PDA

View Full Version : schakelboxje?



Globetrotter
24 maart 2004, 19:50
test

Globetrotter
24 maart 2004, 19:54
Hoi!

Ik vroeg me af of er schakelbakjes bestaan waarmee je het geluid van je gitaar even af kan zetten als je een andere gitaar aansluit. Wanneer ik mijn kabel uit mijn gitaar trek, en dan per ongeluk de plug aanraak, dan krijg je een mega brom-geluid... Ik zoek dus een kastje (footswitch ofzo) waarmee je dit even kan uitschakelen... Nu zet ik dan altijd mijn versterker af... maar das natuurlijk ook geen werk :-D Duidelijk?
Laat maar weten! :strat:

green_day
24 maart 2004, 19:56
sommige versterkers hebben zo'n switch: de standby switch.. die kan je uiteraard niet op je gitaar zetten

wietse
24 maart 2004, 19:56
kabel ook effe uit je versterker trekken.
of volume van je versterker eerst dicht draaien.

BartL
24 maart 2004, 19:57
Dag Bart,
Je bedoelt een pedaaltje waar je 2 gitaren in kan pluggen en de output in 1 versterker kan knallen? Die zijn er wel...ik ga 's ff zoeken

BartL
24 maart 2004, 19:58
Met deze tweekanaals switch kun je switchen tussen twee gitaren of twee versterkers. Erg handig!

van: € 47,-
voor: € 39,-


www.feedback.nl

Kost geen reet :razz:

BartL
24 maart 2004, 19:59
sommige versterkers hebben zo'n switch: de standby switch.. die kan je uiteraard niet op je gitaar zetten
Dat heb je als je een buizen-amp hebt. Dan gaat de max. spanning even van de buizen af. Ik weet niet of dat een goed idee is. Gewoon zo een bossje kopen, simpel!

amon
24 maart 2004, 20:40
ik heb een 'soundlab', is niet meer dan een kastje met een A en B kanaal (op een 9v batterij of adapter) en in ieder kanaal kunnen 4 jacks, en hebben alle 8 afzonderlijk volume met per kanaal een mastervolume, kostte me 2dehands 25 euro, was volgens mij nog gloednieuw!

BartL
25 maart 2004, 11:21
...heej Bart, kan d'r eigenlijk een adapter in een Vox v847?

Nielsje
25 maart 2004, 13:53
dat heeft toch geen reet te maken met een schakelkastje?

nee er kan geen adapter in een vox Vdittesdattes..

@ topicstarter:

t kan heel simpel, tis maar net hoe uitgebreid je het wel
gewoon simpel, 2 jacks, (in en out) en een dpdt schakelaar en je bent klaar. als je dan de switch intrapt wordt de input van je amp (waar normaal je signaal dus heen gaat) geschakeld aan de aarde.

wil ook nog een keer kunnen kiezen, bijv. tussen 2 versterker, dan ben je nog een jack nodig.

Je kan ook kiezen voor het hele gedoe, inclusief led, dan ben je een 3Pdt nodig...

simpele uitvoering:

behuizing 10 euri
switch 6 euri
jacks 2 euri

draad heb je vast wel ergens liggen..kom je op zo'n 18 euro uit..

en je kan er ook nog allemaal funky kleurtjes op spuiten enzo...

leuk he?

hou m'n webshots in de gaten, ik bouw op het moment een ABC switch en daar komen steeds meer foto's van..

Javaca
25 maart 2004, 14:15
En op het tweede kanaal van die A/B box zet je gewoon je stemapparaat.

Nielsje
25 maart 2004, 14:19
daarom bouw ik ook een ABC switch :)

ik heb maar 2 versterkers die ik ga schakelen :oops:

Les Paul
25 maart 2004, 14:47
Volgens mij bedoel je dit soort kastjes:

http://www.lehle.com/

Ik heb ze bij Nederland Muziek in Almere zien liggen.

Globetrotter
25 maart 2004, 15:10
Denk dat ik het perfect kan waarmaken met die Boss AB Box, en kost maar iets van een 40€... Allee, als er mensen zijn die soortgelijke kastjes kennen, maar dan met meer in/outgangen... ook welkom!

ijff
25 maart 2004, 16:03
En op het tweede kanaal van die A/B box zet je gewoon je stemapparaat.

Of je koopt gewoon iets al een BOSS TU-2 tuner.. als je die aantrapt wordt je signaal ook ge-mute, en kan je dus een andere gitaar inpluggen..

hexxxus
26 maart 2004, 14:59
Of een boss NS-2 in de mute functie of een boss psm-5

http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/psm5.xml

http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/ns2.xml