PDA

View Full Version : Wat is de allermooiste delay?



semt-x
24 maart 2004, 23:02
Wie vind welk merk de allermooiste delay heeft en waarom?
Rare vraag misschien, maar ben op zoek naar een delay pedaal vandaar.


Alvast bedankt

Nielsje
24 maart 2004, 23:07
je bent wel inkopen aan het doen he?

EHX memory man deluxe --> niet te verklaren gewoon goddelijk mooi

Carl Martin DeLayla --> goeie analoog delay

en tja.. een echte TapeEcho is natuurlijk onversmaadbaar.. the real stuff :)

Mithrandir
24 maart 2004, 23:12
Ik vind ook de Memory Man Deluxe erg mooi, maar zodra ik hem gebruik op het lead kanaal van mijn Engl vind ik het geluid wat modderig en ongedefinieerd worden (misschien instellingen, maar toch). Ik vind persoonlijk dat een digitale delay dan een stuk beter tot zijn recht komt.

Maar over het algemeen, op een cleane versterker of een lichte / tot medium oversturing klinkt de memory man idd goddelijk.

semt-x
24 maart 2004, 23:18
Ach, inkopen, ja iedere hobby kost geld.
Maar ik wil me gewoon eerst goed laten informeren en dan pas de daadwerkelijke actie.
Aangezien ik nog een beginner ben.

Maar in ieder geval alweer bedankt voor de reacties.

Speeddemon
24 maart 2004, 23:28
Ibanez DE7, doet gewoon digitaal (2,6 seconden!) alsmede een zeer overtuigende analoog-simulatie. Niet te duur.

EHX Deluxe Memory Man. Kan soms wel echt TE zompig zijn. Maar t is sowieso een unieke sound.

Boss DM-2: lekker analoog, maar toch nog helder.

Ibanez AD9: (HIJ WAS ER VANDAAG DUS NIET, KUT-TPG!!! :evil: :evil: :evil: ) Deze zou wat 'smoother' zijn dan de DM-2. Lucky kan je daar meer over vertellen.

gr. Remco

Robbert
24 maart 2004, 23:46
CM Delayla: vrij lange delay (meer dan een halve seconde, minder dan twee), zeer helder en transparant, zoals alle CM pedalen. Some like it, some don't. Met tap knop (2e afspeelknop). Kan storing geven op transistor versterkers.

DM-2: Warm, kort, maar lekker.

AD80/9: Warm indeed, korte delay uiteraard ook, maar voordeel: blend knop. Kun je de hoeveelheid delay en clean mee regelen.
Ik heb mijn DM-2 verkozen boven de AD80, omdat die toch iets praktischer is dan de AD80 (0-serie ipv 9-serie).

Lucky
25 maart 2004, 00:05
:evil: DAMN !!!! :evil:
daar baal ik dus wel van, Remco!
smekzooi!

ad9. juist ja...
iets minder helder dan de dm-2, iets minder definitie in de repeats en de "stilte" tussen de repeats is minder prominent.
perfect om als sfeermakertje te gebruiken. warm ruimtelijk klinken zonder dat je de repeats al te duidelijk hoort herhalen... hij heeft een soort reverb achtige kwaliteit.
dm-2 heeft een tikkie meer delaytijd ..en de snelheidpot van de repeats is andersom in vergelijking met de ad9 (clockwise is sneller bij de dm-2)
beiden fantastische analoge delays!

oh ja, en de dm-2 heeft nog wel eens een switch die af en toe hapert :o :cry: :wink: :o

Speeddemon
25 maart 2004, 00:43
oh ja, en de dm-2 heeft nog wel eens een switch die af en toe hapert :o :cry: :wink: :o
blame PHX! :wink:
volgens mij ligt t aan hoe hard en waar je erop trapt. En af en toe in blazen hielp ook wel eens.

Robbert
25 maart 2004, 00:58
Lucky, ik heb laatst een boss-replacement-switch gekocht via Smallbearelec.
Als het echt aan de switch ligt (kan ook aan de FETschakeling liggen), kan ik je er een opsturen??

vinni
25 maart 2004, 01:02
Had eerst een DL4 van Line 6. Zeker niet slecht!
toen wilde ik alleen nog analoog.....eigenlijk alleen maar om het
analoog zijn......niet de juiste motivatie eigenlijk.
Heb toen een maxon Ad80 gekocht. Voor korte rockabilly slap echo perfect maar niet voor U2-style. Niet mijn smaak. Heb'm nog wel.

Heb nu een T-rex Replica. Niet analoog maar zeker zo warm.
Goed apparaat! de Delayla heb ik niet geprobeerd maar de CM-pedalen kennende zal dat ook wel in oirde zijn!

Groet,
Vinni

vinni
25 maart 2004, 01:03
Had eerst een DL4 van Line 6. Zeker niet slecht!
toen wilde ik alleen nog analoog.....eigenlijk alleen maar om het
analoog zijn......niet de juiste motivatie eigenlijk.
Heb toen een maxon Ad80 gekocht. Voor korte rockabilly slap echo perfect maar niet voor U2-style. Niet mijn smaak. Heb'm nog wel.

Heb nu een T-rex Replica. Niet analoog maar zeker zo warm.
Goed apparaat! de Delayla heb ik niet geprobeerd maar de CM-pedalen kennende zal dat ook wel in oirde zijn!

Groet,
Vinni

Antal
25 maart 2004, 01:09
De delayla is idd een erg goed pedaal. Hij gaat tot een halve seconde max. Ik vraag me alleen nog steeds af of ik hem z'n geld nou wel waard vind, want hij is behoorlijk prijzig.

Lucky
25 maart 2004, 06:44
Lucky, ik heb laatst een boss-replacement-switch gekocht via Smallbearelec.
Als het echt aan de switch ligt (kan ook aan de FETschakeling liggen), kan ik je er een opsturen??

Ja, graag...maar ik heb de bout idee van hoe ik dat aan moet pakken...
maar daar kom ik wel uit denk ik.
Ik dacht toch gewoon een kwestie van er uit en er inschuiven......
je hoeft niet te solderen toch. mail me maar ff over hoe of wat.

idd, Remco
enig beleid in het voetstamperen wil wel helpen...zo lijkt het...soms......
Het mankement verraste me maar direct bleek ook dat het nog wel opgeslagen stond in mijn onderbewuste...van de laatste pedltonesnobday, toen ik het beestje op het laatst nog even heb mogen beroeren.

treblemaster
25 maart 2004, 10:54
Ik heb de Danelectro danecho en ben erg tevreden. Ik gebruik 'm om een Dead Kennedy's geluid te krijgen (east Bay Ray gebruikte een echo plex) en ik vind zelf dat het aardig in de buurt komt.
IK heb geen andere pedalen getest, dus kan 'm niet vergelijken.

bobdieleman
25 maart 2004, 12:27
Vinni heb je interesse om die ad80 te ruilen tegen mijn jekyll and hyde ultimate distortion? ik hoor het wel. Gr. :cool:

Marc Oblivian
25 maart 2004, 16:36
Ik heb de Danelectro danecho en ben erg tevreden. Ik gebruik 'm om een Dead Kennedy's geluid te krijgen (east Bay Ray gebruikte een echo plex) en ik vind zelf dat het aardig in de buurt komt.
IK heb geen andere pedalen getest, dus kan 'm niet vergelijken.

Haha....ik vraag me af ze hier wel weten wie de Dead Kennedys (laat staan East Bay Ray) zijn :-D :-D

semt-x
25 maart 2004, 18:20
Ik geloof ook wel dat ik het beste voor een analoge delay kan gaan??? Op digitaal zitten meerdere mogelijkheden, maar denk dat het uiteindelijke geluid toch de druppel is.
Dan maar iets minder mogelijkheden, maar uiteraard wel een mooie echo....

En wat is zo'n tape-echo, is dat dan ook echt the real stuff??

In ieder geval bedankt tot zo ver!

semt-x
25 maart 2004, 18:24
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:24
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:25
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:26
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:26
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:26
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:28
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:31
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

semt-x
25 maart 2004, 18:31
Toch zit ik te denken aan een analoog delay pedaal.
Alleen ben er nog steeds niet uit welke, wat is trouwens zo'n TapeEcho?
Is dat echt het beste delaypedaal wat er te krijgen is???

Ik weet dat analoog minder opties heeft dan digitaal, maar daarintegen staat ook beter geluid, zit ik goed??

Ik maak voornamelijk NU-metal, Deathmetal en lekkere Rock....

In ieder geval tot zover bedankt!

vinni
25 maart 2004, 22:25
Hoi,
Nee....niet echt, heb ook nog een Xotic AC en RC booster over die ik niet gebruik......distortion/overdrive genoeg dus!

Vroeger (nou ja....6 maanden geleden) gebruikte ik veel meer effecten dan nu. Sinds ik mijn ENGL Ritchie Blackmore heb, heb ik veel effecten niet meer nodig....heb ze nog wel.....

Vinni

vinni
25 maart 2004, 22:26
Hoi,
Nee....niet echt, heb ook nog een Xotic AC en RC booster over die ik niet gebruik......distortion/overdrive genoeg dus!

Vroeger (nou ja....6 maanden geleden) gebruikte ik veel meer effecten dan nu. Sinds ik mijn ENGL Ritchie Blackmore heb, heb ik veel effecten niet meer nodig....heb ze nog wel.....

Vinni

vinni
25 maart 2004, 22:26
Hoi,
Nee....niet echt, heb ook nog een Xotic AC en RC booster over die ik niet gebruik......distortion/overdrive genoeg dus!

Vroeger (nou ja....6 maanden geleden) gebruikte ik veel meer effecten dan nu. Sinds ik mijn ENGL Ritchie Blackmore heb, heb ik veel effecten niet meer nodig....heb ze nog wel.....

Vinni

vinni
25 maart 2004, 22:27
Hoi,
Nee....niet echt, heb ook nog een Xotic AC en RC booster over die ik niet gebruik......distortion/overdrive genoeg dus!

Vroeger (nou ja....6 maanden geleden) gebruikte ik veel meer effecten dan nu. Sinds ik mijn ENGL Ritchie Blackmore heb, heb ik veel effecten niet meer nodig....heb ze nog wel.....

Vinni

treblemaster
25 maart 2004, 23:02
Haha....ik vraag me af ze hier wel weten wie de Dead Kennedys (laat staan East Bay Ray) zijn

Da's toch gewoon algemene ontwikkeling? :???: :D

Harry
26 maart 2004, 10:02
ik kan nu wel weer een grap maken over echo echo echo, maar kunnen jullie niet gewoon, als het posten niet LIJKT te lukken, even 2 keer 'vorige' indrukken en dan vernieuwen? Dan staat je post er gewoon.

Marc Oblivian
26 maart 2004, 10:05
Haha....ik vraag me af ze hier wel weten wie de Dead Kennedys (laat staan East Bay Ray) zijn

Da's toch gewoon algemene ontwikkeling? :???: :D

My point exactly :razz: :-D