PDA

View Full Version : Fresher guitars



SiNiSTRaL
25 maart 2004, 18:04
dit merk schijnen jap kopieën uit eind 70's, begin 80's te zijn.... weet er iemand iets over de kwaliteit van deze gitaren?

ieme
25 maart 2004, 18:47
IK gok er op dat mensen dit in de winkel moesten verwarren met Fender....
En in een catalogus sta je meteen achter de concurent!
Ik heb wel eens een Fresher in mn handen gehad, is in pricipe net een Squier uit de vroege jaren tachtig

SiNiSTRaL
25 maart 2004, 19:00
dus goed?
met een squier uit begin 80 bedoel je JV?

andy
25 maart 2004, 19:21
Fresher gitaren, ja toen ging er een lampje branden. Dat was toch dat merk dat kort geexperimenteerd heeft met effecten er in?? Wat ik er wel vrij zeker van weet dat het merk schaamteloos copien maakte van bekende merken, Les Paul, Telecaster, Stratocaster en ook een Rickenbacher modelletje. Volgens mij moeten ze ook redelijk zeldzaam zijn in Nederland, want ze werden mn in het begin vooral voor de Japanse markt geproduceerd. Ik zou niet weten of ze goed of slecht zijn, want ik heb er ooit een zien staan, maar heb er niet op gespeeld.

SiNiSTRaL
25 maart 2004, 19:22
ja, dat was het enige wat ik erover had gevonden zo'n beetje andy :D

andy
25 maart 2004, 19:32
Hehehehehe, had ik gelijk?, dan begin ik iig nog niet te dementeren, want dat was alweer bijna 20 jaar geleden. Ik kan er dit nog over zeggen. Je kon idt beter (kwa kwaliteit) een Squier Strat (toen zo"n 1000 gulden) kopen dan een Fresher. Want ze waren kwalitatief een stuk minder, volgens de artikelen die idt in de muziekbladen verschenen.

ieme
25 maart 2004, 22:50
ja maar zie je wel eens slechte recenties in de gitarist staan? nee toch? ze willen geen gezeur van de importeur!

andy
26 maart 2004, 08:53
Wat bedoel je Ieme. Dat de Gitarist niet echt objectief is, is al jaren bekend. Daarom lees ik het blad ook niet meer.