PDA

View Full Version : Welke 'nieuwe' gitaar



LJay
23 maart 2004, 23:53
test

LJay
23 maart 2004, 23:53
Hoi,

Op het moment speel ik met plezier op een Peavey Wolfgang Qt special. Deze voldoet prima aan al mn metal wensen, maar ik speel sinds kort ook iets meer pop, funk en blues. Door ontbreken van een tone-knop en het feit dat ie van basswood gemaakt is, vind ik m niet veelzeidig genoeg. Ik zocht dus naar vervanging. Een gitaar met twee (liefst te splitten) humbuckers en een non-locking tremolo (zeg maar PRS config) lijkt me het fijnst. Laatst speelde ik op een PRS Santana SE en deze voldeed aan bijna al mijn wensen, met de optie later elementen te vervangen door elmenten met coil-split. Is dit een goede keus, of zijn er betere alternatieven?

[Spam]Mn peavey is vanaf nu dus te koop[spam]

ieme
24 maart 2004, 09:34
Wat moet die peavey kosten?

doncker
24 maart 2004, 13:27
Je kunt misschien is kijken naar de fame forum op www. musicstore.de
Ik weet er zelf ook weinig van maar ga hem toch zeker ook nog is testen .
Prijs is iig goed en ziet er lekker uit , maar of hij goed speelt valt nog af te wachten

greets

kristof

Daniël_san
24 maart 2004, 16:45
probeer anders ook s een fender strat met 2 hums. maar prs om op te bleusen weet k niet zo ijglijk.

LJay
24 maart 2004, 17:00
Het was juist ook een iets zwaarder geluid wat ik zocht, daarom leek mahonie me een goed idee. misschien is warmer een beter woord

arno
24 maart 2004, 17:15
De Gibson ES 335/345 miscchien? Vooral op de blues gericht, maar er zijn ook wel andere soorten muziek op te spelen. Humbuckers die gescheiden in te stellen zijn met volume en tone.

Alleen wel erg duur. Epiphone is dan misschien een alternatief.

Daniël_san
25 maart 2004, 16:26
Epiphone kost 500 een gibson min 1500 denk k.

Nielsje
25 maart 2004, 16:35
@ arno

hij bedoelt volgens mij dat ie de buckers moet kunnen splitten, dmv van coiltapping..dus dat ie maar 1 van de 2 spoelen gebruikt

@ daniel san

als jij voor mij een ES 335 vindt voor zo'n 1500.. hou ik me warm aan bevolen..die dingen gaan toch al gauw 2e hands voor zo'n 2000 a 2200 euri..

LJay
26 maart 2004, 00:57
nielsje heeft het door, nog alternatieve tips voor een veelzijdige gitaar?

Nielsje
26 maart 2004, 01:34
oke, het is 1.30 snachts.. en ik ben niet op stap, maar wel aan het bier
dus hier omt m'n nuttige antwoord

Line 6 variax :P

tja.. volgens mij was de BC rich mokkelvogel altijd wel veelzijdig, veel schakelaars enzo.. maar om er nou blues mee te speln..