PDA

View Full Version : Vraag over een bandje (jipsiekings ofzo)



slayurrr
24 maart 2004, 23:56
Ik zat net te kijken naar barend en van dorp en daar speelde een bandje, ik weet alleen niet meer wat hun bandnaam was.
Ik dacht iets van "jipsiekings" ofzo, maar als ik daar op zoek dan vind ik niks.

Het is een bandje met vijf gitaristen en ze zingen in het spaans ofzoiets.

Kan iemand me helpen?

maisy
25 maart 2004, 22:36
dat zijn de gipsy kings :)

http://www.gipsykings.net/

slayurrr
25 maart 2004, 23:13
Hey, je hebt ff al mijn topics tevoorschijn getoverd :-D

En die gasten bedoelde ik inderdaad, tnx! 8-)

Pegasus
25 maart 2004, 23:56
Vanaf 1 april moet je ook even kijken op http://www.gipsyfan.com.
'k Heb al een voorproefje gezien van deze website, ziet er veel belovend uit.

Als je wat over ze wilt weten kun je het mij ook vragen, ik koop sinds begin jaren negentig al hun cd's.


De band is opgericht in mei 1979 en ze werden in 1988 wereldberoemd met de hit Bamboleo. Inmiddels hebben ze al 20 miljoen cd's verkocht.
Je kan ze ook kennen van de hit Baila Me, top 10 in 1991. Afkomstig van de cd Este Mundo, deze cd stond in dat jaar zelfs enkele weken op #1 in Nederland.

De band bestaat overigens uit acht gitaristen en zingen in een frans-spaans zigeuner-dialect.

Harry
26 maart 2004, 10:07
en ze maken een soort disco-variant op flamenco. Thuis bij het kampvuur klinkt het al een stuk authentieker, maar op de plaat......
Maar het is wel gezellig.

slayurrr
26 maart 2004, 14:05
Ik vind het wel grappige muziek, goed voor wat variatie in mijn muzieklijst.

Helaas kan ik dat ene nummer wat ze bij Barend en van Dorp speelden niet vinden.... :-?

Pegasus
27 maart 2004, 12:36
en ze maken een soort disco-variant op flamenco. Thuis bij het kampvuur klinkt het al een stuk authentieker, maar op de plaat......
Maar het is wel gezellig.

Op de plaat klinkt het inderdaad een stuk minder authentiek, wat overgens niet geldt voor hun eerste 2 cd's: Allegria en Luna De Fuego. In eigen beheer, live in de studio, opgenomen.
Met de volgende cd's gingen ze, met veel succes overigens, op de commerciële toer.

Op hun nieuwe Roots nemen ze weer afstand van de moderne productietechnieken en klinken ze weer lekker authentiek.



Ik vind het wel grappige muziek, goed voor wat variatie in mijn muzieklijst.

Helaas kan ik dat ene nummer wat ze bij Barend en van Dorp speelden niet vinden....


Het nummer dat ze daar speelden heet Hermanos en staat uiteraard op de cd Roots. Sinds 22 maart in de winkel te koop.
http://images.amazon.com/images/P/B0001ADATW.01.LZZZZZZZ.jpg

Hun muziek is voor mij in ieder geval een leuke afwisseling naast het geweld van Joe Satriani en Steve Vai.

Misschien kun je de titel van de topic veranderen in Gipsy Kings.

Embryoyo
28 maart 2004, 16:41
Je kan ook gewoon 1 topic openen...

wietse
28 maart 2004, 17:52
jij komt er ook nog wel achter merijn dat hier niet alles perfect werkt , doet ie heus niet met opzet.

Embryoyo
28 maart 2004, 18:58
2 of 3, OK. Maar zoveel? :-?

wietse
28 maart 2004, 19:06
komt voor hangt er van af hoe vaak je op de ok knop drukt als het weer eens niet wil.
en soms plaats je een topic en dat is dan opeens weg dus plaats je weer een nieuwe.
wat dat betreft is het een bende hier.

Embryoyo
29 maart 2004, 13:26
Ow... OK.