PDA

View Full Version : JCM 2000 Dual Channel en Strat?



Grooveyard21
18 maart 2002, 10:53
In on ze oefenruimte staat een JCM 2000 dual channel plus een marshall 4x12 speakerkast. Als ik hier met mijn fender american strat ovr speel klinkt het super schel, zelfs als je alle high en presence eruit draait blijft het schel klinken. Dit betreft het cleane kanaal van de jcm 2000, heeft iemand tips om toch eengoed geluid uit een jcm 2000 in combinatie met een strat te halen, let wel het betreft het cleane kanaal.

Grooveyard21
20 maart 2002, 09:27
Heeft niemand hier ervaring mee?

Nimpf
20 maart 2002, 14:00
het volume van het cleane kanaal misschien wat meer dichtdraaien?

Frusciante
20 maart 2002, 19:37
ik weet niet zeker of de dsl 2000 een crunch optie heeft op het cleane kanaal. ik test denk ik iets te veel amps. maar de dslcombo's hebben dit in ieder geval wel.
met deze crunch optie geactiveerd draai je er wat meer bas in en nemen vooral de high end peaks af. ik dacht ook dat je het level aan gain kunt bepalen doormiddel van de voulme knob. eventueel zou je bij teveel gain je volume knob van je gitaar kunnen terugdraaien, dit reduceerd zowiezo de hoeveelheid gain en decimeerd de high end peaks evenals het middle. tja schel... uhmmm is het abnormaal schel of net iets te ???
hopes this helps. wel een luxe overigens om in je ovenruimte zo'n blaasbak te hebben staan.. :smile:

poeyerke
20 maart 2002, 20:59
Ik had in het begin ook zo iets met m'n Engl...
Veel te schel dacht ik maar bij nader inzien bleek gewoon dat ik hem op een acociaal hoog volume had staan. En dan doet alles pijn aan je oren :smile:

Ook helpt het als je je volume knop iets terugdraait dat haalt het schelle er wat af. En de strat is nou eenmaal een gitaar met een heldere klank. Is het Lead kanaal wel beter ?

Maar als tie extreem schel is, is er misschien iets mis met de versterker.

Grooveyard21
21 maart 2002, 08:57
Ik heb gisteren weer zitten proberen met de jcm2000, ik moet nog steeds alle hoog en presence eruit draaien, maar nu heb ik wel een werkbaar geluid. Ik maak nu gebruik van de crunch optie op het clean kanaal, draai de gain dan terug en je hebt een redelijk clean geluid wat iets minder schel is.

Met de versterker is niks mis, als je er een gibson les paul inplugd heb je geen last van het schelle geluid.

Sj03rd
21 maart 2002, 09:48
Je gebruikt toch wel je hals element he want je brugelement is niet echt gemaakt voor PUUR clean.

Grooveyard21
21 maart 2002, 10:58
Ik gebruik alle standen.

Ook met overdrive blijft het enigzins schel klinken.

mutsaers
21 maart 2002, 21:20
Ik speel zelf op een TSL 100 stack met een Strat plus deluxe. Het clean kanaal heeft zelfs wat oude Fender-achtige geluiden. Het is echter de kunst om met de MIDDLE knop te spelen en de pick-up setting van je gitaar. Persoonlijk vind ik de 2000-serie de meeste complete Marshall ooit gemaakt. (welke andere??)

poeyerke
22 maart 2002, 08:08
Op 2002-03-21 09:48, schreef Sj03rd:
Je gebruikt toch wel je hals element he want je brugelement is niet echt gemaakt voor PUUR clean.


Nah, Henk Marvin gebruikte het burg element ook vaak genoeg...en die speelde toch vrij clean.
Maar ben het met je eens een echt volle sound krijg je er niet mee.

Grooveyard21
22 maart 2002, 08:54
Mutsaers: gebruik jij een fender deluxe met noiseless pickup's? deze gitaar klinkt van zichzelf donkerder dan een een gewone strat, daarom zul je dit probleem mischien niet hebben in combinatie met de jcm 2000.

Ik heb nu een aantal malen over de jcm 2000 gespeeld en ik moet zeggen dat het redelijk klinkt, maar ik heb toch liever een jcm 800, deze vind ik veel warmer klinken, de 2000 is meer voor metalheads. Maar ach je mach eiegnmlijk niet klagen als er twee jcm 2000 bakken in de oefenruimte staan.