PDA

View Full Version : Doe het zelf reparaties



Theije
25 maart 2004, 16:18
test

Theije
25 maart 2004, 16:18
Heeft iemand ervaring met het oplappen van versterkers en cabinets?
Ik heb hier nog een top staan die wat lichte gebruikssporen heeft met name aan het 'laagje' dat om het houten frame zit.
Weet iemand hoe dit te fixen is?
Bvd!

Antal
25 maart 2004, 16:36
Dat 'laagje' dat is meestal tolex (bij marshall amps bijv.) en volgens mij kun je dat gewoon kopen. Dan kun je het gewoon helemaal vervangen. Geen idee waar dat te krijgen is trouwens...

BLOK182
25 maart 2004, 17:05
Is te krijgen in verschillende kleuren bij FNS, zie www.marble-amps.com en dan ff zoeken naar online store. Kost iets van 44 euro de lap ofzo.

riesj
25 maart 2004, 17:10
De prijs van dat "laagje" is trouwens best pittig.

Ik dacht, dat van Haar het verkoopt.

En het is zowieso te koop op deze site.

www.ampwares.com

Vind het trouwens wel wat hebben, zo'n amp waar de stukken tolex erbij hangen 8-) .

Groetjes,

Theije
25 maart 2004, 18:28
Bedankt voor de reacties, ik had idd al gezocht naar dat soort materiaal zoals je dat bijv. bij Marshalls hebt, het gaat hier echter om een Tube top van Hughes and Kettner en het lijkt wel of het meer een laag structuur lak achtig iets is, het beschadigt namelijk niet zoals je dat meestal ziet bij versterkers.

Maar de beschadigigen zijn niet ernstig genoeg om de hele versterker op nieuw te gaan 'bekleden' ik hoopte meer dat er een soort opvulmiddel / stopverf achtig iets bestond.

Jim Marshall
25 maart 2004, 18:41
Als het geen bekledingsmateriaal is...

Vraag het eens bij een verfspeciaalzaak (dus niet de gamme e.d.)

Of kijk eens in de bieb voor een boekje creatief schilderen.

Serieus, daar kun je vaak handige tips in vinden voor het doe het zelfen aan het uiterlijk van je gitaar/versterker.

riesj
25 maart 2004, 18:49
..........Of een zwarte viltstift........

groetjes,

nicoverduin
25 maart 2004, 20:31
of een mailtje naar H & K?
Nico

Mr.Bluesbreaker
25 maart 2004, 23:44
Of gewoon niet repareren? :roll:

Theije
26 maart 2004, 00:41
Of gewoon niet repareren? :roll:

Ja is ook een optie, maarja het is de bedoeling dat ie uiteindelijk nog weer verkocht moet worden dus ja :D

Dirk_Hendrik
26 maart 2004, 09:58
Ik was zelf pasgeleden naar Tolex op zoek. Daardoor kwam ik uiteraard ook bij FNS terecht als nederlandse supplier. Het feit dat datzelfde spul bij Ampwares http://www.tubeampparts.com 15 dollar per yard (bijna een meter) en 44 euro per meter kost bij FNS betekent dat FNS wat mij betreft naar omzet kan fluiten. Prijzen iets te veel over de kop laten gaan......

hadv
26 maart 2004, 22:14
ik heb laatst een box bekleed met een soort kunstleer dat ik bij de stoffeerder heb gehaald
17 pleuri de meter of zo, in ieder geval betaalbaar
en ook best knap geworden (al vind ik het wel een kolerenwerk)