PDA

View Full Version : Marshall VBA 400 bass amp



Mr. Michiel
24 maart 2004, 20:22
http://www.music-town.de/onlineshop/bilder/bass/marshallvba400.jpg

zijn er mensen met meningen/ervaringen met deze bass amp? ik zou ze graag horen :)

tzit namelijk zo, de bassist van mijn band wil een andere bassamp + cabinet, hij heeft 2000/2500 te besteden..... wie heeft er nog goede tips. we willen een goed STRAK geluid om ook goed te bluesen enzo :)

dus zijn we opzoek naar een leuke buizen top + cab

bvd!!

Chris Wolstenholme
24 maart 2004, 21:03
pfff geen ervaring mee, maar als in enigsinds doet wat me marshall DBS doet is het mijn natte droom, volledig buizen :D

Semafoor
24 maart 2004, 21:21
Er staat er eentje op marktplaats momenteel..., kans is klein dat je 'em nog ergens tweedehands vindt en zo heb je weer wat meer geld over om aan een cab te besteden anders hou je daar wel vrij weinig geld voor over als je iets van volledig buizen zoekt. Of hadden jullie deze al zien staan en is dat de reden van de vraag :)?
Zelf ben ik tevreden met mijn eden omdat die een mooi warm rond geluid heeft met wat nadruk in het midden, waardoor ik redelijk duidelijk in de mix zit. En ik kan me ook goed voorstellen dat veel mensen je ampeg zullen aanraden voor de wat vettere blues, of een mesa 400+, of misschien een ebs fafner, trace elliot v6 etc., alles met buizen zal wel aanslaan denk ik. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de marshall, zo heel erg vaak kom je ze eigenlijk ook niet echt tegen bij de bassisten.

Bazz
24 maart 2004, 21:24
EBS fafner met een EBS 4*10 eronder
Dat is in ieder geval waar ik voor ben gevallen, maar je moet gevoon heel veel gaan proberen!
he wat naar, muziekzaken afstruinen!!
Veel plezier

josh.vandenberg
25 maart 2004, 13:52
De vba400 klinkt niet zo wollig als een ampeg,maar er staat er een 2 e hands op marktplaats.Genoeg jongens vinden 'm tezwaar.In gewicht en vermogen ,daarom wordt ie verkocht,natuurlijk.

Je kunt er echt naast 4 fullstacks staan en ze komen niet boven je uit en daar schuilt het proibleem,want het geluid gaat dwars door je heen.

Voor kroegen ongeschikt,voor dynamo open air en te luide druummers.een aanrader.

Vermogen te over

Clunk
25 maart 2004, 17:00
Je kunt er echt naast 4 fullstacks staan en ze komen niet boven je uit en daar schuilt het proibleem,want het geluid gaat dwars door je heen.








ehehehe.. dat wil je toch juist :D :razz:

Laus
25 maart 2004, 17:05
De vba400 klinkt niet zo wollig als een ampeg,maar er staat er een 2 e hands op marktplaats.Genoeg jongens vinden 'm tezwaar.In gewicht en vermogen ,daarom wordt ie verkocht,natuurlijk.

Je kunt er echt naast 4 fullstacks staan en ze komen niet boven je uit en daar schuilt het proibleem,want het geluid gaat dwars door je heen.

Voor kroegen ongeschikt,voor dynamo open air en te luide druummers.een aanrader.

Vermogen te over

ik heb de DBs7400 met 4x12..en je kan hem perfect afregelen. ook in relatief kleine ruimtes. Al heb ik daar een 4x10 voor.

Chris Wolstenholme
25 maart 2004, 17:29
veel vermogen kan je toch ook gewoon wat zachter zetten?

josh.vandenberg
26 maart 2004, 20:51
Maar het geluid blijft gewoon gigantisch dik.

Mr. Michiel
28 maart 2004, 15:10
we hebben afgelopen vrijdag een Trace alliot stack uitgeprobeert. een 300w top (19'' rack) + 4x10 cabinet en een 1x18'' cabinet. dit klonk echt als een tiet dus daar gaan we achteraan. even kijken of we wat aan de prijs kunnen doen (deze is nu 2500 als set)

Mr. Michiel
29 maart 2004, 00:22
deze stack:

http://www.trace-elliot.com/images/gp12x.jpg
http://www.trace-elliot.com/images/1048hs.jpg
http://www.trace-elliot.com/images/1818.jpg

AntY
29 maart 2004, 10:30
dat is een zotte prijs.


ik zag laatst een TE 1x18" voor 150 euro op mp staan, dacht m te kopen maar heb ik toch niks aan, te groot geluid, dan liever een 15"

De rest van mijn set heb ik tweedehands heb ik 650 voor betaald, met precies dezelfde 4x10, maar dan met het oude vinyl bekleding. was een superkoopje, maar had wel dezelfde preamp (GP12) PLUS nog een buizen pre en een buizen eindtrap!

is het een set die al jaren in de winkel nieuw te koop staat of een tweedehands set?

josh.vandenberg
29 maart 2004, 11:53
Dat is inderdaad een idiote prijs.Trace is super ,maar het bestaat niet mee .Dat wordt niet leuk als je onderdelen nodig hebt.Ik heb voor 199 de 4x10 inch kast gekocht.350 is daarvoor echt het matje.Die 18 inch werkt pas na het podium en achterin de zaal.

Dan zou ik echt voor zo'n 1200 die marshall nemen.Marshall verkoopt er misschien 10 per jaar in nederland, dus zo'n ding wordt echt goud waard.

Trace is heel goed,maar over en iedereen heeft wel wat van trace.Marshall is wat dat aangaat veel exclusiever.Ook al zal niet iedereen dat met me eens zij n.En neutraler,met trace maakt het niets uit wat voor bas je hebt,het klinkt aallemaal hetzelfde.Goed,maar hetzelfde

AntY
29 maart 2004, 19:59
Mijn warwick klinkt wel degelijk een heel stuk beter en met meer definitie dan mn el cheapo cort op mn trace. wel is het zo dat trace een behoorlijke kleuring aan het geluid geeft. t is geen SWR. het geluid moet je dus wel aanstaan.

qua prijs weet ik vrijwel zeker dat je behoorlijk wat af kan dingen als het een nieuwe is. het is een ding wat dan al behoorlijke tijd in die winkel te koop staat, ze zullen blij zijn als ze er vanaf komen.

dat marshall meer waard gaat worden dan trace is onzin. juist omdat trace niet bestaat zal dat juist sneller meer waard worden dan marshall. klantenservice is er nog steeds, onderdelen weet ik niet. je zal er nog wel aan kunnen komen en anders bij electronicazaken het meeste wel kunnen bestellen. bovendien is TE heel erg goed spul, kans dat er iets onvervangbaars stuk gaat is nogal klein.

bedenk dat er genoeg andere ampbouwers zijn die vergelijkbaar materiaal aanbieden, terwijl er geen andere ampbouwer is vergelijkbaar met trace elliot. daarnaast heeft marshall (wellicht onterecht) niet zon bijzondere reputatie wat basversterkers aangaat.

Mr. Michiel
30 maart 2004, 01:46
de stack is idd gewoon nieuw, en die zaak heeft ook aardig wat trace elliot spul staan nog hoor!! dus als we die hele zooi mee kunnen nemen voor 1500 doen we het toch goed of niet?? ik denk namelijk nooit dat ze zooo laag gaan met de prijzen zoals net door josh.vandenberg genoemd is

AntY
30 maart 2004, 10:14
als het een nieuwe stack is: probeer inderdaad gewoon veel af te dingen. tip: een winkel geeft liever spul weg dan dat ze korting geven. 500 euro eraf en wat duur klein spul is niet verkeerd. snaren, effecten, speaker- en instrumentenkabels bijvoorbeeld. ik weet neit wat je nodig hebt verder....

AntY
30 maart 2004, 10:14
welke winkele is dat trouwens als ik zo vrij mag zijn :P

josh.vandenberg
30 maart 2004, 12:40
1500 voor nieuwe gear is niet slecht,ik heb 2e hands 4x 10 inch en 15 inch boxen gezien in winkels voor 600 per stuk.

zo'n versterker is we400 a500 waard,dus als het goed klinkt is 1500 redelijk,2000 is te veel

Mr. Michiel
31 maart 2004, 00:45
welke winkele is dat trouwens als ik zo vrij mag zijn :P

dat hou ik liever even voor me, maar begrijp me niet verkeerd onze bassist is heilig van die stack en wil em graag kopen en anders istie straks weg :razz:

speakerkabels enzo erbij is natuurlijk een vereiste, maar we zullen zien, binnenkort is het zo ver :)

Mr. Michiel
2 april 2004, 12:55
we gaan ws donderdag de boel halen. ik probeer naar 1750 af te dingen. incl speakerkabels dan. de rest hebben we allemaal. de versterker is trouwens een AH600 12gpx ofzo dus een 600 w ipv 300 wat ik eerder vermeldde.

heeft iemand nog goede afdingtips?? en/of tricks?

Venomer
2 april 2004, 13:13
Blijkbaar staat die stack al een tijd (een paar jaar?) in de winkel. Ik kan me voorstellen dat ze er zo langzamerhand wel eens van af willen. Dat kan de prijs drukken.

Mr. Michiel
2 april 2004, 23:48
zitten er eigenlijk buizen in de Trace AH600 12gpx (600w versterker top)? ik weet iig wel 100% zeker dat er buizen in de pre-amp zitten want hij moet ff opwarmen iig, maar zitten ze ook in de eind versterker?

AntY
3 april 2004, 00:49
nee.

de GP12 is solidstate, als het goed is kan je die blenden met de buizen. de eindtrap van een RAH600 bestaat uit MOSFET's.

Mr. Michiel
3 april 2004, 12:29
nee.

de GP12 is solidstate, als het goed is kan je die blenden met de buizen. de eindtrap van een RAH600 bestaat uit MOSFET's.

oei, mosfet, das toch ontzettend duur als je het moet vervangen?

Mr. Michiel
8 april 2004, 23:59
Nou we hebben vandaag een keuze gemaakt:

Trace Elliot V-type 300w buizen amp
4x10 trace elliot cab
1x18 trace elliot cab


EN EEN SOUND :o

AntY
9 april 2004, 00:40
vet :)

Mr. Michiel
9 april 2004, 18:57
we gaan zondag weer repeteren dan zal ik even fotos maken :)

ik zeg er nu alvast bijdat dat ding op vol vermogen gewoon nog STRAK geluid geeft

Chris Wolstenholme
10 april 2004, 12:23
nee.

de GP12 is solidstate, als het goed is kan je die blenden met de buizen. de eindtrap van een RAH600 bestaat uit MOSFET's.

oei, mosfet, das toch ontzettend duur als je het moet vervangen?

jah dat wil ik ook wel eens weten :)