PDA

View Full Version : Ieme aan het rack



ieme
22 maart 2004, 13:50
test

ieme
22 maart 2004, 13:51
Oké het is eindelijk zo ver...
Ik ga een rack aanschaffen, heb inmiddels de meeste van mn pedaaltjes verkocht en ben er bijna klaar voor om een rack aan te schaffen

Een tuner en wireless systeem komen er zowiezo in op den duur maar wil me eerst specificeren op de effecten, geen pre en eind versterkers en ik wil geen overdrives en distortions dat wil ik uit mn amp halen.... (dus geen pod pro of pod pro xt)

Zelf zit ik te denken aan

-TC electronics G-major
En dat misschien in combinatie met een:
-Line 6 mod pro

Een andere optie zou zijn
-Line 6 Mod pro
-Line 6 echo pro
-Line 6 filter pro

Iemand nog ander opties?

kokeleko
22 maart 2004, 14:07
Wat je wel moet weten is hoe je het gaat gebruiken.

Ik neem aan dat je je Dragon wilt gebruiken, die heeft een parallele loop, kijk dus uit met de fx die je koopt, er is een hoop te koop wat alleen maar in serie wil.
Wil je meerdere fx units gaan aanschaffen en parallel gaan draaien is een goede mixer en of splitter een aanrader.

Succes.

Ko.

ieme
22 maart 2004, 14:39
T stomme is dat ik van dat hele midigedoe steeds minder ga snappen! ik kan gewoon beter die stompboxes aan gaan schaffen!!!
:???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???:

ieme
22 maart 2004, 14:44
Maar goed... zit de hele middag al op Harmony central te lezen en hoor dat er erg veel problemen met line 6 zijn.
Dus de meest logische stap zou nu een G-major of een G-force zijn, wat zijn de verschillen? (behalve de prijs)

BramVersteeg
22 maart 2004, 15:04
Volgens mij hebben wij ongeveer de zelfde wensen ieme. Ik wil ook wat FX in een rack stoppen en in combi met mijn top gebruiken. Ik wil losse pedaaltjes en 19" FX samen gebruiken en via een looper pre-sets maken (amp/19"/stompbox). Eerst sparen voor een all access (ooit komt het ervan) en later een looper. Dan alles in rack met genoeg ruimte voor uitbreiding. Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is met dat line 6 gerei. Ik ben er ook in geinteresseerd en ga gewoon op m'n oren af.
Grz. Bram

ieme
22 maart 2004, 15:19
Ik wil helemaal geen pedaaltjes meer, ik wil gewoon een goede effectunit en een all access ofzo haha en dan lekker spelen!

BramVersteeg
22 maart 2004, 15:24
Ik vind het wel lol om tijdens het spelen aan bijvoorbeeld de snelheid van de delay te draaien ofzo. Dat is handiger bij losse pedalen. Voor effecten met vaste instellingen komt er 19".

Rectifier
22 maart 2004, 15:28
Rack kopen? :lol:

LordRiffenstein
22 maart 2004, 15:29
Ik vind het wel lol om tijdens het spelen aan bijvoorbeeld de snelheid van de delay te draaien ofzo. Dat is handiger bij losse pedalen. Voor effecten met vaste instellingen komt er 19".

Met een rack-unit gebruik je gewoon een tap tempo om je delays te bepalen en al jet het helemaal goed wil kan je nog wat dingen controleren met een foot-controller :razz:

Iedereen aan de All Access?? Ziet er goed uit eh jongens :-D

LordRiffenstein
22 maart 2004, 15:33
Ik denk dat je het best kan beginnen met een doet-alles-unit zoals de G-Major of een Rocktron Xpression of een Intellifex. Je kan dan leren wat er kan met midi en multi-fx. Ben zelf ook ooit simpel begonnen met een GX-700. Ook een leuke unit en voor weinig te vinden 2de hands (iemand een bod voor de mijne?? :razz: ). Na een tijdje weet je wel of het jouw ding is en wat je wil!

BramVersteeg
22 maart 2004, 15:38
[quote=BramVersteeg]Ik vind het wel lol om tijdens het spelen aan bijvoorbeeld de snelheid van de delay te draaien ofzo. Dat is handiger bij losse pedalen. Voor effecten met vaste instellingen komt er 19".

Met een rack-unit gebruik je gewoon een tap tempo om je delays te bepalen en al jet het helemaal goed wil kan je nog wat dingen controleren met een foot-controller :razz:


Ik bedoede meer draaien met de feedback vol open en dan draaien aan het tempo. Krijg je het gevoel alsof er UFO's opstijgen ofzo. :-D Maar een expressie pedaal zou daar ook handig voor zijn ja.

ieme
22 maart 2004, 16:02
Maar eens op zoek naar een G-major dan!

kokeleko
23 maart 2004, 12:48
Neem dan wel een G-Majoor met de "Dry-kill " update, anders wordt jou wonderschone gitaar geluid om zeep geholpen.

Lees in serie.

srv-man
23 maart 2004, 23:34
Neem dan wel een G-Majoor met de "Dry-kill " update, anders wordt jou wonderschone gitaar geluid om zeep geholpen.

Lees in serie.

De dry-kill zit in de laatst beschikbare update voor de G-Major en die kun je in elke G-Major uploaden, daar hoef je dus niet specifiek op te letten.

kokeleko
24 maart 2004, 06:24
T'was ook maar om hem er op te wijzen, vooral als je misschien een tweedehands zou kopen.