PDA

View Full Version : active instellingen



poepsnaar
22 maart 2004, 21:56
Hoe hebben jullie je voorversterker in je bass altijd staan. Beetje hoog bijdraaien, en laag wegdraaien doe ik zelf. wat doen jullie ?

Chris Wolstenholme
22 maart 2004, 22:17
wat hoog eruit en wat midden erbij :) mijn hoog is erg schel door de elixers.

basswasp
22 maart 2004, 23:00
Niks.

Afhankelijk van waar m'n versterker staat pas ik het geluid aan. In een grote zaal heb ik vaak de behoefte aan wat laag erbij. In een ruimte waarbij het geluid veel gedempt wordt of waar ik een goed-slap-geluid wil, draai ik hoog erbij. Wil ik een betere definitie dan komt er midden bij.

Wat ook goed werkt is het tegenovergestelde doen: wil je hoog erbij? Draai er dan midden uit. Wil je laag erbij? Kap het hoog dan af :)

heskez
23 maart 2004, 09:46
Meer laag dan hoog
en veel mid natuurlijk :-D

Phyrexian
23 maart 2004, 10:16
Meestal flat.
Naargelang het nummer wat meer Mids voor meer Punch en soms wat meer laag als het nodig is... maar in't het algemeen flat.

Bazz
23 maart 2004, 11:59
Mijn versterker heeft een bass boost en high boost, bass boost staat altijd aan, die gooit en 15 Db bovenop.
Verder bass een beetje erbij, hoge mids van booster en klein beetje treble erbij
dan de bright kwartslag open, evenals de compressor
last but not least, de drive op 6 uur en hakker met EBS 8-) 8-)

Anavrin
23 maart 2004, 13:07
wat bedoel je: de instellingen in een actieve basgitaar of de instellingen van de voorversterker in je Amp



lijkt mij trouwens überhaupt niet te vergelijken, want elke voorversterker heeft een ander geluid (of ie nou in een bas zit of in een amp)

Clunk
23 maart 2004, 18:30
ik heb niet zoveel mogenlijkheden op mn amp; ken alleen treble en bass bijdraaien, en op bright zetten.

meestal de bas vol, treble op een kwart.. en niet op bright :P

de rest dat doe ik wel op mn bas .. :cool: