwege ( een smal reepje met 8 kleine ijzere puntjes ). de meeste Lakland bassen hebben dit ook, is een goede combinatie die lekker vol klinkt.

Ik heb gekozen voor een maple hals met mahonie toetsplank, en een swamp-ash body.
voor de pickups ga ik Seymore Duncan basslines gebruiken, want die hebben een lekkere volle toon. het bassje wordt 5-snarig, en krijgt een transparant laklaagje ( zodat je het swamp-ash mooi ziet ).

Hoe de kam eruit gaat zien weet ik nog niet precies, maar ik zit te denken aan het modelletje dat Sadowsky ook gebruikt.. een bescheiden modificatie van de fender kam zeg maar.. aan de andere kant lijkt een musicman-achtige kam me ook wel wat.. maar dat zien we destijds wel.. eerst ga ik de body maken :grin: De body wordt een standaard-jazzbass body ( = makkelijk te maken ) met wat aanpassingen..

't wordt m'n eerste keer, dus ik ben hartstikke benieuwd :grin: wie weet.. als hij goed bevalt.. misschien een eigen merk beginnen of zo ? :grin:

fleef
1 april 2002, 17:07
wat gaaf1 waar haal je die dingen vandaan? ik zit dr ook al een tijdje over te denken om een eigen basgitaar te maken maar ik weet niet hoe enzo...

AllodoX
1 april 2002, 23:34
Onderdelen kun je kopen bij http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi :smile:

maar ik ga de body zelf maken.. is meer uitdaging :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-04-01 22:36 ]</font>

fleef
2 april 2002, 17:25
ja...t als je de body niet zelf maakt wordt het meer een gitaar die je zelf in elkaar gezet hebt. je moet natuurlijk wel IETS zelf doen, he...maar iig...veel succes ermee!

Jigsaw
4 april 2002, 22:02
Wat voor hout ga je gebruiken voor de body? Ik zag trouwens vandeweek een muziekblad waarin uitgelegd werd hoe je je eigen gitaar moest maken. Lijkt me niet echt werken van een papiertje af.
Succes in ieder geval.

AllodoX
4 april 2002, 23:14
Swamp Ash.. dat klinkt meestal wel lekker vol.. en ik heb een mooi stukje kunnen kopen voor redelijk prijsje ( 120 euro )