PDA

View Full Version : welke amp??



rvg1
23 maart 2004, 16:14
Haai Kaais,

Graag jullie visie op de volgende vraag,

Welke amp is 't beste voor country, blues, rock clean style??

- Roland Cube 30
- Marshall MG30DFX
- Fender Champion 30DSP
- Behringer GMX210

aan jullie de keus

Mithrandir
23 maart 2004, 16:18
Ik denk, niet gehinderd door enige kennis, de Cube of de Behringer. Gister nog eens een filmpje gezien van de Micro Cube op de namm en dat ding klonk best tof.

Ronald
23 maart 2004, 16:22
ik zou voor de marshall gaan, daar zitten bovendien effecten ingebouwd

rvg1
23 maart 2004, 16:27
Al deze amps hebben minimaal chorus, flanger, reverb en de cube een akoestisch kanaal, de Behringer schijnt veel meer in huis te hebben.

Mithrandir
23 maart 2004, 16:27
Ahum....die hebben alle vier de genoemde versterkers. Is er iemand die echt voor en nadelen kan opnoemen van de vier versterkers?

hendri
23 maart 2004, 16:33
die cube is geweldig...heb hem zelf...leuk oefenversterkertje...1 nadeel: hij is vrij zwaar (30 watt)

Verel succes!!

riesj
23 maart 2004, 16:43
Behringer staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Zie de vele reviews op oa harmony-central.
Zelf ben ik ook niet echt helemaal happy met mijn Vamp2 (Behringer) door dit betrouwbaarheidsprobleem. Na een jaar bleek 1 van de drukknoppen het niet meer te doen (niet dat dit mij veel boeit, aangezien ik die drukknop toch nooit nooit gebruik, maar toch :-? )

Groeten,

BlackSun
23 maart 2004, 17:00
Ik heb gelezen dat de Behringer niet zo'n 'breed' geluid heeft.
Ik heb zelf de cube, en dit is een zeeeeer veelzijdig dingetje. Van heavy metal tot superclean, of clean emt een randje doetie erg goed. de effecten zijn erg bruikbaar, mooie reverb/delay, en een (soms iets heftige) Chorus. De andere effecten gebruik ik niet vaak, maar zijn zeker van kwaliteit.
Ik heb een paar oefenversterkers gehad, en de cube steekt er nog steeds met vlag en wimpel bovenuit. over de anderen kan ik echter niet veel zeggen..

andy
23 maart 2004, 20:46
Ik sluit me bij BlackSun aan.
Als het gaat om beginnersamps van rond de 250 euro komt de Cube 30 er altijd erg goed vanaf. Ik heb hem zelf onlangs ook gekocht voor thuis. Ik heb ook wat andere amps geprobeerd, weet niet meer wat precies, maar de Cube 30 was veruit de beste.

Mr. Michiel
23 maart 2004, 21:04
sowieso NIET voor de marshall gaan, die MG serie is ONTIEGELIJK slecht echt een afknapper van marshall, ik had zelf de mg100 maar daar zal ik verder maar geen woorden over vuil maken...... :razz:

Fuhgawz
23 maart 2004, 21:24
Was er niet vrij recentelijk nog een topic over hetzelfde type versterker? Anyway, ik heb de Cube 30 met verschillende Behringer en Hughes & Kettner modellen vergeleken, maar de Cube 30 vond ikzelf toch het beste klinken. Zowel clean als distortion. Maar, zoals dat eigenlijk met al die dingen is, moet je afgaan op je eigen gehoor en zelf even in een winkel gaan testen.

Brutus-Lp
24 maart 2004, 01:00
Behringer GMX zou ik doen.
als je geld over hebt een floorboard bij kopen.
erg veel effecten, aardige vermogen 2x30watt geloof k, not sure.
2 kanaals

zeker doen :-D