PDA

View Full Version : Eko



lars
18 maart 2002, 20:26
Ik zat net een beetje met een versterker te pielen, een eko viscount buizen top, anyways, daar zit naast de aan/uit schakelaar een soort zwarte draaiknop ofzo met de waardes 110-140-220-240 erop.
Het is niet echt een draaiknop, je moet noggal klooien em tussen die 4 waardes te schakelen. iemand enig idee wat dit is?
Nu is ie op 220 geschakelt dus ik neem aan dat het voltages zijn, maar wat precies het nut ervan is? ik durf niet te gaan experimenteren met dat ding (is een geweldigge versterker, veel te zonde om em op te blazen)

Robbert
18 maart 2002, 21:10
Als die knop aan de achterkant zit, dan zou ik mijzelf maar inhouden als ik jou was.

Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat dat inderdaad de voltage selector is. En als je daaraan gaat draaien dan kan het best wel eens heeel erg slecht aflopen met je versterker.

Gewoon laten staan dus en niet mee klooien,

robbert

SteavisSmokin
18 maart 2002, 23:50
Da's inderdaad een switch om verschillende AC voltages mee te selecteren. In NL gebruiken we 220-230 volt dus laat hem maar staan zoals hij staat. Ik heb perongeluk weles aan zo'n switch gedraaid terwijl de versterker aan stond, gelukkig blies de zekering er toen uit en is er verder geen schade aan de versterker gekomen.