PDA

View Full Version : Sunn by Fender?!? WTF?!



SilverFoo
25 maart 2004, 13:19
Hallo,

Ik zie tegenwoordig allemaal advertenties op marktplaats en gitaarmarkt over Sunn gitaren. In de ad staat dat Sunn onderdeel van Fender is. Is dit waar?! Ik kan er namelijk helemaal niks over vinden? Of is het gewoon klinklare bullshit?

JV
25 maart 2004, 13:34
sunn was ooit van fender ja, of het dat nu nog is weet ik niet

gjlp
25 maart 2004, 13:35
Itīs true. Op dit moment geloof ik niet meer, maar het is wel zo geweest.

fred dons
25 maart 2004, 14:11
tis nog steeds van fender en een aantal jaar geleden hebben ze onder die naam stratjes gemaakt. Het was werkelijk de meest grote bagger die ooit als strat verkocht werd, en zou qua kwaliteit ver onder die van bijvoorbeeld een affinity strat gesteld moeten worden. kort hierna kwamen de affinities en is men gestopt met deze failure
Sunn is eigenlijk een versterker merk en onder die naam wordt nog steeds door Fender high end versterkers gemaakt

Harry
25 maart 2004, 15:08
de Sunn-gitaarversterkers waren niet echt verkeerd, maar de laatste die ik gehoord heb was een kleine 20 jaar geleden.

amon
25 maart 2004, 16:51
in de repetitieruimte stond een sunn versterkertje... 15 watt niet groter dan 30x30x20... :-?

oliver538
26 maart 2004, 10:49
Ha,
ik heb hier ook nog een Sunn-versterkertje staan!
Nooit geweten wat het was, heb 'm gekregen van mijn neef die hem ook weer van iemand had enz. enz.
'T is een basversterkertje, maar hij klinkt eigenlijk niet heel erg verkeerd.

LJay
26 maart 2004, 12:04
Ik ben begonnen op een sunn by fender stratje. Gelukkig had ik hem geleend want het is idd niet veel soeps. Door ontbreken van halspen niet af te stellen, frets die uitsteken waardoor je noten mist, elemten die prut zijn, etc.

zium
30 maart 2004, 12:17
mijn eerste versterker was ook een sunn (by fender) versterker (15 watt, geen reverb), en man wat haat ik dat ding. er komt echt een klote geluid uit. toonloze distortion, mijn scheten klinken nog mooier. voor zover ik weet zijn sunn versterkers gewild bij stoner/doom bands maar ik denk dat die uit zijn op die oude modellen. de sunn beta lead series (solid state) schijnen behoorlijk dik te zijn. bands die ze gebruiken zijn o.a. melt banana en the melvins

zium
30 maart 2004, 12:18
mijn eerste versterker was ook een sunn (by fender) versterker (15 watt, geen reverb), en man wat haat ik dat ding. er komt echt een klote geluid uit. toonloze distortion, mijn scheten klinken nog mooier. voor zover ik weet zijn sunn versterkers gewild bij stoner/doom bands maar ik denk dat die uit zijn op die oude modellen. de sunn beta lead series (solid state) schijnen behoorlijk dik te zijn. bands die ze gebruiken zijn o.a. melt banana en the melvins

zium
30 maart 2004, 12:20
mijn eerste versterker was ook een sunn (by fender) versterker (15 watt, geen reverb), en man wat haat ik dat ding. er komt echt een klote geluid uit. toonloze distortion, mijn scheten klinken nog mooier. voor zover ik weet zijn sunn versterkers gewild bij stoner/doom bands maar ik denk dat die uit zijn op die oude modellen. de sunn beta lead series (solid state) schijnen behoorlijk dik te zijn. bands die ze gebruiken zijn o.a. melt banana en the melvins

Spieker
30 maart 2004, 15:20
Mijn eerste gitaar was ook een Sunn "Mustang" het geluid was zwaar waardeloos en hij is loodzwaar. :(
Heb er toen een Super 58 element in gezet en het geluid is nu prima!
speel er nu al 15 jaar op... kom bijna niet aan m'n andere planken