PDA

View Full Version : vintage look geven



dodoweirdo
23 maart 2004, 10:44
Ik speel al een tijdje met het idee om men gitaar een vintage lookje mee te geven. Ik bedoel zoiets in de trend van de custom made strat van SRV ( http://www.fender.com/misc/winternamm2004/srv_tribute/web/SRV_Strat.jpg ) Maar aangezien het ding me een fortuin heeft gekost durf ik het niet zelf fixen. Weten jullie een adres van een prof die zich bezig houdt met dit soort zaken. Kun je me een linkje bezorgen?

thanks

Lacrymosa
23 maart 2004, 10:46
www.hangjegitaaraanjetrekhaak.com

CheerS!!

wietse
23 maart 2004, 11:02
geef hem aan sash dan is het in no time een relic. :-D

john.3001
23 maart 2004, 14:01
op zich wel triest dat ik dan op die link klik... :oops: :lol:
nee maar, volgens mij moet je de zoekfunctie es gebruiken kerel
ik heb hier trouwens nog serieus een vraagje over, kun je - in plaats van je plastic parts zelf te agen - ook kant en klare gelige pickups en knobs kopen???

knoppen wel zo te zien (bij musik-produktiv)

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/30/23/003023028l.jpg

ieme
24 maart 2004, 09:38
de rest ook wel, je kan geagede vintage pakketten kopen...
Ik zou zeggen... leg je gitaar een tijdje op t balkon in de zon op een mooie zomerdag, en zet em de rest van de tijd voor t raam in de zon zodat hij mooi verkleurd...
De hals kun je gaan verneuken door er met schuurpapier overheen te gaan....
De body echte plekken kun je er in maken door met glas te bewerken, licht te schuren en langs een ruwe muur te halen.... nee t is maar net hoe je t wil doen..
Wat voor gitaar (laksoort??) is het?

renier
24 maart 2004, 10:16
*gniffel*

Quink
24 maart 2004, 10:32
Ik speel al een tijdje met het idee om men gitaar een vintage lookje mee te geven. Weten jullie een adres van een prof die zich bezig houdt met dit soort zaken. Kun je me een linkje bezorgen?

thanks

Ben wel geen prof, maar wil je gitaar wel voor je "reliccen". Slijtageplekken, verkleuringen, vlekken, you name it. Echt super realistisch. Er is echter een klein "maar" aan. Je krijgt hem wel pas over 20-25 jaar terug. Tegen die tijd moet het me wel gelukt zijn om hem voldoende te bespelen. Ik hoor het wel.

http://www.click-smilies.de/sammlung0903/spezial/Fool/git.gif

dodoweirdo
24 maart 2004, 12:43
wat een grapjassen zitten hier toch, kzal hem zelf wel verneuken

ieme
24 maart 2004, 12:55
Er zijn ook wel personen die t voor je kunnen doen, vd haar doet het met zn eigen gitaren...
Weet niet of ie t voor anderen doet...

Carpe Diem
24 maart 2004, 14:01
op zich wel triest dat ik dan op die link klik...


+1 :oops: :oops:

sash
24 maart 2004, 14:43
Hey dodo,

Ik heb meerdere gitaren gereliced en doe dat ook voor anderen. M'n eigen USA '57 Ri Strat heb ik gereliced en die ziet er ongeveer ook zo uit als die van SRV. In ieder geval zo afgeragd :)
Ik kan relicen in elke mate die je zou willen en ook de hardware is mogelijk.

Neem even contact met me op, dan kan ik je wat foto's sturen van m'n eigen Strat. Kheb foto's uit verschillende 'stages' van relicen. Zeg maar light, medium, heavy en extra afgeragd ;)

koen_V
24 maart 2004, 15:54
Hey dodo,

Ik heb meerdere gitaren gereliced en doe dat ook voor anderen. M'n eigen USA '57 Ri Strat heb ik gereliced en die ziet er ongeveer ook zo uit als die van SRV. In ieder geval zo afgeragd :)
Ik kan relicen in elke mate die je zou willen en ook de hardware is mogelijk.

Neem even contact met me op, dan kan ik je wat foto's sturen van m'n eigen Strat. Kheb foto's uit verschillende 'stages' van relicen. Zeg maar light, medium, heavy en extra afgeragd ;)

Kan je zo eens geen foto posten waar je gitaar nu opstaat? Ben eens benieuwd hoe die er nu uitziet. Heb al in verschillende relic toppics gelezen dat die van jouw er erg aan toe is :-D

sash
24 maart 2004, 20:42
Dat was toen ie nog zo was. Nu issie zeg maar 3x erger :)

Foto's gaat helaas nog ff niet lukken. Problemen met de provider. Ik zal vandeweek wel ff een webshots accountje aanmaken :)

bert k
24 maart 2004, 21:12
Mail hem ff. Zal ik hem wel uploaden.

sash
24 maart 2004, 22:33
Yeah is cool, ik maak morgen ff foto's.

Neals
27 maart 2004, 15:47
Wat ik een mooie gitaar vind om te relicen is een Ibanez RG serie

ieme
27 maart 2004, 16:43
Wat ik een mooie gitaar vind om te relicen is een Ibanez RG serie
Nou zelf zat ik aan een Ibanez K7, Line 6 variac, PRS tremonti SE, Peavey wolfgang te denken...
allemaal van die ouderwetse modellen die er uitzien als 50 jaar oud! moet prachtig zijn

Vexx
27 maart 2004, 17:47
Wat ik een mooie gitaar vind om te relicen is een Ibanez RG serie
Nou zelf zat ik aan een Ibanez K7, Line 6 variac, PRS tremonti SE, Peavey wolfgang te denken...
allemaal van die ouderwetse modellen die er uitzien als 50 jaar oud! moet prachtig zijn

Ibanez K7 een ouderwets model??? Dan heb je wel een vrij vreemde opvatting met betrekking tot het woord 'ouderwets'. Zo oud is de RG-lijn toch nog niet? Ibanez Roadstar kwam toch pas in de jaren '80 uit? Daar is de RG namelijk van afgeleid. De afkorting RG staat namelijk ook voor Roadstar Gold.

Voidhead
27 maart 2004, 18:50
Wat ik een mooie gitaar vind om te relicen is een Ibanez RG serie
Nou zelf zat ik aan een Ibanez K7, Line 6 variac, PRS tremonti SE, Peavey wolfgang te denken...
allemaal van die ouderwetse modellen die er uitzien als 50 jaar oud! moet prachtig zijn

Ibanez K7 een ouderwets model??? Dan heb je wel een vrij vreemde opvatting met betrekking tot het woord 'ouderwets'. Zo oud is de RG-lijn toch nog niet? Ibanez Roadstar kwam toch pas in de jaren '80 uit? Daar is de RG namelijk van afgeleid. De afkorting RG staat namelijk ook voor Roadstar Gold.

dude, ik denk dat het sarcastisch bedoeld was... :-?

ieme
27 maart 2004, 19:24
Haha, ja... dat line 6 spul is echt antiek! :P

Neals
29 maart 2004, 21:21
Haha, beetje aangebrand :D


Ik speel al een tijdje met het idee om men gitaar een vintage lookje mee te geven. Ik bedoel zoiets in de trend van de custom made strat van SRV ( http://www.fender.com/misc/winternamm2004/srv_tribute/web/SRV_Strat.jpg ) Maar aangezien het ding me een fortuin heeft gekost durf ik het niet zelf fixen. Weten jullie een adres van een prof die zich bezig houdt met dit soort zaken. Kun je me een linkje bezorgen?

thanks

Anyway, als je je gitaar wilt relicen en het authentiek wil doen, nix geen profesionals maar gewoon ruiger er mee omspringen.

BartL
30 maart 2004, 00:11
Juist...bij een repetitie na ieder nummer heel lang met de gitaar over de grond slepen en zo een rondje door de repetitieruimte rennen.

''30 niet goed; geld terug''-garantie :-D