PDA

View Full Version : Ik zoek een goede tuner, wie kan mij helpen?



semt-x
22 maart 2004, 22:11
Ik ben op zoek naar een tuner, die alle mogelijke stemmingen aan kan. Die ook nog een goed leesbaar is, makkelijk in gebruiken, en het liefst totaal geen tone opslurpt!

Zelf dacht ik aan een Boss TU-15, is dit een goede?

Wie kan mij verder helpen?
Thnx

Mitch
22 maart 2004, 23:16
Korg DT-10

vinni
23 maart 2004, 01:23
Er zijn heel veel tuners die aan jou specs voldoen.
Van goedkoop (casio e.d. Eur 15) tot over de Eur 1000 (peterson)

Je ziet dat de TU-12 en TU-70 veel gebruikt wordt door gitaristen.
Zelf heb ik een DT7 van Korg. Ook wel goed maar had liever een
naald gehad met achtergrondverlichting. (handig op de buhne)

Wat me opvalt....
Er is volgens mij geen enkele tuner met true bypass....

Wat je kan doen om het toonvreten te voorkomen is een Lehle 1@3 na je gitaar opnemen. Kan je switchen naar je tuner.....je wilt toch stil tunen neem ik aan. Wat je ook steeds meer ziet (althans basversterkers) is dat er een separate tunerout zit op je versterker.

Wellicht dat je al een 19"effect heb (o.a. G-major) waar een tunerfunctie in zit?

Groet,
Vinni

vinni
23 maart 2004, 01:24
Er zijn heel veel tuners die aan jou specs voldoen.
Van goedkoop (casio e.d. Eur 15) tot over de Eur 1000 (peterson)

Je ziet dat de TU-12 en TU-70 veel gebruikt wordt door gitaristen.
Zelf heb ik een DT7 van Korg. Ook wel goed maar had liever een
naald gehad met achtergrondverlichting. (handig op de buhne)

Wat me opvalt....
Er is volgens mij geen enkele tuner met true bypass....

Wat je kan doen om het toonvreten te voorkomen is een Lehle 1@3 na je gitaar opnemen. Kan je switchen naar je tuner.....je wilt toch stil tunen neem ik aan. Wat je ook steeds meer ziet (althans basversterkers) is dat er een separate tunerout zit op je versterker.

Wellicht dat je al een 19"effect heb (o.a. G-major) waar een tunerfunctie in zit?

Groet,
Vinni

Phyrexian
23 maart 2004, 10:22
Boss TU-2 Chromatic Tuner
Goed, sterk, makkelijk leesbaar op een donkere stage.
Meer heb je niet nodig. Plus, hij kan ook dienen als een mute pedaal.
Eén van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb!

Phyrexian
23 maart 2004, 10:23
About that true bypass thingie... veel goede versterkers hebben een tuner-out die niet in het sound-signaal zit dus geen probleem met die shit.

Lucky
23 maart 2004, 10:32
veel amps hebben dat ook niet.
Ik ben het er mee eens dat er te weinig transparante praktische tuners zijn.
Ik gebruik zelf ook een tu-2 maar ik betrap me er op dat ie toch meestal los op de amp staat en niet in de signal chain. ff uit de amp in de tuner...
Ik vindt het een goed dingetje. snel en praktisch...
tja niet zo accuraat als een Peterson strobe, maar erg praktisch.

Bins
23 maart 2004, 12:03
TU-2
Snel, accuraat, mute functie.. alleen dat "toonzuigen" heb ik niet echt een mening over, persoonlijk heb ik er geen last van.
Hij is trouwens ook handig als je van gitaar moet wisselen. Trap je tuner in, trek je snoer uit je gitaar, plug in andere gitaar en voila.

Amp
23 maart 2004, 14:20
TU-2
Snel, accuraat, mute functie..


Wat echt snel en accuraat is merk je pas als je de Korg DT10 hebt geprobeerd.. En ik heb zelf ook een TU2 (gehad), dus ik weet welke vergelijking ik maak.
Plus: de Korg is bij Thomann in Duitsland goedkoper dan de TU2.

Speeddemon
23 maart 2004, 15:32
Ik heb zelf een Boss TU-12, maar die ligt echt niet in de chain. Ik heb t wel eens geprobeerd, en dan lijkt t net alsof er een 2e gitarist in de verte met een digitaal fuzzpedaal zachtjes jouw spel loopt te kopieren.

Dus da's geen succes. Nou hoef ik nooit zoveel na te tunen, aangezien die Ibanez met toplock ontzettend stemming-vast is, dus is t voor mij een kwestie van overpluggen.

Mitch
23 maart 2004, 19:48
TU-2
Snel, accuraat, mute functie..


Wat echt snel en accuraat is merk je pas als je de Korg DT10 hebt geprobeerd.. En ik heb zelf ook een TU2 (gehad), dus ik weet welke vergelijking ik maak.
Plus: de Korg is bij Thomann in Duitsland goedkoper dan de TU2.

Juist. Ik was wat kort in mijn reactie boven, maar hij is inderdaad iets sneller (ontloopt elkaar niet veel) en is iets nauwkeuriger. Bovendien ziet -ie er tien keer beter uit dan dertien-in-een-dozijnBossekop :D

keef
31 maart 2004, 13:32
Wat me opvalt....
Er is volgens mij geen enkele tuner met true bypass....


Yes there is. Veegt de vloer aan met de korg en boss dingetjes...maar wel 189 bucks in de US. :cry:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/21/210054.jpg

Baco
1 april 2004, 17:38
Wat me opvalt....
Er is volgens mij geen enkele tuner met true bypass....


Yes there is. Veegt de vloer aan met de korg en boss dingetjes...maar wel 189 bucks in de US. :cry:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/21/210054.jpg

Damn, heb ik mijn Peterson V-SAM wat te vroeg gekocht. Nu ja, die V-SAM heeft een ingebouwde metronoom, ook handig. :wink:

Fuhgawz
1 april 2004, 20:12
De Boss TU-2 en Korg DT-10 zijn allebei 99 euro bij de Feedback. In dat geval zou ik dus voor de Korg gaan. Volgens mensen hier sneller en accurater. Bovendien ziet hij er een stuk beter uit dan zo'n saaie Boss.
Heeft die Korg trouwens ook zo'n mute-functie als de Boss?