PDA

View Full Version : MXR phase 45 is binnen!



jpb
22 maart 2004, 16:41
tetstest

jpb
22 maart 2004, 16:48
Van eBay, zie "welke phaser" topic. Is inderdaad MINT, uit 1980 (potcode) en klinkt helemaal te gek! Heel subtiel maar geeft eigenlijk alles een hele mooie zwoesh. Veel warmer dan de scritp phase 100 en dat is in mijn geval geen probleem (telecaster + fender amps). De phase 100 kan soms iets te dun/schel zijn. De 45 is niet wollig in het hoog, maar duidelijk, zonder schelheid. Eigenlijk moeilijk te vergelijken met de phase 100, die veel meer aanwezig is. Ik kan/wil er in principe maar een houden dus dat wordt nog een moeilijke keuze :( Overigens, omgerekend met verzendkosten 75 Euro, daar kun je slechtere dingen voor kopen :lol: :lol:

Antal
22 maart 2004, 17:07
Ja, dat vind ik een van de klotigste dingen aan effectpedaaltjes. Dat je altijd moet kiezen :-( (tenzij je veel geld hebt natuurlijk)

Maar goed, mooie koop hoor!!! Misschien moet ik toch ook eindelijk een keer een fatsoenlijke phaser gaan aanschaffen.

Nielsje
22 maart 2004, 17:14
gefeliciteerd!

ik ga er binnenkort zelf een bouwen, ff kijken of ik onder die 75 euri kan blijven..

Lucky
25 maart 2004, 06:53
cool!
congrats

zit je in een Phaser phase?

Ik ben benieuwd hoe die vergelijkt met de 90

jpb
26 maart 2004, 17:11
Ik kan niet kiezen dus dat wordt subsidie aanvragen bij monumentenzorg (afd. vintage-pedalen) :D . Maar serieus, het echte probleem is dat ik dan ga zitten pedaalwisselen en pielen ipv gitaarspelen; kortom het zou simpeler zijn als ik er maar EEN had.
Luca, dikke kans dat je ze alletwee kunt horen op de volgende pedalendag; ik luister natuurlijk nu ook met andere oren naar jouw script 90, die overigens met de dag duurder worden. $250 is al geen uitzondering meer op ebay.

jpb
26 maart 2004, 17:27
De phase 100 heeft wat meer mid, maar heel mooi 'liquid'/waterig geluid, en natuurlijk een heftiger wobble. Gaat minder goed bij Blues Devil en SoulBender; daar is de phase 45 weer heel goed bij. Die heeft meer evenwichtige laad/mid/hoog. Wat meer hifi dus terwijl de 100 wat organischer klinkt. Alletwee geweldige phasers, mjum mjum :)

Nielsje
26 maart 2004, 17:32
zeg, jpb, wil je wel es ff nokken met die posts!!

man, ik heb GEEN phase 100 en nog GEEN phase 45, en dit is voor mij afzien weet je dat!

dit is gewoon martelen

als er hertog jan voor m'n neus staat en ik mag het niet drinken

er staat een historic Les Paul voor m'n neus en ik mag niet eens kijken

dit doet gewoon pijn...

jpb
26 maart 2004, 20:20
Kom kom Nielsje, 75 euro voor een pedaal is niet overdreven. weet je wat een Hertog Jan tegenwoordig kost???

Nielsje
28 maart 2004, 16:10
hm..

ja daar heb je en goed punt,..

maar feit is, hertog jan heb ik al, maar een phase niet!

phx
31 maart 2004, 14:43
hey,

ik heb zojuist een mxr phase 100 (m-107) weten te bemachtigen, this one:

http://www.afraid-of-sunlight.com/phx/images/mxrphase.jpg

kben benieuwd of het echt is wat ik zocht. Mijn huidige feezur (ibi tonesuck phaser) is niet echt wat ik zocht.


PHX

Robbert
31 maart 2004, 14:59
Wat heb je er voor betaald, en belangrijker, hoe klinkt hij?

jpb
31 maart 2004, 22:01
Je hebt een phase 100 reissue te pakken. Het probleem hiervan is dat in-/uitgang en switch aan het circuit-board bevestigd zijn waardoor hij sneller kapot gaat. Verder is 'ie hierdoor moeilijk/niet true-bypass te maken. Ondanks mindere kwaliteit van componenten is dit geloof ik wel hetzelfde originele phase 100 circuit en schijnen ze best goed te klinken vgl met de originele non-led, bloc- en script-logo phase 100's (itt de phase 90's die verschillende mods hebben ondergaan waardoor de oude script-logo's idioot duur zijn geworden). Ben benieuwd hoe 'ie klinkt.

phx
1 april 2004, 08:51
Wat heb je er voor betaald, en belangrijker, hoe klinkt hij?


ik heb er 100 euri incl verzendkosten voor betaald en moet hem nog binnen krijgen. Ik ken het geluid wel een beetje (van een local bandje die hem ook gebruiken). Klaat het nog wel even weten,

PHX

jpb
6 april 2004, 17:27
Test: werkt mijn onderschrift???

The Thumb
6 april 2004, 17:57
hij lijkt te werken jbp!! :-D

PeArLjAm
6 april 2004, 18:09
ja hij doet het :D

maare 150 is dat niet een beetje veel? (wel niet lullig doen.. hoor :) )

:roll:

jpb
6 april 2004, 18:34
ja hij doet het :D

maare 150 is dat niet een beetje veel? (wel niet lullig doen.. hoor :) )

:roll:

Als hem gehoord hebt zul je dat niet meer zeggen :D
Vibe, vibe & vibe!!!!

phx
6 april 2004, 20:50
happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy

mxr phase 100 reissue is binnen. Klinkt superB. Lekker viby phase geluid.


PHX

Antal
6 april 2004, 22:35
Zit er nou ook maar enig verschil tussen die scriplogo dingen en die nieuwe? Verschil in geluid bedoel ik dan uiteraard.

jpb
7 april 2004, 13:40
Zit er nou ook maar enig verschil tussen die scriplogo dingen en die nieuwe? Verschil in geluid bedoel ik dan uiteraard.

Is hetzelfde circuit, maar er zijn veel goedkopere componenten gebruikt in de reissue; effect op geluid weet ik niet; vaak krijgen de oudjes wat meer 'karakter' door het verlopen van de weerstanden. Het grote probleem bij de reissue is vooral dat de jacks en switch op het circuit-board zijn bevestigd, waardoor ze veel sneller stuk gaan dan bij de oude bloc-en script-logo's. Verder is het installeren van een true-bypass (als je dat wilt, natuurlijk) hierdoor een helse klus. De bloc's/script's hebben de jacks en switch gewoon aan de behuizing, zoals het goed is.

@ phx: Nieuw is de phase 100 bij Musik-Productief Euro 139,-; dus 100,- voor een reissue in goede staat is een goede prijs lijkt me.

Antal
7 april 2004, 15:06
Ok, dat op de printplaatverhaal snap ik. Maar 'wat meer 'karakter' door het verlopen van de weerstanden', leg dat eens uit? Die zie ik toch niet helemaal geloof ik...

phx
7 april 2004, 15:44
wat jpb bedoeld is dat de weerstanden ouder zijn, waardoor je geluid anders/beter is dan bij nieuwstaat. Bekijk het als oude gitaren, klinken vaak beter dan wanneer je een nieuwe gitaar (why?) koopt.


PHX
ps 100 euro is incl verzekerd verzenden heh, zeker goedkoop. Pedaal is in nieuwstaat incl softpads (om knoppen) en doosje.

PeArLjAm
7 april 2004, 16:47
ja hij doet het :D

maare 150 is dat niet een beetje veel? (wel niet lullig doen.. hoor :) )

:roll:

Als hem gehoord hebt zul je dat niet meer zeggen :D
Vibe, vibe & vibe!!!!

hahah ja ik zou hem graag eens willen horen dat wel!! 8-)

jaywalker
7 april 2004, 17:30
wat jpb bedoeld is dat de weerstanden ouder zijn, waardoor je geluid anders/beter is dan bij nieuwstaat. Bekijk het als oude gitaren, klinken vaak beter dan wanneer je een nieuwe gitaar (why?) koopt.


PHX
ps 100 euro is incl verzekerd verzenden heh, zeker goedkoop. Pedaal is in nieuwstaat incl softpads (om knoppen) en doosje.


gewoon alle kut gitaren gaan naar de schroothoop en de tolle gitaren blijven over. Het is net als de evolutie theorie van Darwin.

Wat ik me afvraag is... hoe hoger het getal achter de mxr hoe meer je krijgt? dus straks de mxr super triple 10000 ?

Antal
7 april 2004, 19:05
wat jpb bedoeld is dat de weerstanden ouder zijn, waardoor je geluid anders/beter is dan bij nieuwstaat.

Jeetje, als dat zo is wordt het tijd dat we weerstanden gaan relicen... :-D