PDA

View Full Version : Boss PW-2 Powerdriver



Rooligan
22 maart 2004, 20:09
test

Rooligan
22 maart 2004, 20:09
Ik kan een Boss PW-2 Powerdriver tweedehands voor een mooi prijsje krijgen. Ik heb vernomen dat deze maar een korte periode gemaakt zijn.

Helaas kan deze niet testen wegens de grote afstand tussen koper en verkoper.... Ik geen geen soundfiles vinden op het net; maar ik wil wel graag weten hoe die klinkt.

Iemand ervaring ermee, of heb ik misschien niet goed gezocht op het net? Wie kan me helpen?

Rooligan
22 maart 2004, 20:10
Ik kan een Boss PW-2 Powerdriver tweedehands voor een mooi prijsje krijgen. Ik heb vernomen dat deze maar een korte periode gemaakt zijn.

Helaas kan deze niet testen wegens de grote afstand tussen koper en verkoper.... Ik geen geen soundfiles vinden op het net; maar ik wil wel graag weten hoe die klinkt.

Iemand ervaring ermee, of heb ik misschien niet goed gezocht op het net? Wie kan me helpen?

Rooligan
22 maart 2004, 20:10
Ik kan een Boss PW-2 Powerdriver tweedehands voor een mooi prijsje krijgen. Ik heb vernomen dat deze maar een korte periode gemaakt zijn.

Helaas kan deze niet testen wegens de grote afstand tussen koper en verkoper.... Ik geen geen soundfiles vinden op het net; maar ik wil wel graag weten hoe die klinkt.

Iemand ervaring ermee, of heb ik misschien niet goed gezocht op het net? Wie kan me helpen?

Rooligan
22 maart 2004, 20:10
Ik kan een Boss PW-2 Powerdriver tweedehands voor een mooi prijsje krijgen. Ik heb vernomen dat deze maar een korte periode gemaakt zijn.

Helaas kan deze niet testen wegens de grote afstand tussen koper en verkoper.... Ik geen geen soundfiles vinden op het net; maar ik wil wel graag weten hoe die klinkt.

Iemand ervaring ermee, of heb ik misschien niet goed gezocht op het net? Wie kan me helpen?

Rooligan
22 maart 2004, 20:11
Oeps...... bugje....
duidelijk zo....?
:lol:

Robbert
22 maart 2004, 21:58
Wat is een mooi prijsje. Vooralsnog is dat pedaal niet meer dan 40-50 waard, in goede nette staat, inclusief doosje.

Boss omschrijving was iets als: maakt van je 1x12" kast een ware 4x12".

Kan wel kloppen, hij boost wel aardig. Heb hem al een tijdje werkeloos liggen.

youngcoby
22 maart 2004, 22:05
Ik heb er hier één liggen.
Ik kan geen soundclips opnemen, sorry.
Mijn bespreking: Ik speel op een goedkope Strat kopie (Fenix) over een Roland DAC 15D.

De PW-2 is een soort distortion. Algemeen vind ik dat hij nogal schel klinkt. Je kan wel wat bas bijvoegen dmv "fat" knop. Verder nog een "muscle" waarmee je iets treblier gaat spelen. Met "drive" kun je van een beetje tot veel drive toevoegen, leuk.

Ik neem aan dat er totaal andere tonen uitkomen met een buizenamp en een betere gitaar.

Als je hem even wil proberen, kom maar eens langs (Antwerpen).
Voor alle duidelijkheid: de mijne is niet te koop.

Het is een leuk-om-erbij-te-hebben pedaal, maar voor de rest niets speciaals. Ik wou hem hebben omdat ik nogal van fuzz-overdrive-distortion hou.

Rooligan
22 maart 2004, 22:05
En Robbert, hoe tevreden ben je erover? Is het een FX die je continu aanzet om je sound voller te krijgen; of is het een uit de kluiten gewassen distortion? Kun je hem vergelijken met een ander pedaal?
Ik heb een aanbod van 42,50 incl verzenden liggen; maar ik twijfel nog....

Robbert
22 maart 2004, 22:30
Heb hem net nog eens tien minuten aangesloten: je kan er van vette boost met randje tot bijna vieze fuzz uit halen.

Muscle en fat knoppen (het enige Boss pedaal met zulke omschrijvingen) doen precies wat je ervan verwacht.

Het gaat wel aan je setup liggen of hij goed klinkt bij jou, maar ik moet het pedaal nog eens een tweede kans gunnen... en anders zie ik een Keeley of Analogman nog wel eens met een mod uitkomen!

Koop hem zou ik zeggen, tenzij je die 42,50 met moeite bijeen moet leggen :wink:

Rooligan
23 maart 2004, 06:55
Aan het geld zal het niet liggen :D

Mijn pedalboad-setup (als ik ooit nog eens een nieuwe ga bouwen...):
Boss GE-7 -> Dunlop JH-1 Wah -> Boss OS-2 -> Boss CH-1 -> Pearl FG-01 -> Danelectro Dan-Echo

Deze plaats ik niet in FX-loop, maar tussen gitaar (Tele en/of Les Paul) en mijn Marshal Valvestate VS100R.

Ik denk dat ik um zou plaatsen na de OS-2; maar ik heb mijn beslissing nog niet genomen....