PDA

View Full Version : Vox Wah Mods



Antal
24 maart 2004, 17:21
Test

Antal
24 maart 2004, 17:22
Ik vond deze site met mods voor m'n Vox 847 wah. http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/wah.html

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze verschillende mods? Wat vonden jullie er van?

Die TB mod die ga ik in ieder geval doen, en ik zit ook te denken aan die vocal mod. En eventuele andere als jullie er goede ervaringen mee hebben.

Maakt het verders nog uit wat voor weerstanden ik gebruik (niet voor het vermogen, maar voor het geluid)? Want ik heb wel eens ergens gelezen dat bepaalde soorten meer en minder ruizen :???:

Antal

jpb
24 maart 2004, 18:36
Ik heb, behalve natuurlijk de TB, de 'volume' mod gedaan (68>47K of zoiets) en is zeer aan te raden. De 'vocal'-mod vond ik niet mooi, heb ik weer origineel gemaakt. Andere mods ken ik niet. De weerstanden zijn gewoon in de electronica winkel te krijgen; is goed; CC is niet nodig. succes

Antal
24 maart 2004, 18:46
Heb je met die volume mod geen last van het oppikken van radiosignalen, zoals er op die site staat, of heb je dat bij 47k nog niet?

En wat is CC?

jpb
24 maart 2004, 19:02
Radiosignalen heb ik niet gehoord, maar ik heb er ook niet specifiek op gelet. CC= carbon composiet, de weerstanden die in oudere versterkers werden gebruikt. Voor pedalen schijnt het niet nodig te zijn, ik dacht omdat er slechts kleine voltages (9V) zijn.

SteavisSmokin
24 maart 2004, 19:19
Ik heb o.a. die mods op die site ook op mijn vox toegepast. Heb ook een andere potmeter (clyde) en een fulltone inductor erin gezet. Heb ook de condensators vervangen door andere types -> ook betere toon. Enige probleempje wat ik nu heb is dat bij het verwisselen van de potmeter ik minder hoog heb in mijn signaal maar dat los ik nog wel een keer op. Ik zal binnenkort wel eens een fototje plaatsen van mijn zwaar gemodde Vox Wah, je herkent hem niet meer terug.

Steven

BartL
24 maart 2004, 20:01
Heej Antal,
hoe zit dat met die TubemanII? Heeft die andere bieder zich teruggetrokken....of wil je meer voor hebben?

Antal
25 maart 2004, 00:47
Daar mail ik je wel ff over...

Antal
25 maart 2004, 16:23
Ik heb o.a. die mods op die site ook op mijn vox toegepast. Heb ook een andere potmeter (clyde) en een fulltone inductor erin gezet. Heb ook de condensators vervangen door andere types -> ook betere toon. Enige probleempje wat ik nu heb is dat bij het verwisselen van de potmeter ik minder hoog heb in mijn signaal maar dat los ik nog wel een keer op. Ik zal binnenkort wel eens een fototje plaatsen van mijn zwaar gemodde Vox Wah, je herkent hem niet meer terug.

Steven

Hé Steavis, hoe zit dat dan? Wat voor condensatoren en wat voor weerstanden moet je er dan precies inzetten voor een betere toon???

En wat voor effect heeft het wisselen van die inductor precies?

riesj
25 maart 2004, 17:15
Hoi,

Het onderstaande artikel van RG Keen bevat veel info over het veranderen van caps en weerstanden, misschien kun je er wat mee.

http://www.geofex.com/Article_Folders/wahpedl/wahped.htm

Succes,

SteavisSmokin
26 maart 2004, 15:19
Antal, ik heb gewoon wat andere condensators geprobeerd die ik nog had liggen, ik wist uit een paar testjes met de toon condensator uit mijn strat dat ik wat oude philips caps die ik had liggen lekker vond klinken (dat zijn die oranje dingen). Daar heb ik een paar caps mee vervangen in de wah en de toon klinkt dan *iets* opener. Het verschil is niet mega groot maar voor mij wel hoorbaar (en het is dan vooral de combinatie met andere mods die een klein verschil uitmaken waardoor je uiteindelijk wel een groot verschil in klank hebt). Helaas had ik er maar 2 van met een juiste waarde om te gebruiken want het liefst had ik alle caps in de gehele wah er mee vervangen.
Wat voor weerstanden er in moeten voor betere toon ben ik nog niet helemaal achter, carbon compositoin klinkt wat donkerder/smoother, nieuwe filmweerstanden wat opener en helderder. Ik heb er in de wah niet zo veel mee geexperimenteerd -> geen zin in, haha. En bovendien heb ik op belangrijke plekken instelpotmetertjes gebruikt om de wah naar mijn smaak af te kunnen stellen.

Het wisselen van de inductor gaf een opener en natuurlijker geluid, alsof de wah minder digitaal klonk (niet dat dat letterlijk kan maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;)). Ook het hoog werd er warmer van. Het wisselen van de potmeter maakte 1 van de grootste verschillen in toon en feel van de wah, maar voor mijn smaak nam hij te veel hoog weg. Dit ga ik veranderen door de waarde van de 'sweep cap' te verlagen zodat de sweep meer hoog geeft. Ik ga het rubbertje aan de baskant van het pedaal eraf halen om dan ook nog een wijdere sweep te krijgen, zo heb ik dan alsnog genoeg bas.

Voor de gein even het verschil, pic van wah boardje van http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/effects/ :
http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/effects/v847.jpg

en na mijn mods:

http://home.planet.nl/~vdnat/wahinside.JPG



Zoals je ziet heb ik ook de transistoren vervangen door BC109C transistoren. Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat er in originele VOX wah's BC108 transistoren zaten, ik had nog wat BC 109C's liggen en die doen het ook prima. Ook een verbetering qua toon.

cya,
Steven

SteavisSmokin
26 maart 2004, 15:54
effe bij the way, ik heb de wah gister live gebruikt en hij klinkt erg goed. Hij doet niet onder voor de Real McCoy / Teese Wah van mijn mede gitarist in the doubleshots.

Antal
29 maart 2004, 12:50
Thanks Steavis, goede info. Ik ga zeker een aantal mods proberen op dat ding. Jammer dat je die oude Philips caps niet gewoon meer kan kopen.

Enige is dat als ik die pot en die inductor zou vervangen... dan heb ik als ik deze wah verkoop voor bijna hetzelfde geld ook een Teese RMC.

Nielsje
29 maart 2004, 13:09
vergeet niet dat een andere pot en inductor aardig prijzig kan worden he!
dan komt er ook nog es een DPDT switch bij en dan kan het aardig prijzig worden.

ik heb zelf een vocal mod toegepast, maar die ga ik vervangen door een trimmer denk ik, er komt eeen DPDT in en wellicht dan ook een volume mod.

SteavisSmokin
29 maart 2004, 14:16
Ik geloof dat ik voor die pot + inductor +/- 30 euro kwijt was, kan ook 35 zijn. Geloof niet dat ik daarvoor een RMC zou kunnen vinden als ik de VOX zou verkopen, of heb ik dat mis?

Nielsje
29 maart 2004, 14:22
hm.. ja das idd ook weeer zo

maar toch, is wel ff 80 piek voor een potje en een spoel!

waar heb je eigenlijk die inductor vandaan getoverd?

ik wil ook een vox wah..zijn veel koeler dan die dunlops..

Antal
29 maart 2004, 15:25
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
29 maart 2004, 15:33
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
29 maart 2004, 15:34
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
29 maart 2004, 15:38
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
29 maart 2004, 16:13
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
29 maart 2004, 16:16
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
29 maart 2004, 16:19
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
29 maart 2004, 17:03
Tja, ik heb zitten denken. Een pot en een spoel kosten bij smallbear 25 en 30 dollar (van Fulltone). Dat is omgerekend samen zo'n 45 euro. Voor 175 dollar kun je een RMC1 of een Wizard Wah kopen. Dat is ongeveer 140 euro. M'n moeder gaat over 2 maanden naar de states, dus ik zit er toch wel een beetje over te denken of ik haar niet zo'n ding mee kan laten nemen. Als ik dan m'n Vox voor een goede prijs verkoop scheelt het natuurlijk niet zo heel veel.

Antal
6 april 2004, 22:56
Kloteforum... :evil:

SteavisSmokin
6 april 2004, 23:39
zo te zien heb je wel heeeeeeeeeeeeeeel veel zitten denken... :-D 8-)

SteavisSmokin
6 april 2004, 23:42
Niels, ik heb die inductor bij v.d. Haar vandaan.

Nielsje
7 april 2004, 01:10
ah bedankt..

misschien dat ik er ook wel eentje koop op termijn..