PDA

View Full Version : Suzuki Nagayo, kent iemand dit merk?



Saards
18 maart 2002, 21:41
Kan zo'n gitaar kopen voor 195,-. Is in nieuw staat.
Ik ben een beginner en heb niet veel verstand van gitaren. Is dit wat en doe ik een goede koop. Ik kan ook nergens op internet info. vinden over dit merk gitaren.
Wie helpt?
Groet,
Daan

dirkw83
19 maart 2002, 13:43
lijkt me niet echt een 'outstanding' merk :smile:

lars
19 maart 2002, 14:43
dat isset dus wel dirk, Suzuki (geloof niet dat het nog bestaat) maakte die dingen toendertijd in dezelfde fabriek als epiphone en ik meen zelfs met de hand. ik heb een electrische plank gehad van Suzuki en dat was technisch gezien een erg mooi stukje werk.

jaccoos
19 maart 2002, 14:45
ligt eraan, als je em van een particulier koopt kan het tegenvallen. (garantie tot aan de deur) met een dealer kan je garantie of iets afspreken. het merk zegt mij niks. voor de prijs hoef je het opzich niet te laten.

Dirk_Hendrik
19 maart 2002, 15:25
Ten eerste is het leuk om marktplaats advertenties hierterug te zien.
Ten tweede klopt de advertentie niet. Nagoya is de plaats waar de fabriek staat/stond. Het type is uit de foto niet op te maken.

Hoewel ik de prijs best pittig vind vind ik hem niet irreel. Ik heb dan ook nog nooit een slechte Suzuki in mijn handen gehad (Three S is ook suzuki).

Kijk voor Suzuki reviews even op harmony-central

Saards
19 maart 2002, 16:30
Ik heb inmiddels wat meer info.
Hij is inderdaad met de hand gemaakt, een massief bovenblad, type Suzuki Nagoya SD 335 N een copie van Martin, met erg mooie top en bottom bindings.
Ik hoor het wel,
vr.grt.
Daan

TaylorBaby
20 maart 2002, 15:14
Ik ben even wezen zoeken op het net, maar kan niets vinden met het type "Suzuki SD 335 N" dat je hier gaf.
Ik ken het merk zelf totaal niet, ik bespeel al de top-of-bill gitaren (Taylor) maar wil toch wel meer weten ove Suzuki gitaren. Dus info is welkom!

a live without music... is no life!

TaylorBaby
20 maart 2002, 15:14
Ik ben even wezen zoeken op het net, maar kan niets vinden met het type "Suzuki SD 335 N" dat je hier gaf.
Ik ken het merk zelf totaal niet, ik bespeel al de top-of-bill gitaren (Taylor) maar wil toch wel meer weten ove Suzuki gitaren. Dus info is welkom!

a live without music... is no life!

Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 15:52
Surf ook eens op "Three S" is één van de suzukimerken.

Verder op http://www.harmony-central.com natuurlijk in het gitaarreview stuk

TaylorBaby
20 maart 2002, 15:59
SD 335 N is niet de Three S die je omschrijft! dus aan die recensie heb ik niets. Komt nog bij, de recensies bij die site zijn "vriendjes politiek" gebasseerd. Bijna elke Taylor/Martin/Gibson etc. krijgen 9 en 10en. Ik wil graag meer info, hier heb ik weinig aan!

Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 17:13
Volgens mij vroeg je om informatie over het merk. Niet over dat ene type.
Edit
Wat je zegt over die 9-ens en 10-en is niet geheel waar. Als ik me niet vergis is de eerste kritiek op de Taylor 555 (mijn baby :smile: :smile: ) alles behalve positief. Het probleem met harmonycentral is meer dat er zoveel "het is amerikaans dus goed""het is niet amerikaans dus zooi" Amerikanen rondhangen. Opportunistische zakken :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2002-03-20 16:16 ]</font>

TaylorBaby
20 maart 2002, 18:15
dat klopt, sorry! Maar het blijft wel een goede site, alleen jammer dat ze niet objectief blijven. Trouwens ik kan me niet voorstellen dat welke type Taylor dan ook... maar slecht of minder goed kan zijn!

Het zijn state-of-the-art gitaren!

a life without music.... is no life

Dirk_Hendrik
20 maart 2002, 19:37
Ik weet overigens niet waarom HC niet objectief zou zijn. De reviews die daar staan komen tenslotte van gebruikers van wereldwijd (met de hoofdmoot Amerikaantjes) die niet betaald worden voor hun reviews. Daarmee ben ik geneigd te zeggen dat de reviews die daar staan dus vrij objectief zijn. Ik heb er indertijd (niet als Dirk_Hendrik trouwens) ook en paar neergezet. Nooit de intentie gehad tot neppen.
Je zou hooguit kunnen denken dat er een weegfactor voor boordelingen zou moeten zijn. Als iedereen enhousiast is over een produkt en 1 iemand negatief dan is dat statistisch gezien een uitschieter die niet voor het volle pond meegerekend zou mogen worden.

Ic3gl0vE
1 april 2002, 13:23
sommige mensen die een 2ehands kapotte brakke verneukte gitaar kopen beginnen daar het hele gitaarmerk af te zeiken omdat de aktie kut is en de lak eraf en alles... duh dat had je wel eerder kunnen merken :@


verder klopt het idd wel aardig met de 'VS stuff is goed, de rest nie' spirit die ze daar hebben... mja je moet toch altijd op je eigen mening af gaan! (al zijn de reviews soms toch wel handig :smile:)

Red-Devil
15 april 2009, 10:55
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn vriendin heeft een akoestische gitaar te koop staan op speurders.nl
Binnen in de gitaar zit een gele sticker met daarop de volgende tekst:

-Suzuki
-Establisched in 1887
-Magoya, Japan

Wil dit dan zeggen dat de Gitaar ook daadwerkelijk uit 1887 stamt en gemaakt is in Magoya?

Ik heb niet veel verstand van gitaren, maar wilde dit toch wel ff weten. En wat zou zij zich dan voor deze gitaar kunnen vragen?

Groetjes, Red Devil

Flipkoos
15 april 2009, 11:35
De gitaar zal niet uit 1887 stammen. Het merk wel.
Hoe zat dat ook al weer? Er waren meerdere Suzuki's en de Kiso's waren de goede volgens mij?

LaurentB
15 april 2009, 17:33
Mijn allereerste gitaar in 1976 was een nylonsnarige Suzuki van 170 gulden. Voor een beginnersgitaar niet slecht, maar echt budgetwerk. Maar vooral Japanse merken maakten nogal eens spullen over een brede kwaliteitsrange, zoals bv ook Aria.

Laser
31 augustus 2009, 09:09
Deze vraag is al een tijdje oud, maar even goed nog van toepassing.
Ik vond informatie hier
http://suzukiguitars.blogspot.com/2006/04/suzuki-guitar-pictures-kiso-and-nagoya.html
en hier
http://home.att.net/~suzukiguitars/
over de suzuki gitaren - verschillende stammen van de familie - met geschiedenis en een - beperkt - aantal modellen geïllustreerd.
1887 was het jaartal waarop de Suzuki fabriek in Nagoya instrumenten (violen) begon te bouwen, maar gitaren werden pas gebouwd vanaf ongeveer 1950.
Na het Martin headstock - proces in de 70-er jaren (motief: de headstocks van de japanse Martin- copies leek te veel op het Martin - model) ging het snel bergaf; de prijs van de Japanse modelen lag te hoog (omwille van de kwaliteit in de beste reeksen) ten overstaan van de Amerikaanse makelij, de verkoop ging achteruit, de gitaarproductie werd stopgezet.

Veel leesplezier.

zoon van Piet
1 september 2009, 20:04
Ik heb hier diverse keren aangehaakt in Suziki Topics, om de lofzang van deze gitaren te zingen. Er zijn verschillende merken Suzuki, waarvan Three S en Grand Suzuki direct verbonden lijken te zijn met Kiso Suzuki. Suzuki Nagoya lijkt me een ander merk, als ik het exemplaar van de zoon van de zoon van Piet vergelijk met de Kiso hier in huis.

Maar anders hoeft niet minder te zijn! Vrijwel elke Suzuki western die ik bespeeld heb - stuk of tien inmiddels- klonk goed, soms zelfs heel goed.

Ze zijn wel oud -dus meestal alleen via MP te koop.
Garantie tot de deur en .. daar zit m de kneep: ze zijn nogal licht gebouwd ( wat de goeie klank verklaart) en vaak in slechte staat. De bespeelbaarheid laat te wensen over omdat de klankkast bol staat.
Als dat het geval is, is er vanalles aan te doen.. maar dat moet meestal door de vakman gebeuren en kost geld..

Laser
1 september 2009, 20:25
Heb net 2dehands een Three S W5025 op de kop getikt.
Zag er niet uit, had snaren van minstens 6 jaren oud, maar geen structurele problemen ( geen bridge lift, enkel lichte bolling van het buikje onder de brug).
Heb er Wyres .12 op gezet, maar daarmee speelt de lage E wat moeilijk op frets 12-15 ( dood geluid). Zal er Elixirs op plaatsen na deze.
Verder werkt alles goed ( ook trussrod: heb de hals bijgesteld). De stemmechanieken laten te wensen over. Enerzijds is de bevestigingsvijs van drie stuks losgekomen ( snel op te lossen), anderzijds kwam de knop van één mechaniek er zo af ( is ook al opgelost). De gitaar heeft potentieel, maar ik heb er nog wat werk aan. Heb een volledige avond vuil zitten afkuisen, laag na laag, fretboard zag er niet lekker uit: je kon er het vuil af lepelen.
Is van 1977 trouwens.
Hier zit dus wat in, mids komen beter uit de verf dan uit de Hashimoto w350, anderijds is de sustain wat minder.
Maar ze verdient wat verdere zorgen en onderzoek om het onderste uit de kan te halen. Benen zadel bvb moet gepolijst worden om de snaren lekker te laten schuiven (niet haperen).
Meer info en foto's volgen waarschijnlijk later...

Laser
7 september 2009, 23:13
Eerste impressies.
Pre-Martin-headstock - trial stijl.
http://i232.photobucket.com/albums/ee127/Laserpuls/DSCN7864.jpg


Vooraanzicht: vorige eigenaar heeft geleefd met de gitaar, en dat zie je hier en daar, vooral op de voorzijde. Zij- en achterkant zien er bijna smetteloos uit.
http://i232.photobucket.com/albums/ee127/Laserpuls/DSCN7862-1.jpg

Dubbel abalone ring rond klankgat, met bijkpemdne zwart-wit ringen; abalone trim aan zijkanten. Brugpennen moeten nog door betere vervangen worden. Intonatie is zéér goed, in standaard en lagere tunings.
http://i232.photobucket.com/albums/ee127/Laserpuls/DSCN7865-1.jpg

Kaart van camera was vol, zij- en achterkant en andere details volgen later wel. (3-delige rug bvb, mooi bolle constructie).
Intussen al impressies: nek bijgesteld, bespeelbaarheid is veel beter. Zadel (been) moet nog bijgepolierd worden. Klanksgewijs wordt het beter naarmate ik ermee speel. Wyres nog te vergen door Elixirs. Sleuven topzadel nog wat bij te vijlen, en wat grafiet in te wrijven.

Misschien moeten de mechanieken op termijn vervangen worden. Gesloten Grover - type, zit wat teveel sleet op dunkt me. Bekijk ik nog wel.

Top is inderdaad 3 lagen, goede ( of moet ik zeggen heel goede?) japanse laminaat of triplex. Klinkt heel goed.