PDA

View Full Version : ESP/ltd Viper upgraden?



DenAntwan
25 maart 2004, 12:21
Ik heb mijn Viper nu bijna 2 jaar en ik vind het nog steeds een prachtgitaar, alleen denk ik dat hij een heel goede basisconstructie heeft en mits wat upgrades kan uitgroeien tot een supergitaar...

Ik dacht aan het vervangen van de stemmechanieken en de PU's en dan zien we wel verder.

Ik ken er niet heel veel van, maar ik heb ergens gelezen dat er stemkoppen bestaan met een soort van wieltje onder zodat je ze muurvast kan draaien en ze dus niet meer kunnen draaien (zijn dat Sperzel locking tuners?). Ik dacht dat dit mss de stemvastheid erg ten goede kan komen (ondanks dat ik mijn gitaar opnieuw heb laten afstellen en nu telkens wat grafiet op de topkam doe bij het vervangen van de snaren, durft hij bij intensief string benden wel eens ontstemmen).

Verder heb ik er nu de standaard Duncan Designed PU's inzitten. Zou het erg veel verschil maken als ik er high end elementen erin stop? En stel dat ik voor actief ga, moet er dan extra in de gitaar gezaagd/geboord worden?
Kortom: ik zoek goede elementen tegen een redelijke prijs die een stevige bottom end en een lange sustain geven: vette chuggah chuggah palm muting moet kunnen maar ook aangenaam shredden moet tot de mogelijkheden behoren...


Deze aanpassingen, worden deze door de gitaarwinkel gedaan en hoeveel mag dit allemaal ongeveer kosten?