PDA

View Full Version : Buizen top combo



AmplifierF
19 maart 2002, 20:28
Het is vast al tig-keer gevraagd maarja ik wil het wel graag weten; wat betaal je eigenlijk voor een beetje goede buizen combo.
De bak moet niet al te zwaar zijn, maar wel genoeg om in een bandje te spelen (punk).

Ik speel nu op een Fender stage 160 (die ga ik dan dus inruilen) en die is super zwaar. Het probleem is dat als ik op de stage speel dat, dat hij enorm blaast ook al staat het volume nog niet eens op 1 (wel goed geluid overgens)

Maarja graag advies over wat een goede, niet te zware buizenbak is, en wat voor een kabinet moet ik hier aanhangen?.
Voor de top geld: het liefst marshall of iets dergelijks. (mesa boogie zou helemaal mooi zijn maar ik ben bang dat de prijzen dan de pan uitrijzen)

Alvast bedankt

gangsta
19 maart 2002, 22:00
wat is je budget dan ongeveer? dat zal het al makkelijker maken om een advies te geven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-03-20 22:02 ]</font>

idono
20 maart 2002, 19:02
Hey,

Neem de marshall JCM602, deze combo is van hetzelde type als ik mijn top heb gekocht, en hij klinky echt zuper. Er zitten 2 x 12" speakers in en het vermogen is 60 watt.

Greetz Henk

AmplifierF
20 maart 2002, 21:12
Mijn budget is wat de Fender stage opbrengt (zo'n E.600 denk ik) + nog ongeveer 200.
Misschien meer maar in ieder geval zou het prettig zijn in totaal onder de 1000E the houden.

sicko-s
25 maart 2002, 14:34
te koop marshall combo JCM800,clean\lead footswitch,net gereviseerd,nieuwe eindbuizen,potmeters,etc.wegens overcompleet 420 euro:mail me SICKO_S@hotmail.nl

BLOK182
25 maart 2002, 17:37
Hey, als je op zoek bent naar
een mooie buizenbak dan kan ik
je een Engl Thunder of Screamer
aanraden. Ze kosten bieden zo rond
de 900 euro, dus als je net een
beetje een goeie aanbieding hebt...
Ze zijn helemaal buizen, 50 watt,
met een mooi clean kanaal en een vette
distortion. Engl heeft ook nog een
100 watt combo, maar die is nogal erg
prijzig (zo'n 1600-1800 euro)

Succes ermee