PDA

View Full Version : Wie van de 2?



punkydude
24 maart 2004, 07:17
Hallo

Wat denken jullie dat de beste koop zou zijn? Ze kosten allebei ongeveer evenveel...

Cort g290
http://www.guitarpoint.de/shop/files/cort_g290_k.jpg
http://www.guitarpoint.de/shop/files/cort_g290_k.jpg

Prs tremonti SE
http://elderly.com/images/new_instruments/30N/TSE-BLK_front.jpg
http://images.google.be/imgres?imgurl=www.elderly.com/new_instruments/items/images/30N/TSE-BLK_back.jpg&imgrefurl=http://www.elderly.com/new_instruments/items/TSE-BLK.htm&h=640&w=480&sz=40&tbnid=DMe4GYAZceAJ:&tbnh=134&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3D%2522tremonti%2Bse%2522%26hl%3Den%26l r%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26sa%3DN

Aan de ene kant is de cort beter vanwege zijn pickups, en zijn wilkinson achterbrug en sperzel locking tuners. Maar aan de andere kant is de Prs dan weer beter door zijn mahonie body en set in neck..

Ze spelen alletwee zeer aangenaam, en ze klinken allebei zeer leuk!

Maar de keuze is heel moeilijk!!
Kunnen jullie helpen??

Greetz

CHMC
24 maart 2004, 07:23
Tsja...


Lekker moeilijk; Het zijn twee compleet verschillende gitaren, de een is meer strat-style, de ander meer Les Paul-style...

Het gaat erom wat jij precies wilt, wat je zoekt. Daarnaast ben ik altijd zeer te spreken over Cort, dus als ik mocht kiezen ....;)

Bins
24 maart 2004, 08:01
Ik zou voor de Cort gaan. Volgens mij heb je meer aan goede tuners + goede elementen dan aan een set-neck. (kijk maar eens in het "welke gitaar voor deze zeikerd" topic). Die brug van de Prs lijkt me trouwens slecht/niet verstelbaar, klopt dat? Verder ziet de Cort er ook nog eens mooier uit.
Volgens mij krijg je met de Cort meer "bang for the buck", om maar eens even een afgezaagde term in de mond te nemen.

Branzojo
24 maart 2004, 09:12
Ik weet niet of je hem nieuw wil kopen maar let dan wel op, want de nieuwe Cort G-290 heeft een set EMG elementen ipv seymours.
Niet dat het slechter is maar ik weet niet wat jij wil.

Lacrymosa
24 maart 2004, 09:15
Zeker weten de Cort
De Cort is in de meeste aspecten beter dan de PRS SE
En een Setneck is niet beter dan een Bolt-on, alleen anders

en een mahonie body is niet per definitie beter dan een ander stuk hout, alleen anders!!!

en als je het zo bekijkt is de Cort wel aanzienlijk beter

maar goed, het blijft een kwestie van smaak

CheerS!!

CHMC
24 maart 2004, 09:40
Het is eigenlijk appels met peren vergelijken, toch heren?

Harry
24 maart 2004, 10:08
of slagroom met plassex, maar duidelijk is dat ze zeer verschillend zijn. Gewoon uitprobreren, en kijken welke het beste bevalt.

Branzojo
24 maart 2004, 10:16
Je moet het zo bekijken als je die cort koopt ben je klaar die heeft geen mods nodig.
Bij die Prs ga je waarschijnlijk uiteindelijk ook een keer de pickups veranderen want die elementen in de tremonti zijn nou niet echt top of the line pickups.
En met de hss configuratie is de cort ook veelzijdiger.

BartL
24 maart 2004, 12:39
Geen idee wat je zou moeten kiezen. De Cort zal wat veelzijdiger zijn. Die Cort vind ik trouwens een geweldig mooie gitaar...

ToTaL FaKe
24 maart 2004, 12:50
ik zou als ik jou was ook voor de cort gaan...
Net als hier bove al gezegd was hoef je daar niet veel mods meer aan te doen en bij de tremonti wel....

Als ik jou was wist ik het wel................................. :cool:

ToTaL FaKe
24 maart 2004, 12:50
ik zou als ik jou was ook voor de cort gaan...
Net als hier bove al gezegd was hoef je daar niet veel mods meer aan te doen en bij de tremonti wel....

Als ik jou was wist ik het wel................................. :cool:

ToTaL FaKe
24 maart 2004, 12:51
ik zou als ik jou was ook voor de cort gaan...
Net als hier bove al gezegd was hoef je daar niet veel mods meer aan te doen en bij de tremonti wel....

Als ik jou was wist ik het wel................................. :cool:

punkydude
24 maart 2004, 13:07
Ik weet niet of je hem nieuw wil kopen maar let dan wel op, want de nieuwe Cort G-290 heeft een set EMG elementen ipv seymours.
Niet dat het slechter is maar ik weet niet wat jij wil.

Nee degene die ik wou kopen is exact die vanop die foto, zelfde kleur, zelfde pu's enzo! En ik heb toch liever die SD's dan die emg's...

Zou een invader lekker klinken in die Cort?

urezna
24 maart 2004, 13:34
ik vind de Cort veeeel mooier....
en wat al gezegd is, mahonie is een mooi stukje hout, maar het hoeft niet het beste te zijn, kwestie van eens luisteren...

kan me trouwens ook voorstellen dat de "feel" van beide gitaren behoorlijk kan verschillen... zelf ben ik superstrats gewend, met name ibanez, en LP-modellen vind ik voor geen meter spelen, ligt voor mij niet prettig in de hand....
ga es na wat je zelf prettig vindt...?

punkydude
24 maart 2004, 14:44
Ze speelden allebei wel zeer leuk, de prs was wel iets zachter om te bespelen.... Maar op die cort was het net alsof ik creatiever was... :-D

Dusja dan maar de cort zeker, jullie hebben me zeer veel geholpen...

amon
24 maart 2004, 16:02
Aan de ene kant is de cort beter vanwege zijn pickups, en zijn wilkinson achterbrug en sperzel locking tuners. Maar aan de andere kant is de Prs dan weer beter door zijn mahonie body en set in neck..

Ze spelen alletwee zeer aangenaam, en ze klinken allebei zeer leuk!

lijkt me duidelijk dan, als ze allebei lekker klinken, waarom zit je dan te dobben met het argument dat die prs een mahonie body heeft, als ie toch even goed klinkt? ik vind zelf die cort ook wel veel mooier, meer weet ik er niet van...

The Mule
24 maart 2004, 20:05
Cort, absoluut...

abbys
24 maart 2004, 21:17
c o r t
g290 is top of the line van g-series ( heb lager model, 254, die is zelfs al indrukwekkend voor de prijs) en is GGGGGGGGEEEEweldig mooi!!!!!

en cort is g o e d, ( niet dat het er toe doet, maar cort laat vele andere "budget"merken achter zich, zet budget tussen aanhalingstekens omdat cort gitaren niet budgetachtig voelen nog klinken, etc...)

abbys
24 maart 2004, 21:17
c o r t
g290 is top of the line van g-series ( heb lager model, 254, die is zelfs al indrukwekkend voor de prijs) en is GGGGGGGGEEEEweldig mooi!!!!!

en cort is g o e d, ( niet dat het er toe doet, maar cort laat vele andere "budget"merken achter zich, zet budget tussen aanhalingstekens omdat cort gitaren niet budgetachtig voelen nog klinken, etc...)

~Kevin~
26 maart 2004, 18:18
jaha ik ben beetje laat
maar die had ik ook gekozen ja :-D
vet mooi ding!

BartL
26 maart 2004, 18:21
_________________
wat is het verschil tussen mij met een electrisch gitaar en een straaljager??

ongeveer 2 decibel
:cool:

BartL
7 juli 2004, 01:53
Enne punkydude...weet je al wat het geworden is? 8-)

cortjakje
7 juli 2004, 07:05
Ik heb nog een cort g290 1.5jaar oud te koop maar dan met seymour duncan elementen in rode kleur.

gerrekat
7 juli 2004, 08:34
Vind ze allebei lelijk, maar de Cort heeft tenminste degelijk PU's en ik heb hele slechte verhalen gehoord over de SE reeks van PRS!

ik zou voor de Cort gaan!

BartL
7 juli 2004, 10:45
Ik heb nog een cort g290 1.5jaar oud te koop maar dan met seymour duncan elementen in rode kleur.
IK HEB JE EEN PM GESTUURD!! (al voor de tweede keer :razz: )
Anders e-mail me ff :) b_loog@hotmail.com

Braindead
7 juli 2004, 13:18
Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik voor die Cort gaan.
Ziet er goed uit, en met die hardware, kan het niet verkeerd zijn!

Maarrrrrrrrrrrr,

Het maakt geen ruk uit wat de gitaarforummers vinden. Wat jij een fijne gitaar vind is wat telt. Let wel dat je zoals gezegd nij die PRS eventueel hardware moet gaan kopen ter vervanging van de "mindere" originele.

AART
7 juli 2004, 15:27
cort is meer kwaliteit voor het geld, bij prs betaal je flink wat voor de naam.

De Klaas
7 juli 2004, 16:12
Leuke vergelijking hiero .... maarre ...... wat kosten die gitaren nu eigenlijk

ikzelf zou voor de PRS gaan omdat die gitaar precies aan mijn specs voldoet (ik houd niet van tremolo's etc). Ook heb ik een Cort S2500 en Cort maakt hele fijne gitaren. Ben benieuwd wat er voor prijskaartje aan beide hangt ....

Ciao

cortjakje
7 juli 2004, 16:46
cort 719 euro prs 665 euro.

dejohan
7 juli 2004, 18:08
Absoluut de PRS. Als punkdude moet je toch op een gibson model spelen, en toch niet op een metalgitaar. :-D

cortjakje
7 juli 2004, 18:17
Ik heb ze beide cort+prs en wil een van de twee verkopen voor de prs heb ik ook nog 2 dimarzio elementen liggen p.a.f en een super distortion.