PDA

View Full Version : hulp voor het kopen van een Fender - Stratocaster



harrievandenberg
24 maart 2004, 17:23
test

harrievandenberg
24 maart 2004, 17:23
Ik ben op zoek naar een Fender Stratocaster. Ik wil er zo rond de 700-800 Euri aan splijten! Maar nu zit ik met wat dubio's, namelijk:
1, Nieuw kopen of tweede hands? (ik vind tweede hands Fenders nog vrij duur)
2, Mexicaanse of USA? Je hebt voor rond deze prijsklasse een USA Highway one, maar ook Mexican Classics. Zijn die USA dan toch van beter kwaliteit, of zijn die Mexicaanse in verhouding beter?
3, Ik wil graag een gitaar kopen en die dan echt de oud gaat worden, dus die ik misschien nooit weg wil doen, dus dat hij over een jaar of vijftig in prijs is gestegen en niet is gedaald.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen?
Groetjes Harrie

Sambal
24 maart 2004, 17:27
Ik wil graag een gitaar kopen en die dan echt de oud gaat worden, dus die ik misschien nooit weg wil doen, dus dat hij over een jaar of vijftig in prijs is gestegen en niet is gedaald.


De emotionele waarde vanje gitaar zal altijd stijgen, maar waarom moet jouw gitaar ook financieel meer waard worden, als je die gitaar toch nooit weg wilt doen?

R. Flagg
24 maart 2004, 17:51
Ik zou voor een 2e hands usa gaan die zitten wel in jouw prijscategorie. Speur maar eens wat veilingsites af. BTW bij feedback is een nieuwe usa vanaf 850 te krijgen dus misschien is nog ff doorsparen ook een optie.

GuitarMaster
24 maart 2004, 18:32
Ik zou voor een 2e handse USA gaan, ze worden idd voor hoge prijzen aangeboden, maar je moet zeker voor minder dan 700 euro kunnen slagen.
Anders zou ik voor een Mex Classic gaan, die zijn beter afgewerkt, en verder geen mindere hardware dan de Highway strats.

harrievandenberg
25 maart 2004, 16:44
ik heb geïnformeerd bij feedback maar dan komt er nog een koffer bij á 99 Eurotjes, en een sunburst (die ik het mooiste vind) is ook duurder.

gjlp
25 maart 2004, 16:49
Ik heb e.v.t. een usa strat voor je te koop. Is in absolute nieuwstaat en er zijn originele koffer zit erbij.

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/22667.htm?oudei=75

Quink
25 maart 2004, 16:58
Ik heb e.v.t. een usa strat voor je te koop. Is in absolute nieuwstaat en er zijn originele koffer zit erbij.

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/22667.htm?oudei=75

:o :o Wow, mooie gitaar. Maar ja, kan ook bijna niet fout gaan met een kleur met zo'n naam, Daphne Blue :D

ToTaL FaKe
25 maart 2004, 17:36
Als ik jou was zou k lkkr voor die Strat van gjlp gaan....
Daphne Blue is eg een kwijl kleur... ik wist het wel als ik jou was...

R. Flagg
25 maart 2004, 18:39
Ik was vandaag n Feedback Utrecht (wat een kl#te winkel btw) Ik vroeg aan die gast om een USA strat met gelakte hals. Had ie niet maar hij wist me wel te melden dat de USA stratjes alweer flink in de prijs aan het stijgen waren.
Die strat van gjlp gaan is zeker gaaf, mooie kleur en voor die prijs zitten de meeste 2e hands of je moet erg veel mzzl hebben en er 1 goedkoper vinden.

Anavrin
25 maart 2004, 19:03
als je niks tegen hebt op Japanse Fenders, dan is dat natuurlijk nog een optie; je betaalt niks meer voor sunburst, en de kwaliteit wordt vaak beter genoemd dan de Mexicaanse Fenders. Ik heb zelf een Japanse Fender Jaguar, en die bevalt me super. Check ff:
http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/
om in het Engels te kunnen lezen wat de specs zijn (of het moet zijn dat jij Japans kan). Zoals ik het snap zitten er gewoon USA elementen in, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

Anavrin
25 maart 2004, 19:05
oh ja, op dat model met die Lace Sensors na, is elk model 68000 Yen of minder. Mijn Jaguar is 68800 Yen, en daar heb ik een half jaar terug 790 euro voor betaald, dus het past wel ongeveer in je budget ook.

stringer
25 maart 2004, 19:50
FF een tip: In tilburg bij Goods4you hangt een tweedehands strat USA PLUS (oa dus met lace sensor pups_ Kleur: sunburst.

ze vragen tussen 700 en 800 pleuri, maar meestal is nog wel iets met de prijs te doen. Is een prima plank !!!!!!

hassent
25 maart 2004, 20:34
FF een tip: In tilburg bij Goods4you hangt een tweedehands strat USA PLUS (oa dus met lace sensor pups_ Kleur: sunburst.

ze vragen tussen 700 en 800 pleuri, maar meestal is nog wel iets met de prijs te doen. Is een prima plank !!!!!!

Strat + rules!! Eenmaal een + geprobeerd, nooit meer iets anders!
Ik zou zeker ff gaan kijken als ik jou was.

BartL
25 maart 2004, 22:06
...nog 21 uur :-D te gaan voor de test :razz:

harrievandenberg
26 maart 2004, 17:05
bednakt voor jullie reacties,
ik vind de strat van gjlp erg mooi, ik heb 'm al een keer gezien op marktplaats.nl, alleen weet ik niet of ik de kleur mooi vind. Dat kan ik pas beoordelen als ik hem echt voor me zien, de foto is ook niet echt een goed.
En ik woon in de buurt van Tilburg dus even naar de Strat + gaan kijken is ook een optie. Wat is eigenlijk zo 'plus' aan? Verschil met een USA?
En gjlp wat zou je voor je Strat willen hebben?
Groetjes Harrie,

Kan iemand mij vertellen waar die gitaarwinkel ergens in Tilburg zit?

harrievandenberg
26 maart 2004, 17:05
bednakt voor jullie reacties,
ik vind de strat van gjlp erg mooi, ik heb 'm al een keer gezien op marktplaats.nl, alleen weet ik niet of ik de kleur mooi vind. Dat kan ik pas beoordelen als ik hem echt voor me zien, de foto is ook niet echt een goed.
En ik woon in de buurt van Tilburg dus even naar de Strat + gaan kijken is ook een optie. Wat is eigenlijk zo 'plus' aan? Verschil met een USA?
En gjlp wat zou je voor je Strat willen hebben?
Groetjes Harrie,

Kan iemand mij vertellen waar die gitaarwinkel ergens in Tilburg zit?

harrievandenberg
26 maart 2004, 17:06
bednakt voor jullie reacties,
ik vind de strat van gjlp erg mooi, ik heb 'm al een keer gezien op marktplaats.nl, alleen weet ik niet of ik de kleur mooi vind. Dat kan ik pas beoordelen als ik hem echt voor me zien, de foto is ook niet echt een goed.
En ik woon in de buurt van Tilburg dus even naar de Strat + gaan kijken is ook een optie. Wat is eigenlijk zo 'plus' aan? Verschil met een USA?
En gjlp wat zou je voor je Strat willen hebben?
Groetjes Harrie,

Kan iemand mij vertellen waar die gitaarwinkel ergens in Tilburg zit?

harrievandenberg
26 maart 2004, 17:11
bednakt voor jullie reacties,
ik vind de strat van gjlp erg mooi, ik heb 'm al een keer gezien op marktplaats.nl, alleen weet ik niet of ik de kleur mooi vind. Dat kan ik pas beoordelen als ik hem echt voor me zien, de foto is ook niet echt een goed.
En ik woon in de buurt van Tilburg dus even naar de Strat + gaan kijken is ook een optie. Wat is eigenlijk zo 'plus' aan? Verschil met een USA?
En gjlp wat zou je voor je Strat willen hebben?
Groetjes Harrie, :-D

harrievandenberg
26 maart 2004, 17:21
bedankt voor jullie reacties,
ik vind de strat van gjlp erg mooi, ik heb 'm al een keer gezien op marktplaats.nl, alleen weet ik niet of ik de kleur mooi vind. Dat kan ik pas beoordelen als ik hem echt voor me zien, de foto is ook niet echt een goed.
En ik woon in de buurt van Tilburg dus even naar de Strat + gaan kijken is ook een optie. Wat is eigenlijk zo 'plus' aan? Verschil met een USA?
En gjlp wat zou je voor je Strat willen hebben?
Groetjes Harrie,

Kan iemand mij vertellen waar die gitaarwinkel ergens in Tilburg zit?

ToTaL FaKe
27 maart 2004, 19:03
Check marktplaats: Fender Strat Japan
kleur: Daphne Blue
Prijs: 450 euro

gjlp
27 maart 2004, 19:08
@harrie: De kleur is in het echt donkerder. Als je wil kan ik even een goede foto maken voor je maken, dan kun je de kleur goed zien. En ik wil er 700 euro voor hebben.

harrievandenberg
27 maart 2004, 20:22
nee een japanse fender vind ik niks, ik hou van spullen zoals ze bedoelt zijn. Ik had ook ooit een Squier Fat Strat was een prima plank maar ik werd er niet verliefd op omdat er 'squier' op stond. Ik heb best intereese in die Fender van gljp zou je me wat pics op kunnen sturen? op harrievandenberg@hotmail.com

gjlp
27 maart 2004, 22:35
ja doe ik. moet je alleen even to morgen (zondag) wachten. ik moet eerst even de digicam bij m'n ouders ophalen.

BartL
28 maart 2004, 03:09
...woei, wat een geld allemaal..hehe. Net mijn Fender Strat Plus gekocht met Seymour D. Humbucker in brug-pos. voor maarliefst 550 eurootjes. Ik denk trouwens niet dat je er veel in die prijsklasse vindt, maar wie zoekt...

gjlp
28 maart 2004, 12:59
Ja, maar een plus is dan natuurlijk ook geen echte strat... :wink:

BartL
28 maart 2004, 13:09
:razz:

harrievandenberg
28 maart 2004, 20:14
hé we gaan elkaar niet pesten hiero he! :x

BartL
28 maart 2004, 22:40
Hahaha, don't worry, be happy :soul:

harrievandenberg
2 april 2004, 15:26
waarom is een Strat Plus géén échte strat btw?

BartL
2 april 2004, 16:12
Das onzin :-D

harrievandenberg
4 april 2004, 17:29
Ik heb een advertentie geplaatst op Marktplaats.nl dat ik op zoek ben naar een Fender USA. En ik kreeg binnen een dag al drie gitaren aangeboden waaronder een Fender USA Midnight Wine kleur! Ik vind 'm erg mooi en staat te koop in Goirle waar ik in de buurt woon!
Zeg Robert, nog gelukt met het verkopen van je Strat?

harrievandenberg
4 april 2004, 17:29
Ik heb een advertentie geplaatst op Marktplaats.nl dat ik op zoek ben naar een Fender USA. En ik kreeg binnen een dag al drie gitaren aangeboden waaronder een Fender USA Midnight Wine kleur! Ik vind 'm erg mooi en staat te koop in Goirle waar ik in de buurt woon!
Zeg Robert, nog gelukt met het verkopen van je Strat?

BartL
4 april 2004, 18:05
...ben jij die persoon met de advertentie waarni staat dat het ABSOLUUT geen zwarte mag zijn? Waarom niet?

edit: Ik bedoel, zou je liever een rode Fender USA standard strat voor 500 euro kopen dan een zwarte Deluxe strat voor hetzelfde geld?

harrievandenberg
5 april 2004, 18:22
ja dat is natuurlijk een kromme vraag. Ik heb al een zwarte gitaar dus ik vind het een beetje schraal om alleen maar zwarte gitaren te hebben. :wink: