PDA

View Full Version : Pedaal is om het geluid van 2 gitaren tegelijk te krijgen?



semt-x
22 maart 2004, 17:43
Bestaat er een effectenpedaal die het effect van 2 gitaren die gelijk iets spelen te krijgen?
Misschien dat de 2e dan is hoger of lager is om het echte effect te krijgen.
Is er zo iets?

Antal
22 maart 2004, 17:51
Boss OC-2 octaver pedaal zou je kunnen proberen

ieme
22 maart 2004, 18:52
ja, k weet wel een mooie te koop! (zie sig hahah)

PeArLjAm
22 maart 2004, 19:34
ieme hoeveel had je in gedachten voor die ibanez delay?? :P

ieme
22 maart 2004, 19:35
ieme hoeveel had je in gedachten voor die ibanez delay?? :P
nieuw zijn ze 89euro (soms duurder) maar de mijne wil ik 60 euro voor hebben...

Antal
22 maart 2004, 19:39
nieuw zijn ze 89euro (soms duurder) maar de mijne wil ik 60 euro voor hebben...

Soms goedkoper :wink: 79 euries nieuw bij feedback. Als je dan ook de verzendkosten moet betalen scheelt het niet echt veel meer.

PeArLjAm
22 maart 2004, 20:28
ieme hoeveel had je in gedachten voor die ibanez delay?? :P
nieuw zijn ze 89euro (soms duurder) maar de mijne wil ik 60 euro voor hebben...

hmm misschien iets aan de hoge kant.. maar ik ben wel geinteresseerd. Ik denk er even over.

Yori

sash
22 maart 2004, 20:40
Ieme wat vraag je voor de Dist Pro?

Robbert
22 maart 2004, 22:00
En voor je PP2?

BartL
22 maart 2004, 22:12
...en voor de rest? :wink:

Harry
23 maart 2004, 10:48
Les 1, forummen voor beginners.


Voor het voeren van prive-gesprekken bestaat de functie 'Prive-bericht'.

Fuhgawz
23 maart 2004, 12:21
Electro Harmonix heeft een aantal nieuwe pedalen op de 'verwacht-lijst', waaronder de Polyphonic Octave Generator of iets dergelijks. Dit ding kun je instellen om zowel een octaaf boven als onder je oorspronkelijke signaal te zetten. Volgens de site kan hij zelfs akkoorden aan, maar of dat echt zo is moeten we even afwachten...

ReinoutV
23 maart 2004, 12:51
De Line 6 Vetta 2 heeft een functie die double-tracker heet. Kleine timing en toonhoogte verschillen maken dat het lijkt of je dezelfde partij 2 keer hebt ingespeeld. Misschien krijg je ditzelfde effect met een chrous en heeeeel korte delay?

urezna
23 maart 2004, 13:26
je kunt ook es kijken naar een pitch shifer / harmonizer......

enne, trouwens .... met een Boss GT-6, waar dat ook in zit, kun je stereo ook nog leuke dingen doen....
bijv pitch shifter met centraal je directe geluid, links een heeeeel klein beetje ontstemd naar beneden, rechts een heel klein beetje omhoog, en tadaaaaa... GELUIDSMUUR!!!!

syberen
23 maart 2004, 14:26
Bestaat er een effectenpedaal die het effect van 2 gitaren die gelijk iets spelen te krijgen?
Misschien dat de 2e dan is hoger of lager is om het echte effect te krijgen.
Is er zo iets?
Een chorus pedaal doet dit eigenlijk. Die maakt er meerdere stemmen bij en maakt die iets hoger / lager. Je moet es proberen of je hiermee het effect kunt krijgen.

schwantz
23 maart 2004, 16:52
enne, trouwens .... met een Boss GT-6, waar dat ook in zit, kun je stereo ook nog leuke dingen doen....
bijv pitch shifter met centraal je directe geluid, links een heeeeel klein beetje ontstemd naar beneden, rechts een heel klein beetje omhoog, en tadaaaaa... GELUIDSMUUR!!!!

vertel, welk effect(en) gebruik je hiervoor. ik heb nml. veel te weinig tijd om zoiets zelf uit te zoeken op dat ding, wordt er helemaal gek van, dat gedraai.... :razz:

Johannes
24 maart 2004, 12:07
De-tuner!!! is een pitch shifter die naast je droge signaal een (of twee)nieuw signaal maakt dat iets hoger of lager is dan je originele signaal. Som kun je geloof ik ook nog de tone van het nieuwe signaal bijstellen. Gevolg, je staat in je eentje met zn 3en een beetje vals gestemd!!! en je krijgt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dik geluid echt heel vet!

Op een GT-6 is het de pitch shifter op de-tune mode. (urezna zei het ook al)

AllodoX
28 maart 2004, 00:41
Bestaat er een effectenpedaal die het effect van 2 gitaren die gelijk iets spelen te krijgen?
Misschien dat de 2e dan is hoger of lager is om het echte effect te krijgen.
Is er zo iets?
Een chorus pedaal doet dit eigenlijk. Die maakt er meerdere stemmen bij en maakt die iets hoger / lager. Je moet es proberen of je hiermee het effect kunt krijgen.

Een chorus pedaal doet dat eigenlijk niet ;)

Een chorus pedaal vertraagt het signaal enkele microseconden, en mixt het dan weer met het orginele signaal.

ReinoutV
28 maart 2004, 17:42
Een chorus detuned ook. Dat kan je regelen met je depth. Die vertraging zit er inderdaad ook in, maar is niet bij alle pedalen zelf in te stellen.

urezna
29 maart 2004, 10:15
een chorus werkt anders.... daar wordt de toonhoogte iets gevarieerd, de mate waarin dat gebeurt in je "depth". en het tempo waarin dat gebeurt, is je "rate"...
bij een pitchshifter heb je niet te maken met die factor "rate"....
al lijkt het effect, wanneer je maar ietsje ontstemd, zoals ik hierboven uitlegde, wel wat gelijkenis te hebben met een chorus qua klank.... maar dan vetter.....