PDA

View Full Version : USA pedalen.



Nielsje
24 maart 2004, 17:34
test

Nielsje
24 maart 2004, 17:41
okeeej..

mijn huisgenoot gaat naar amerika voor een week ofzo. en die heeft ff voor me aangeboden wat voor me mee te willen nemen, als ik belangstelling heb..

nu heb ik geen geld voor een gitaar..maar een pedaal moet wel lukken dacht ik zo :)

iemand een idee welk effect ik goed zou doen om over te laten komen?

ik zoek eigenlijk nog een delay, of een chorus. een fuzz is ook welkome, maar die wil ik zelf ook wel bouwen..

nou ja..roep maar!

p.s. de gozer in kwestie is een gitaarNoob, en hij moet het 'makkelijk' kunnen vinden in een gitaarzaak. dus een boetiek effect ofzo dzal het wel niet worden..

Phyrexian
24 maart 2004, 18:07
Ik wou net zeggen... een pedaaltje van ZVEX, maar dat is echt boutique so :)
Anders misschien iets van Fulltone (is in de USA toch beter verspreid dan hier in Europa (in de shops toch))?

Mitch
24 maart 2004, 19:08
Ook Keeley spul en ZVex zijn daar in meerdere winkels vertegenwoordigd.
Maar die zijn ook daar niet echt goedkoop. Waarom kijk je niet bijvoorbeeld op musiciansfriend.com wat de pedalen daar kosten, of guitarworld ? Dan zie je wat de pedalen daar kosten en kun je zelf het prijsverschil uitrekenen. Waarschijnlijk weet je zelf beter dan wij welke pedalen je interesseren :razz:

Nielsje
24 maart 2004, 19:11
zit wat in..maar goed, het kon zijn dat jullie met geniale ingevingen kwamen..

ik bedoel, ik kan niet alles zomaar op dreuen..

ik kan natuurlijk ook wel een paar elementen laten meekomen, of een nano head :)

sash
24 maart 2004, 22:52
Keeley, Zvex, Fulltone, Menatone...

De wat bekendere boutique merken zijn wel vrij goed te verkrijgen in winkels, dus dat zou wel te doen moeten zijn.
Waar gaat ie heen in de USA?

Lucky
25 maart 2004, 00:11
Zvex!

beslist.

niet altijd even praktisch maar enorm leuk.
Ik heb een fuzzfactory op mijn board gehad waar ik absoluut geen enkel zinnig nut voor had, ik heb hem verkocht,...maar toch heb ik er spijt van. zelden heb ik zo'n maf, wreed, grappig pedal mogen bespelen.

Mijn SHO is vrijwel onmisbaar

Robbert
25 maart 2004, 00:55
Zvex. Heb je zijn videoclips al gezien en beluisterd? Geweldig!

bigtonemusicbrewery
25 maart 2004, 02:53
What is a huisgenoot? Anyways...what city is your huisgenoot going to?

Lucky
25 maart 2004, 06:48
a "huisgenoot" is a roommate.
someone you'd share a flat with but wouln't have a sexual or amourous relationship with.

Nielsje
25 maart 2004, 09:18
jup, we are students (we're going to college, that's the way the americans call it, isn't it?)

And we live together with three guys in a flat. It's a nice way of living..

having partys, cook together, do once in a week the dishes :P:P

anyway, he is going to michigan.. exact place I don't know, I will ask him :)

Phyrexian
25 maart 2004, 09:22
Zvex. Heb je zijn videoclips al gezien en beluisterd? Geweldig!

een Zvex Nanohead... die wil'k al lang :)

video's van Zvex??? waar????

Antal
25 maart 2004, 11:24
Gewoon op de website http://www.zvex.com/effects.html (Zvex)

Phyrexian
25 maart 2004, 11:29
Superzalig zeg :)
Ik was onlangs nog op de site en toen stonden er enkel mp3s... I love this.

Fuhgawz
25 maart 2004, 14:37
Gewoon op de website http://www.zvex.com/effects.html (Zvex)
Zeker!! Ik vind die Woolly Mammoth erg vet klinken. Is een fuzz voor bas, maar klinkt absoluut fantastisch met gitaar, zoals je in het filmpje ziet. Erg vet!! Net als die Nano Head.

Nielsje
25 maart 2004, 16:19
Bumperdebump!!!

die Wahprobe is gaaf!!!

hebben jullie die gezien?

die is echt meesterlijk man! zo een wil ik :)

MASTER!!!

zoiets ziet er toch geweldig uit onstage..

iemand die hem kent..of heeft geprobeerd misschien?

Mr.Bluesbreaker
26 maart 2004, 00:00
Als ik iets mocht meemen uit de VS, zou het waarschijnlijk een captain coconut van foxrox electronics worden. Man wat een fantastische analoge bak. Fuzz, octaver en volgens mij een tremelo, of rotary speaker effect. Maffe geluiden kun je hieruit krijgen, veel mogelijkheden. Beetje fuzz, octaver en binnen no time zit je in de solo van purple haze. Ook in combinatie met een Teese wah wordt het helemaal feest. (Ook leuk om uit de VS mee te nemen, wordt echter steeds goedkoper in Nederland.)

Mr.Bluesbreaker
26 maart 2004, 00:02
Als ik iets mocht meemen uit de VS, zou het waarschijnlijk een captain coconut van foxrox electronics worden. Man wat een fantastische analoge bak. Fuzz, octaver en volgens mij een tremelo, of rotary speaker effect. Maffe geluiden kun je hieruit krijgen, veel mogelijkheden. Beetje fuzz, octaver en binnen no time zit je in de solo van purple haze. Ook in combinatie met een Teese wah wordt het helemaal feest. (Ook leuk om uit de VS mee te nemen, wordt echter steeds goedkoper in Nederland.)

Mr.Bluesbreaker
26 maart 2004, 00:03
Als ik iets mocht meemen uit de VS, zou het waarschijnlijk een captain coconut van foxrox electronics worden. Man wat een fantastische analoge bak. Fuzz, octaver en volgens mij een tremelo, of rotary speaker effect. Maffe geluiden kun je hieruit krijgen, veel mogelijkheden. Beetje fuzz, octaver en binnen no time zit je in de solo van purple haze. Ook in combinatie met een Teese wah wordt het helemaal feest. (Ook leuk om uit de VS mee te nemen, wordt echter steeds goedkoper in Nederland.)

jpb
26 maart 2004, 00:27
Nielsje, waarom wil je een pedaal als je:
- (nog) niet precies weet wwelke
- op eBay.com vrijwel elk boutiqueofniet-pedaal kunt kopen voor zeer schappelijke prijzen met slechts $10-15 verzendkosten en geen invoerbelasting als je dat regelt met de verkoper (<$40=value).
Ik heb net een MXR phase 45 voor omgerekend Euro 75,- van ebay geplukt. Hoef je niet voor naar de VS....

Nielsje
26 maart 2004, 01:09
@ jbp,

ik ga niet naar de VS, maar een maat van me..dus hij heeft aangeboden om wat mee te nemen, als ik wil..

en nu ben ik op zoek naar iets bruikbaars..

zit zelf te denken aan een memory man ..

of een ernie ball volume pedaal.. die Zvex pedalen zijn gewoon te duur..:(

Lucky
26 maart 2004, 06:37
Ik zou wel proberen iets te kiezen dat je hier moeilijk kunt krijgen, anders is het alleen maar gesjouw voor je vriend.

Nielsje
26 maart 2004, 09:40
ja zoiets had ik ook al in m'n hoofd..

maar ja.. fulltone en Zvex enzo blijven duur :(

dus tja..

daarom heb ik dit topic geopend.. als iemand een geniale ingeving krijgt...

youngcoby
26 maart 2004, 19:01
Al eens gedacht aan andere pickups? Kun je op een internet winkel bestellen en laten leveren op het adres waar je roommate verblijft.

justeline
8 november 2005, 13:30
ahum misschien ene beetje ongepast zo tussen door maar ik ben heftig opzoek naar ene Z-vex pedaal voor mn vriend nou snap ik dat t niet simpel is ben der niet veel tegen gekomen hij wil graag een woolly mammoth ik vind het ook wel een leuk ding :razz: maar kan ik er ubehaptu wel aankomen:s :???: t is niet goedkoop dat weet ik ook al maar kan ik er ergens aankomen zonder helemaal via america te moeten gan zoeken enzo ik hoop dat ieman dme kan helpen

Phyrexian
8 november 2005, 14:05
ahum misschien ene beetje ongepast zo tussen door maar ik ben heftig opzoek naar ene Z-vex pedaal voor mn vriend nou snap ik dat t niet simpel is ben der niet veel tegen gekomen hij wil graag een woolly mammoth ik vind het ook wel een leuk ding :razz: maar kan ik er ubehaptu wel aankomen:s :???: t is niet goedkoop dat weet ik ook al maar kan ik er ergens aankomen zonder helemaal via america te moeten gan zoeken enzo ik hoop dat ieman dme kan helpen

http://www.haarguitars.nl/

justeline
8 november 2005, 18:08
Thanks:)

jorrit
9 november 2005, 19:55
dr staat een mamoth op gitaarmarkt....

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=51114

justeline
10 november 2005, 13:51
Ja ik weet daar hadden we al naar gekeken. maar thanks :)

Phyrexian
10 november 2005, 14:24
dr staat een mamoth op gitaarmarkt....

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=51114



Erg duur voor een tweedehands pedaal als je't mij vraagt. Ze kosten amper 330 nieuw...