PDA

View Full Version : Adrian Smith



THW
24 maart 2004, 21:49
test

THW
24 maart 2004, 21:49
Als je deze gast niet kent dan hoor je eigenlijk niet in de gitaarwereld thuis!

Hij is echt fantastisch, niet alleen kwa gitaar spel maar ook als songwriter: Telkens als ik Paschendale luister gaan de rillingen over me lijf!

Wie deelt dezelfde mening als ik??

Kjiratsiekoedel
24 maart 2004, 22:13
1. ik ken hem niet
2. als hij voornamelijk ene goede songwriter is die ook nog gitaarspeelt, dan zou hij meer in het dicht/songwriter wereldje thuis horen

Maiden Michiel
25 maart 2004, 00:24
ASAP heerst ook!

THW
25 maart 2004, 17:01
ASAP heerst ook!

HELL YEAH!

Fuhgawz
25 maart 2004, 17:09
Ik ken hem niet dus ik hoor niet in de gitaarwereld thuis. Ik ben een gitaar-paria :roll:

JV
25 maart 2004, 17:11
je kent iron maiden niet?

THW
25 maart 2004, 17:39
Ik ken hem dus ik hoor niet in de gitaarwereld thuis. Ik ben een gitaar-paria :roll:

nu in ieder geval niet in de gitaar - metal wereld

Fuhgawz
25 maart 2004, 22:20
Ik ken hem niet dus ik hoor niet in de gitaarwereld thuis. Ik ben een gitaar-paria :roll:

nu in ieder geval niet in de gitaar - metal wereld

Daar kan ik mee leven :wink:
Ik ken Iron Maiden wel, maar ik hou er gewoon niet van. Ik heb me dus ook nooit in de gitaristen verdiept.

RS-Rik
26 maart 2004, 23:41
Is adrain dan de beste gitarist van maiden? (Daaaaaar kun je uuuuuren over discussieren.. heeft geen zin man.. who cares eigenlijk, heel maiden is gewoon supervet)

De tekst van pachendale is niet zo heel moeilijk.. gewoon een beetje fantasie hebben en kunnen rijmen. tekst van een nummer als Revelations is veel moeilijker omdat dat allemaal in de 2e taal is geschreven (die tekst moet je dus niet letterlijk opvatten)

Ik vind New Frontier (van Nicko) eigenlijk ook best pakkend, the thin line between love and hate ook, en rime of tha ancient marines roeleert ook.

THW
27 maart 2004, 09:04
Is adrain dan de beste gitarist van maiden? (Daaaaaar kun je uuuuuren over discussieren.. heeft geen zin man.. who cares eigenlijk, heel maiden is gewoon supervet)

De tekst van pachendale is niet zo heel moeilijk.. gewoon een beetje fantasie hebben en kunnen rijmen. tekst van een nummer als Revelations is veel moeilijker omdat dat allemaal in de 2e taal is geschreven (die tekst moet je dus niet letterlijk opvatten)

Ik vind New Frontier (van Nicko) eigenlijk ook best pakkend, the thin line between love and hate ook, en rime of tha ancient marines roeleert ook.

ik zei niet dat Adrian de beste was van Iron Maiden en daarover kan je uren over zeuren en je mening geven maar we komen er toch niet uit

En weet heus wel dat paschendale niet zo bar moeilijk is geschreven maar het gaat niet om de moeilijkheid maar hoe het klinkt: denk maar aan de Beatles die hebben ook makkelijke liedjes geschreven maar ze zijn wel goeie liedjes

RS-Rik
29 maart 2004, 14:44
Ja das waar... makkelijk betekend niet slecht. AC DC heeft ook een hoop koele nummers.

Pachendale is nog steeds een koel nummer, maar dat hebben ze ook te danken aan Bruce.. veel Maiden nummers zijn echt geschreven voor hem en niemand kan het nadoen.
Volgens mij gebruiken ze ook maar weinig geestverruimende middelen als ze hun nummers schrijven.

belfrink
29 maart 2004, 20:32
Ja das waar... makkelijk betekend niet slecht. AC DC heeft ook een hoop koele nummers.

Pachendale is nog steeds een koel nummer, maar dat hebben ze ook te danken aan Bruce.. veel Maiden nummers zijn echt geschreven voor hem en niemand kan het nadoen.
Volgens mij gebruiken ze ook maar weinig geestverruimende middelen als ze hun nummers schrijven.

Dat is ook de kracht van Iron Maiden, ze zijn na al die jaren zo op elkaar ingespeeld dat geen van de bandleden te vervangen is.

belfrink
29 maart 2004, 20:33
Ja das waar... makkelijk betekend niet slecht. AC DC heeft ook een hoop koele nummers.

Pachendale is nog steeds een koel nummer, maar dat hebben ze ook te danken aan Bruce.. veel Maiden nummers zijn echt geschreven voor hem en niemand kan het nadoen.
Volgens mij gebruiken ze ook maar weinig geestverruimende middelen als ze hun nummers schrijven.

Dat is ook de kracht van Iron Maiden, ze zijn na al die jaren zo op elkaar ingespeeld dat geen van de bandleden te vervangen is.

belfrink
29 maart 2004, 20:33
Ja das waar... makkelijk betekend niet slecht. AC DC heeft ook een hoop koele nummers.

Pachendale is nog steeds een koel nummer, maar dat hebben ze ook te danken aan Bruce.. veel Maiden nummers zijn echt geschreven voor hem en niemand kan het nadoen.
Volgens mij gebruiken ze ook maar weinig geestverruimende middelen als ze hun nummers schrijven.

Dat is ook de kracht van Iron Maiden, ze zijn na al die jaren zo op elkaar ingespeeld dat geen van de bandleden te vervangen is.

ssj3goku
4 april 2004, 22:44
Maiden ruutl gewoon.

Kotex

.

:D

Maiden Michiel
5 april 2004, 09:48
Maar dat is evident.

belfrink
5 april 2004, 09:58
Maar dat is evident.

Lijkt me duidelijk. :-D

lord bean
5 mei 2004, 09:54
Ik vind inderdaad dat adrian smith de beste/meest waardevolle gitarist van maiden is.
Toen hij wegging in 1989 kwamen de mindere albums uit. Pas in 2000 toen hij terugkwam brachten ze weer steengoede albums uit.
Alhoewel ik niet kan zeggen hoe waardevol dave murray is. HIj is per slot van rekening nog nooit uit maiden gegaan...

Persoonlijk hou ik niet zo van janick gers. Vooral als hij de solopartijen van adrian smith live aan het verneuken is. Laat die man z'n eigen solo's verkrachten. Ik zou er niet om rouwen als hij uit maiden ging en maiden gewoon weer 2 gitaristen heeft (dave & adrian)

Maar.. janick heeft natuurlijk ook wel z'n sporen nagelaten. Zo vind ik het nummer dance of death veel gaver dan paschendale bijvoorbeeld. Die solopartijen geven me ook koude rillingen. Net zoals die solo van janick in blood brothers en zo kan ik nog wel even doorgaan

RedBuell
6 mei 2004, 00:11
Smith hoort gewoon bij maiden hij laat maiden als maiden klinken toch vind ik de stijl van murray beter, puur persoonlijk denk ik. Gers vind ik ruk vooral zijn solo's zijn zo rommelig om over live maar niet re praten. Ik heb ze na 7th son niet gevolgd ben meer naar slayer e.d. gaan luisteren.
Ik vond no prayer en fear of the dark helemaal niks.

Thom TK
7 mei 2004, 01:33
Ik persoonlijk vind de solo's van Murray altijd net iets leuker.
Maargoed, Maiden heeft echt goede solo's, heb ik altijd al gevonden 8-)

Il_Falco
4 februari 2008, 18:28
adrian smith lijkt mij muzikaal toch wel heel goed. de riffjes zijn toch ook wel geniaal lijkt me....
nu op sologebied klinkt hij wel de beste vind ik. (maar ik kan niet zeggen welke solo van hem is :P)

Kris Haex
5 februari 2008, 20:11
Goede melodische gitarist!