PDA

View Full Version : Parallel megajam 2004



Stratman70
24 maart 2004, 00:06
oké, nog een zelfde backingtrack als de megajam van Wallace.
Ik heb het eerste stuk al ingespeeld. wie volgt?

- VHsologitarist
- ijff
- ??

Ik ga het nummer niet rekken of uitbreiden, geen zin an, dus vol = vol.

Je kunt m downloaden van: http://home.wanadoo.nl/e.kosters/
mirror : http://users.skynet.be/guitarjam/2nd_megasjem.mp3

[mod-break] mirror toegevoegd ivm problemen met downloaden en bandbreedte ...

Stitch
24 maart 2004, 01:15
Goed idee! Ik heb ook wel een paar ideetjes. Dus ik wil wel graag meedoen. Als je het te slecht vind danneh...tja ziemaar.

dus
- stratman
- VHsologitarist
- ijff
- piepert (ik dus)

Stratman70
24 maart 2004, 08:06
Goed. Mijn backingtrack duurt maar vier minuten en we hebben dus vier gitaristen, dat is dus ieder ehhhmmmmm..... ummuuhhh .....EEN minuut speeltijd. Eenieder heeft een rustig en een hard gedeelte, behalve de laatste gitarist; stitch (piepert). Maar tempo en toonsoort blijven hetzelfde, dus what the heck....

Thanks mod voor de mirror.

Stratman70
24 maart 2004, 10:02
Onze jam is met vier gitaristen eigenlijk niet zo mega, maar goed.... het gaat om het idee.

VHsologitarist is dus nu aan de beurt om zijn minuut in te spelen.

Maiden Michiel
24 maart 2004, 10:58
Spelen jullie anders 2 minuten pp?

Stratman70
24 maart 2004, 11:21
Spelen jullie anders 2 minuten pp?

Als je één "rondje" speelt (d.w.z. één rustig stukje en één harder stukje) dan kom je precies aan de minuut. Vandaar dus de één minuut. Barret had zijn backingtrack verder uitgerekt door er nog stukken achter te plakken. Dit heb ik dus niet gedaan. Maar anders zouden we het nog op een minuut pp houden denk ik. Dat is een mooie tijd.

Stitch
24 maart 2004, 11:27
Ik vind een minuut eigenlijk ook wel mooi. Trouwens VHsologitarist, mag ik ruilen met je plaats (als stratman het goed vind). Ben er volgende week nml niet! Laat maar ff weten!

Stitch
24 maart 2004, 11:29
Ik vind een minuut eigenlijk ook wel mooi. Trouwens VHsologitarist, mag ik ruilen met je plaats (als stratman het goed vind). Ben er volgende week nml niet! Laat maar ff weten!

Stratman70
24 maart 2004, 11:42
Ik vind het prima. Van mij mag je m erop knallen. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Hopelijk vind je dat geen probleem VHsologitarist.

Zet je wel ff een link neer als je klaar bent?

Stitch
24 maart 2004, 14:27
Hee heb wat in elkaar geflanst! Verwacht geen virtuoze ladders enfin hier istie:

http://home.student.utwente.nl/r.j.b.pieper/gitaar/Eigen/2nd_Megajam2004.mp3


(heb ook nog wel alleen de solo ivm kwaliteits verlies, ik hoor het wel)

Gr Rich

Stratman70
24 maart 2004, 16:34
Hee heb wat in elkaar geflanst! Verwacht geen virtuoze ladders enfin hier istie:

http://home.student.utwente.nl/r.j.b.pieper/gitaar/Eigen/2nd_Megajam2004.mp3


(heb ook nog wel alleen de solo ivm kwaliteits verlies, ik hoor het wel)

Gr Rich

Eerlijk gezegd: inderdaad heb ik de indruk dat je iets in elkaar hebt geflanst, maar dan meer in de zin dat je te gehaast te werk bent gegaan. Dus niet oneerbiedig bedoelt hoor. Jammer van die partij die er zo hard inkomt eigenlijk, of zou mijn partij te zacht staan? Misschien moet je jezelf iets meer tijd gunnen om er iets moois van te maken. Ik hoor namelijk een aantal dingetjes die erg mooi klinken, waardoor jij helemaal geen virtuose solo's nodig hebt, maar wel een beetje meer aandacht en tijd voor je werk? dan zou het wat beter klinken en dat zeg ik je omdat ik er van overtuigd ben dat je beter kunt, dat hoor ik.

Br@mbo
24 maart 2004, 16:41
stich : mooi done , jammer dat de track zelf doffer geworden is :(

Stitch
24 maart 2004, 18:09
He guys! Nuttige comments!
Ik heb de track ff opnieuw gemasterd, ik kwam idd veel te hard in, dat is nu beter. En het is niet zozeer dat ik echt iets in elkaar heb geflanst (ben er wel serieus mee omgegaan). Eigenlijk een verkeerde woordkeuze, ik bedoelde ermee te zeggen dat ik weinig ervaring met leads heb, waardoor ik bijna altijd op dezelfde soort noten uitdraai. Het is zegmaar moeilijk om met iets verrassends te komen. Heb je ook precieze punten waar ik meer aandacht aan moet besteden (plekken in het nummer) of klinkt het algemeen genomen gewoon niet zo goed (daar zal ik waarschijnlijk niet zo gek veel aan kunnen doen).

@brambo, waarschijnlijk heb je dan geen Mp3Pro plugin, heb em nu in 192kb mp3 formaat. Zou beter moeten klinken dan.

Rich

http://home.student.utwente.nl/gitaar/Eigen/2nd_Megajam2004_2.mp3

Stratman70
24 maart 2004, 18:56
of klinkt het algemeen genomen gewoon niet zo goed (daar zal ik waarschijnlijk niet zo gek veel aan kunnen doen).



http://home.student.utwente.nl/gitaar/Eigen/2nd_Megajam2004_2.mp3

Jawel, het klinkt over het algemeen wel goed.

ijff
24 maart 2004, 19:34
Ah cool.. 't is dus gelukt ;-) .. nog ff wachten op VH alleen..

Stitch
24 maart 2004, 20:15
He stratman, heb je bij het rustige stuk trouwens meerdere lagen gebruikt? Of is dat een bepaald effect ofzo? Klinkt echt gaaf, heel origineel! En vooral dat stuk bij 33 sec. klinkt heel sweet. Kleine kanttekening; het einde klinkt ietwat rommelig.

Ben benieuwd naar de volgende

Stratman70
25 maart 2004, 09:51
He stratman, heb je bij het rustige stuk trouwens meerdere lagen gebruikt? Of is dat een bepaald effect ofzo? Klinkt echt gaaf, heel origineel! En vooral dat stuk bij 33 sec. klinkt heel sweet. Kleine kanttekening; het einde klinkt ietwat rommelig.

Ben benieuwd naar de volgende

Hé Stitch,
Dank je voor je feedback!
Inderdaad heb ik bij het rustige stuk twee lagen gebruikt, dus 2 gitaarpartijen ingespeeld met de slide. Mooi dat je het gaaf vind klinken. Het is niet he-le-máál origineel: het idee om op deze manier slide op te nemen, deed Ritchie Blackmore in 1974 al, bijv. op het nummer Gibsy van het album Burn. Daar heb ik een beetje de inspiratie vandaan gekregen. Maar dan nog: het is weldegelijk mijn compositie natuurlijk. Ik wil die techniek verder gaan ontwikkelen.
Leuk dat je opmerkt dat je de toon op 33 sec. sweet vind: dat vond ik zelf namelijk ook toen ik het terughoorde. Je hebt gelijk dat het op het einde wat rommelig wordt: zowel mijn spel is rommelig als het geluid helaas. Ik denk dat ik iets teveel wilde doen. Volgende keer beter hopelijk.

Het is jammer dat ik jouw opnieuw gemasterde stuk niet kan downloaden: de site geeft geen toegang, wegens teveel "hits", was bij mijn site dus ook al zo. Ik zal even geduld moeten hebben. Wij allemaal trouwens denk ik, want eerder kan VHsg niet beginnen natuurlijk.

VHsologitarist, het wachten is nu dus op jou..... succes ermee!

VHsologitarist
25 maart 2004, 14:10
owkeej mannen ik ga m nu inspelen hij moet vandaag klaar zijn!!!
groetjes

Stratman70
25 maart 2004, 14:28
Laten jullie ook even weten hoe jullie de solo's hebben opgenomen en met evt. het idee erachter ofzo. Allerlei info is natuurlijk welkom.

VHsologitarist, ik begrijp hieruit dat jij wel de track van stitch hebt kunnen downloaden?

Ik lees en hoor het morgen allemaal wel weer.

VHsologitarist
25 maart 2004, 14:46
oww sorry ..... nee ik kom niet op zijn server terecht... dus ik heb die van sticht niet!!!
wat moet ik nu doen???
laat m naar jou sturen anders voor te uploaden
groetjes....

Stitch
25 maart 2004, 15:35
Vaag het werkt idd niet direct.

http://home.student.utwente.nl/r.j.b.pieper/gitaar/Eigen/2nd_Megajam2004_2.mp3

Volgens mij moet die het nu wel doen.

Anders gewoon naar
http://home.student.utwente.nl/r.j.b.pieper/gitaar/Eigen/

en dan de megajam opslaan.

Gr Richard

VHsologitarist
25 maart 2004, 16:00
senks... ik probeer m gelijk in te spelen!! alleen weet ik niet of ik m upgeload kan krijgen... i hope so.... vandaag moet ie staan!!!
greetz

Stitch
25 maart 2004, 18:48
doe je ding :cool:

Rich

PS ik kan een weekie niet internetten....

VHsologitarist
25 maart 2004, 19:49
hey makkers, daar ben ik weer...
ik heb m opgenomen (mijn gear is zwaar klote dus luister daar aub doorheen)....
Ik heb nix gedupt (spelling???) en is in een keer opgenomen.... vandaar die vele foutjes :(
maja... tis een improvisatie dus laat die foutjes dr maar bij horen....
overigens... stratman70 coole improvisatie!!! En stitch....de jouwe vond ik iets minder qua opbouw maar er zitten zeker vette dingen in!! keep on going!!

link van mij 3nd_megajem!!:
http://members.home.nl/ferrybrouwer

greetz!!!
edje

ijff
25 maart 2004, 21:57
En het laatste stukje...
Wellicht dat ik 't morgenmiddag nog een keertje probeer... maar tot die tijd:

http://members.chello.nl/~j.ijff/4th_megajem.mp3

VHsologitarist
26 maart 2004, 00:55
oke mannen netjes!!!
wat is improviseren toch leuk he ;)
Megajams zijn eigenlijk best oke!!! :razz:
VOLGENDE!!!! :P

Stratman70
26 maart 2004, 10:37
Hé mannen....
helemaal te gek! Ik ben zeer aangenaam verrast.

@ stitch: van je begin ben ik niet zo kapot, maar dat maak je daarna ruimschoots goed 1.26 - 1.40: hoe simpelheid toch doeltreffend en zeer mooi kan zijn! Je geluid is helemaal perfect qua sfeer: het doet me denken aan de geluiden in een rustig bos op een mooie zonnige warme lentedag, hoe gek dat ook mag klinken misschien. 1.42 - 1.52: gaaf stukje 2.07: mooie afsluiting

@ VHsologitarist: wowww gaaf man! Altijd mooi natuurlijk om met een thema'tje je beginnen. De loopjes van 2.36 en 2.40 zijn echt koel man!
Maar dan: die slagpartij van 2.49 is helemaal te gek! Het bewijs dat rockmuziek ook gerust mag en kan "grooven". 3.13 doet me een beetje aan de jonge Jan Akkerman denken.

@ ijff: ja alleen al die eerste noot (en toon: gaaf) hakt er gelijk in! (hallo Gary Moore!) Mooi man! Dat kleine (het zijn de kleine dingetjes die het m doen) opdrukje op 3.31 is schitterend samen met het aflopende stuk wat erna komt.
3.48 tot 3.54 is, ondanks de foutjes, een gaaf stukje, waarin ik ook een klein beetje mijn eigen stijl herken.

Jullie hebben allerdrie een mooi geluid. Laat nog even weten hoe je het hebt opgenomen. Jammer dat de geluidskwaliteit wat is afgenomen.

Bedankt voor het meedoen! Ik vond het ook errug leuk. Voor herhaling vatbaar.

De aangegeven tijden kunnen misschien afwijken trouwens. Ik kreeg elke keer andere tijden te zien als ik had gespoeld door het nummer, helaas.

ijff
26 maart 2004, 13:02
Strat met EMG's in m'n Line6 Guitarport (JCM 800-model geloof ik, beetje delay, beetje reverb) Daarna nog wel de BBE sonic maximizer plugin er overheen geknald.
M'n Koch Pedaltone heb ik helaas in de oefenruimte laten staan... daar zou nog iets meer 'tone' uit te halen zijn.

Ik zag wel dat ik de mp3 heb weggeschreven met een variabele bitrate.. ik zal kijken of ik de boel vanmiddag nog iets kan oppoetsen en op iets hogere kwaliteit kan wegschrijven.

Maiden Michiel
26 maart 2004, 13:03
Hé mannen....
helemaal te gek! Ik ben zeer aangenaam verrast.



@ stitch: van je begin ben ik niet zo kapot, maar dat maak je daarna ruimschoots goed 1.26 - 1.40: hoe simpelheid toch doeltreffend en zeer mooi kan zijn! Je geluid is helemaal perfect qua sfeer: het doet me denken aan de geluiden in een rustig bos op een mooie zonnige warme lentedag, hoe gek dat ook mag klinken misschien. 1.42 - 1.52: gaaf stukje 2.07: mooie afsluiting

Eens, dat begin is een beetje saai denk ik.



@ VHsologitarist: wowww gaaf man! Altijd mooi natuurlijk om met een thema'tje je beginnen. De loopjes van 2.36 en 2.40 zijn echt koel man!
Maar dan: die slagpartij van 2.49 is helemaal te gek! Het bewijs dat rockmuziek ook gerust mag en kan "grooven". 3.13 doet me een beetje aan de jonge Jan Akkerman denken.

Inderdaad eens heel wat anders, maar het past er perfect in!



@ ijff: ja alleen al die eerste noot (en toon: gaaf) hakt er gelijk in! (hallo Gary Moore!) Mooi man! Dat kleine (het zijn de kleine dingetjes die het m doen) opdrukje op 3.31 is schitterend samen met het aflopende stuk wat erna komt.
3.48 tot 3.54 is, ondanks de foutjes, een gaaf stukje, waarin ik ook een klein beetje mijn eigen stijl herken.

Ik hoor vaak snaren die je niet speelt meegaan, dat is wel jammer. De opzet ik echter wel gaaf.



Jullie hebben allerdrie een mooi geluid. Laat nog even weten hoe je het hebt opgenomen. Jammer dat de geluidskwaliteit wat is afgenomen.

Bedankt voor het meedoen! Ik vond het ook errug leuk. Voor herhaling vatbaar.

De aangegeven tijden kunnen misschien afwijken trouwens. Ik kreeg elke keer andere tijden te zien als ik had gespoeld door het nummer, helaas.

Stratman, jouw begin is apart, wel cool. Je tweede stuk vind ik persoonlijk wel beter.

Stratman70
26 maart 2004, 13:46
Dank je Michiel!

Barret Wallace
26 maart 2004, 16:10
wow...

Gister tijdens het werk heb ik zitten luisteren naar de '' parallel megajam '' Ik zat te werken onder heftige tijdsdruk maar ondertussen zat jullie mp3 wel op repeat ( heb em 2 uur lang geluisterd denk ik )

Eindconclusie ik ben die solo van jou heel erg gaan waarderen stratman :-? eerst vond ik em wat minder, maar de feel, de dynamiek en melodie die er nu inzit vind ik geweldig gewoon.. misschien vindt iemand anders wel helemaal niks, maar dit stukje blijft op mijn HD staan.

en Vhsologitarist... ik heb 1 woord voor je dude '' awesome ''

Barret Wallace
26 maart 2004, 16:11
wow...

Gister tijdens het werk heb ik zitten luisteren naar de '' parallel megajam '' Ik zat te werken onder heftige tijdsdruk maar ondertussen zat jullie mp3 wel op repeat ( heb em 2 uur lang geluisterd denk ik )

Eindconclusie ik ben die solo van jou heel erg gaan waarderen stratman :-? eerst vond ik em wat minder, maar de feel, de dynamiek en melodie die er nu inzit vind ik geweldig gewoon.. misschien vindt iemand anders wel helemaal niks, maar dit stukje blijft op mijn HD staan.

en Vhsologitarist... ik heb 1 woord voor je dude '' awesome ''

ijff
26 maart 2004, 20:48
Nou, ik heb de boel wat opgepoetst.. moest daarvoor wel m'n stuk opnieuw inspelen (had'm niet als losse track opgeslagen).. nieuwe poging moet't hebben van de compositie.. want het spelen wilde niet echt fantastisch net (je hebt van die dagen..). Maar goed een filtertje over de totale track gegooid, en gesaved als 128kbps Mp3PRO.

http://members.chello.nl/~j.ijff/4th_megajem.mp3

VHsologitarist
26 maart 2004, 22:02
opnamen van mij:

microfoon schuin voor versterker line-in geluidskaart.
versterker (roland cube 30)
gitaar squier
Opgenomen in Cool Edit....

instelling versterker:
ik heb gekozen voor een blues sound dus heb ik de oude brit combo fender (amp op de versterker roland cube 30) versterker gekozen met half gain erop (dat is dus weinig).
reverb ver open gedraaid voor een dromerig effect.


greetz ed

VHsologitarist
26 maart 2004, 22:47
stratoman70:
mooie inleiding.... vooral die dubbelstemmige shit vind prachtig...
Ik vind het wel mooi hoe je die mineur accentueer in het begin....
Bij de solo: Ik ben helaas geen voorstander van te vaak trillers(legato) gebruiken. Maar je hebt je hierdoor goed heen geslagen en is het niet irritant om naar te luisteren. Keep on going

Stitch:
Zoals ik al eerder vermeld heb: Vind ik je stuk oke... Alleen heb ik wel het gevoel dat je de melodie lijn mist in het midden stuk waar de solo begint... behalve tegen het einde daar pak je de draad weer op.
de sound die je grbuitk ben ik niet kapot van (net zoals die van mij).

Ijff:
Idd hak je er lekker in.....alleen raakte je een paar valse noten (waaronder de open snaren ) + die ene pas op het eind.
maar wel een lekkere solo.

VHsologitarist
31 maart 2004, 16:29
Ja idd... late reactie van mij maar sorry daarvoor... heb t nogal druk!
mijn opnamen:
versterker: Roland Cube 30
instelling: brit combo
half gain
reverb 3/4 open
Opname studie:
Cooledit pro 2000

opgenomen met microfoon dynacord (type kan ik niet opkomen)
microfoon schuin voor versterker (in hoek van 45 graden) gezet en via line-in geluidskaart opgenomen.

Ik ben natuurlijk niet te vreden over het resultaat, maar ben aant sparen voor een betere gitaar "gear".

Gr ed

VHsologitarist
31 maart 2004, 16:30
Ja idd... late reactie van mij maar sorry daarvoor... heb t nogal druk!
mijn opnamen:
versterker: Roland Cube 30
instelling: brit combo
half gain
reverb 3/4 open
Opname studie:
Cooledit pro 2000

opgenomen met microfoon dynacord (type kan ik niet opkomen)
microfoon schuin voor versterker (in hoek van 45 graden) gezet en via line-in geluidskaart opgenomen.

Ik ben natuurlijk niet te vreden over het resultaat, maar ben aant sparen voor een betere gitaar "gear".

Gr ed

VHsologitarist
31 maart 2004, 16:31
Ja idd... late reactie van mij maar sorry daarvoor... heb t nogal druk!
mijn opnamen:
versterker: Roland Cube 30
instelling: brit combo
half gain
reverb 3/4 open
Opname studie:
Cooledit pro 2000

opgenomen met microfoon dynacord (type kan ik niet opkomen)
microfoon schuin voor versterker (in hoek van 45 graden) gezet en via line-in geluidskaart opgenomen.

Ik ben natuurlijk niet te vreden over het resultaat, maar ben aant sparen voor een betere gitaar "gear".

Gr ed

VHsologitarist
1 april 2004, 00:57
opnamen van mij:
versterker roland cube 30
microfoon (dynacord) in hoek van 45 graden voor versterker.
Ik heb gekozen voor veel reverb voor een dromerige klank.
Ook voor een bluessy sound door de instelling op de versterker op "brit combo" te zetten met half gain (dit voor de roland cube 30 kenners).
opgenomen in Cool Edit 2000 pro

Greetz
ed

VHsologitarist
1 april 2004, 01:00
opnamen van mij:
versterker roland cube 30
microfoon (dynacord) in hoek van 45 graden voor versterker.
Ik heb gekozen voor veel reverb voor een dromerige klank.
Ook voor een bluessy sound door de instelling op de versterker op "brit combo" te zetten met half gain (dit voor de roland cube 30 kenners).
opgenomen in Cool Edit 2000 pro

Greetz
ed

e_lukather
2 april 2004, 11:21
Yo Vh

die slag partij rocks! 't geeft een hele andere dimensie.. Volop sfeer! Hoor je Luke ook doen (Africa-TOTO live A'dam).

iig leuk bedacht om dat in zo'n nummer te plaatsen.

Hopelijk kan ik op een dag ook een keer mee doen met zo'n mega jam. Lijkt me echt heel leuk... alleen ben ik niet zo'n held met opnemen e.d.

Goed gespeeld allemaal!

Eric.

e_lukather
2 april 2004, 11:34
Yo Vh

die slag partij rocks! 't geeft een hele andere dimensie.. Volop sfeer! Hoor je Luke ook doen (Africa-TOTO live A'dam).

iig leuk bedacht om dat in zo'n nummer te plaatsen.

Hopelijk kan ik op een dag ook een keer mee doen met zo'n mega jam. Lijkt me echt heel leuk... alleen ben ik niet zo'n held met opnemen e.d.

Goed gespeeld allemaal!

Eric.

e_lukather
2 april 2004, 11:35
Yo Vh

die slag partij rocks! 't geeft een hele andere dimensie.. Volop sfeer! Hoor je Luke ook doen (Africa-TOTO live A'dam).

iig leuk bedacht om dat in zo'n nummer te plaatsen.

Hopelijk kan ik op een dag ook een keer mee doen met zo'n mega jam. Lijkt me echt heel leuk... alleen ben ik niet zo'n held met opnemen e.d.

Goed gespeeld allemaal!

Eric.